AT
Citat:
Ursprungligen postat av
Jbeach
1. Nej, det är aldrig vem som framför ett argument som avgör om argumentet ska vinna bärkraft utan argumentets saklighet i sig.
2. Din fråga bygger på antagandet att ATB är skyldig, jag finner inga bevis i tingsrättens för att så är fallet.
3. Barn har livlig fantasi. Jag har inte skrivit om någon konspriation eller ngt utan att det är fullt rimligt att Em*a missuppfattat händelsen om ATB eftersom hon precis minuten innan sett Rob*in begå en sexuell handling på målsäganden som också bekräftas av fler än ett vittne.
4. Hela domen vittnar om att det sannolika är att ATB är oskyldigt dömd och att Rob*n är den som bör fällas till ansvar om någon. Det är mer svårbedömt enligt mig.
5. Om du inser att du kan gör kraftig ekonomisk vinning genom att egentligen inte göra någonting, dvs inte träda tillbaka tror jag tyvärr det är många som väljer att inte träda tillbaka. Ofta av rädsla.
6. Beloppet 200 000 kr är inget jag "fläskar i" som du hittar på utan utgår från vad målsäganden yrkat i skadestånd med anledning av Rob*ns gärning och det står i tingsrättens dom som du inte ens verkar ha läst. Är du kompis med Rob*n?
7. Det är snarare du som framför osakliga argument, och grundlösa anklagelsre och försöker flytta fokus mot mig som inte en är en del av pågående processs. Det om något är befängt!
Om du inte ens orkat läsa domen har du antagligen inte läst försäkringsavtalsvillkoren där beloppen framgår. Kanske vill du anklaga försäkringsbolagen också för vilka ersättningar de betalar ut eller hur de utformat försäkringsavtalsvillkoren?
1.Varför skriver du då att du anser att hovrätten skall ta i beaktande vad du skriver om här på flashback,är ren idioti.
2.AT har blivit dömd i tingsrätten,är utifrån det jag ifrågasätter ditt ställningstagande,inte efter vad du finner är bevisat eller ej.
3.Barn kan ha livlig fantasi,absolut,men det brukar avta med åren.
Här är det flera ungdomar i 15-16årsåldern som är på plats,och en lite yngre tjej på 13 år.
Min uppfattning är att ungdomarna på plats,både de berusade och nyktra ändå har en samstämmig berättelse om vad som utspelat sig under kvällen.
4.Nej,hela domen vittnar inte om att AT är oskyldigt dömd,då hade inte tingsrätten dömt honom.
5.Förstår inte riktigt vad du menar,men gör ett försök.
Jag tycker att det verkar som att alla ungdomarna som var med den här kvällen egentligen bara vill att allt de sett och det som hänt skall försvinna.Någonstans har de ändå förstått att övergreppen som hände var fel.
Inte så lätt alltid att vittna om övergrepp och annat när det sker i kamratkretsen,grupptrycket är stort,man vill inte vara taskig mot någon vän,men de har reagerat på de sexuella övergreppen som skedde inför deras ögon.
All heder till ungdomarna som vågar berätta om vad de såg och upplevde den kvällen.
Hur kan du få det till att AT är oskyldigt dömd i tingsrätten?
6.Dina beräkningar på skadestånd och vad ev. försäkringar kommer att ge till brottsoffret är just bara dina spekulationer,och som saknar en viss verklighetsförankring.
Du tycks insinuera att den 13åriga flickan enbart har ekonomiska incitament av att att hon blivit utsatt för sexuella övergrepp.
Hon har inte ens själv velat att det skulle gå så långt som till en anmälan,hon vill antagligen bara sjunka genom jorden,men hon är minderårig och då går det under allmänt åtal.
Jag lider verkligen med denna tjej nu när fallet blivit så exponerat.
7.Vet inte vilka osakliga grundlösa argument du menar?
Jag har intresserat mig i denna tråden på flashback,och har naturligtvis åsikter som grundar sig på andra erfarna skribenter här, och det jag läst i tingsrättens dom.
Tycker det är du som flyttar fokus från de sexuella övergreppen på flickan genom att skriva lååånga utläggningar om hur mycket hon ev, kan få i skadestånd,det är att flytta fokus från brottet.