Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det räcker väl med att storyn inte hänger ihop för att de ska droppa den från rättegången? Man bedömer trovärdighet och hur sammanhängande berättelsen är, men framför allt vill man inte höra uttalanden som "Antonio stod nog" eller spekulationer som "att det antagligen var för att hon inte skulle sluta suga" eller " ZZZ berättar att det var massa folk runt omkring XXX och Antonio och att det var flera som såg vad som hände." När ingen vill kliva fram under ed och säga det igen... Dessa unga män har såvitt jag ser dömts utan bevis för någonting denna unga vildhjärna skrek och bönade om och nu pissar samhället på pojkarna i vanlig ordning.
Håll er borta från kvinnor. De bara väntar på att få slita alla dessa våldtäktsbestar de lärt sig hata i stycken... Svenska domstolar tar ingen hänsyn till oskyldig tills motsatsen bevisats.
Nja, ingen rök utan eld. Om två personer berättar att Antonio har haft kuken i munnen på en 13-åring så tror jag personligen att det är på det viset. Att de har dömts för bevis utan någonting håller jag inte med om. Men när det är svår fylla, allmän kaos och unga människor är det nog svårt att få ihop en historia som är glasklar.

Vittnet som finns med i Tingsrättens säger följande, FUP, sidan 77:
BBB säger att hon går till CCC och tröstar henne sedan när hon kommer tillbaka så är XXX byxor neddragna. BBB ser att Robin Nordlund "pullar'' XXX samtidigt som han runkar av sig själv. Då blir BBB arg och då säger Antonio till för att han sitter och tittar på. BBB sa till Antonio att vi kan inte låta det här fortsätta. Då säger Antonio till att nu är det slutlekt. Antonio drar upp XXX byxor, knäpper dem och drar undan Robin Nordlund. BBB vänder ryggen mot XXX och går mot CCC och tröstar CCC. BBB vänder sig om mot XXX igen och ser att Antonio håller på med XXX. BBB säger att hon skriker på Antonio och säger "du är så djävla äcklig, först säger du till dem att dem utnyttjar XXX och så gör du exakt samma sak själv". Då slutar de. BBB säger att XXX suger av Antonio och då var Antonio inte berusad överhuvudtaget.
Citera
2017-07-17, 18:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69

Nja, ingen rök utan eld. Om två personer berättar

Vittnet som finns med i Tingsrättens säger följande, FUP, sidan 77:
BBB säger att hon går till CCC och tröstar henne sedan när hon kommer tillbaka så är XXX byxor neddragna. BBB ser att Robin Nordlund "pullar'' XXX samtidigt som han runkar av sig själv. Då blir BBB arg och då säger Antonio till för att han sitter och tittar på. BBB sa till Antonio att vi kan inte låta det här fortsätta. Då säger Antonio till att nu är det slutlekt. Antonio drar upp XXX byxor, knäpper dem och drar undan Robin Nordlund. BBB vänder ryggen mot XXX och går mot CCC och tröstar CCC. BBB vänder sig om mot XXX igen och ser att Antonio håller på med XXX. BBB säger att hon skriker på Antonio och säger "du är så djävla äcklig, först säger du till dem att dem utnyttjar XXX och så gör du exakt samma sak själv". Då slutar de. BBB säger att XXX suger av Antonio och då var Antonio inte berusad överhuvudtaget.

Detta vittne är nog EmAn - samma ordval som i TR domen.
Vem anser du är vittne nr 2 då? ZZZ från tidigare FUP-referat? Men varför finns detta inte med i domen - trodde man inte på det vittnet? För låg trovärdighet? Full??
En dom måste kunna stå sig själv. Har TR missat att ta med stödvittnesmål är det en mycket dåligt skriven dom.
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-17 kl. 18:52.
Citera
2017-07-17, 18:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, FUP är högintressant, den används ofta både av åklagare och försvar för att styrka sin sida vid överklagan.
Den spelar aldrig ut sin roll egentligen.
FUP är bara intressant till rättegången. Den är steget från polisrapport till rättegången. När rättegången är eller har varit har FUPen förlorat sin betydelse. Bevismaterial, om det finns några är det enda som blir kvar.
Citera
2017-07-17, 18:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nja, ingen rök utan eld. Om två personer berättar att Antonio har haft kuken i munnen på en 13-åring så tror jag personligen att det är på det viset. Att de har dömts för bevis utan någonting håller jag inte med om. Men när det är svår fylla, allmän kaos och unga människor är det nog svårt att få ihop en historia som är glasklar.
Vet du hur läskig du låter när du säger "ingen rök utan eld"?
Är det inte absolut glasklart vem som gjort vad, så ska domstolen inte döma. Instruktionen lyder kort och gott, man ska bara döma om det står "utan rimligt tvivel".
Här råder massor av tvivel, både från BO och vittnena. Bo såg sig inte ens som brottsoffer förrän hennes "vänner" berättade det för henne. Dessa vänner har en gnagande känsla inom sig att "alla män är såna där våldtäktsmonster innerst inne" och att suga kuk är vidrigt, utom när de gör det för att de har något att vinna på det.
Citera
2017-07-17, 18:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer - Antonio, Robin och DU bör hålla sig borta från kvinnor.
Det var en ganska häftig ad hominem. Btw, jag kommer väldigt bra överens med kvinnor. Jag har nog fler kvinnliga vänner än manliga, men whatever.
Citera
2017-07-17, 19:03
Medlem
Citat:
Vet du hur läskig du låter när du säger "ingen rök utan eld"?
Är det inte absolut glasklart vem som gjort vad, så ska domstolen inte döma. Instruktionen lyder kort och gott, man ska bara döma om det står "utan rimligt tvivel".
Här råder massor av tvivel, både från BO och vittnena. Bo såg sig inte ens som brottsoffer förrän hennes "vänner" berättade det för henne. Dessa vänner har en gnagande känsla inom sig att "alla män är såna där våldtäktsmonster innerst inne" och att suga kuk är vidrigt, utom när de gör det för att de har något att vinna på det.
Nja, jag håller åter igen inte med dig men man kan ju tycka olika. Som vanligt innebär en rättegång en del subjektiva bedömingar. Jag tycker dessutom personligen det är intressantare att läsa FUP än domen eftersom man lär sig mer om de inblandade. Och mer om hur situationen såg ut.

Att Robin är ett vidrigt svin är uppenbart från FUP. Att ingen har släckt både honom och Antonio är ett mirakel. Men vi får väl se vad som händer inom kort:-) Robin hade uppenbarligen sina fingrar där man inte ska ha dom på en 13-åring.

Nedanstående kan ju vara en tillfällighet men det är i min åsikt mindre troligt. Från FUP, sidan 48:

FL: Mm ... Där på morgonen, var det någonting annat som du, som hände dig?

XXX: Va menar du?

FL: Var det någonting, något speciellt som du la märke till eller?

XXX: DDD sa till mig att ja hade blod i mina troser.

FL: Okej.

XXX: Då kollade ja o de hade ja.

FL: Berätta mer om det.

XXX: Asså de va liksom inte så här mensblod ...

FL: Nej.

XXX: Utan de va mer så hära typ skvättaktigt eller va man ska säga.

FL: Vad sa du, skvättaktigt?

XXX: De va som så här småfläckar typ.

FL: Okej. Du sa att DDD sa att du hade det.

Citera
2017-07-17, 19:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nja, jag håller åter igen inte med dig men man kan ju tycka olika.
.
Att Robin är ett vidrigt svin är uppenbart från FUP. Att ingen har släckt både honom och Antonio är ett mirakel. Men vi får väl se vad som händer inom kort:-) Robin hade uppenbarligen sina fingrar där man inte ska ha dom på en 13-åring.
Ja, man kan definitivt tycka olika. Jag tycker till exempel inte att det ska vara dödsstraff på att ha tagit nån på fittan, som bett om det.
Och skulle det vara så att hon spräckte mödomen, så är lite blod heller inget konstigt.

Tänk om hon hade en finne i röven som sprack i stället?
Eller att en nysugen mygga dog i den generella trakten?
Citera
2017-07-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vem anser du är vittne nr 2 då? ZZZ från tidigare FUP-referat? Men varför finns detta inte med i domen - trodde man inte på det vittnet? För låg trovärdighet? Full??
En dom måste kunna stå sig själv. Har TR missat att ta med stödvittnesmål är det en mycket dåligt skriven dom.

Undrar också.
Senast redigerad av bifnaked 2017-07-17 kl. 19:31.
Citera
2017-07-17, 19:18
Medlem
Citat:
Det andra vittnet har velat skydda och/eller varit rädd för Antonio, Robin och familjen Toledano Book. Kanske inte konstigt eftersom fettot Anna tidigare enligt FUP hotat en tjej som Antonio sagts ha misshandlat och våldtagit när de ville gå vidare och anmäla.

Det andra vittnet tycker jag ger ett bra intryck och vederbörande var inte full. Han vill först inte berätta allt men vill sedan ändra sin historia och berätta mer. Det är möjligt att Tingsrätten tyckte att ett vittne till Antonios barnvåldtäkt räckte gott och väl. Och det gjorde det eftersom Solna Tingsrätt dömde Antonio Toledano Book till våldtäkt mot barn.

Det är möjligt att man tar fram detta vittne till HR. Eller så är det så att Tingsrätten tyckte att vittnet inte var pålitligt. Efter att ha läst vad vittnet säger så ser jag ingen anledning till att vederbörande skulle ljuga.

Vittne säger i förhör att han ville skydda Antonio och Robin. Från FUP, sidan 95

Efteråt har både Robin Nordlund och Antonio sagt till ZZZ att dom inte gjort någonting fel och Robin Nordlund har sagt till ZZZ att ZZZ ska säga till polisen att Robin inte har gjort någonting mot XXX . När förhörsledaren frågar ZZZ om varför han inte berättade som det var från första början svarar ZZZ att det var för att han villa skydda Antonio och Robin Nordlund. ZZZ förstod efter ett tag att det var det dummaste som han kunde göra och att han inte vill skydda dom för det som dom gjorde var fel, dom utnyttjade XXX.

ZZZ berättar att han inte längre har kontakt med Robin Nordlund eller Antonio och han inte heller vill ha det. ZZZ åker inte ens till Frösunda längre. XXX berättar att han tycker att hela händelsen känns jobbig och konstig eftersom XXX var så full och att alla som var där inklusive Robin Nordlund och Antonio visste att XXX bara var 13 år.
Citera
2017-07-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ja, man kan definitivt tycka olika. Jag tycker till exempel inte att det ska vara dödsstraff på att ha tagit nån på fittan, som bett om det.
Och skulle det vara så att hon spräckte mödomen, så är lite blod heller inget konstigt.

Tänk om hon hade en finne i röven som sprack i stället?
Eller att en nysugen mygga dog i den generella trakten?
Åter igen så tycker vi rätt olika:-) Jag är myggexpert och hör att du inte är det. Man får inte skvättar i trosorna av myggor. Kan vara en finne men inte så troligt under omständigheterna. Lite löjliga exempel eller?:-) BO är 13-år och det är därmed våldtäkt mot barn. Spräckte hon mödomen den kvällen är det våldtäkt mot barn.

Jag tycker det är betydligt värre att 13-åringen var i stort sett medvetslös och hade akut alkoholförgiftning när grabbarna stoppade kuken i munnen på henne. Och handen där nere. Hon var enligt FUP "okontaktbar", "helt tom" och "helt borta". BO kunde inte stå, gå eller ens prata. Min subjektiva åsikt är att man då inte gör något sexuellt med den personen oavsett ålder eller hur kåt man är. Vad är det för fel på dessa jävla apor? De agerar som en vidrig Afghan eller Somalier och värre än så blir det inte.

Utnyttjar man en minderårig som är medvetslös på detta sätt så tycker jag man inte förtjänar larvig ungdomstjänst utan verkligt dödsstraff. Gärna att man tar bort föräldrarna också eftersom det är deras totalt felaktiga och värdelösa uppfostran som är grunden till problemen. Ett Sverige utan familjen Toledano Book skulle inte vara fy skam. Eller? Men det är en annan och mycket lång diskussion:-)
Senast redigerad av pref69 2017-07-17 kl. 19:49.
Citera
2017-07-17, 20:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det var en ganska häftig ad hominem. Btw, jag kommer väldigt bra överens med kvinnor. Jag har nog fler kvinnliga vänner än manliga, men whatever.
Så din uppmaning till andra att hålla sig borta från kvinnor handlar bara om att minimera konkurrensen menar du?

Eller är du masochist och gillar att omge dig med folk som är falska och vill skada dig?

Antonio och Robin bör hur som helst hålla sig borta från kvinnor/flickor givet vad som framkommit i citaten från FUP ....
Citera
2017-07-17, 20:52
Medlem
Citat:
Jätteprovocerande fråga - men man undrar ju vad för gott som kommer ur denna rättegång och dom?
Kunde man inte tagit tag i ungdomarna på glid åt fel håll på något annat sätt än att döma en eller flera(?) för våldtäkt av minderårig? En dom som oftast innefattar något helt annat mycket grövre.
Kommer domen verkligen hjälpa dessa barn att bli bättre människor som vuxna?

Instämmer till fullo och tycker definitivt frågorna är relevanta. Tänk om hon inte blivit våldtagen och tvingas växa upp och leva ett liv där vuxenvärlden felaktigt stämplat henne som våldtäktsoffer? För mig är det i så fall ett ofantligt mycket större övergrepp av rättsamhället mot flickan än det samhället anklagar de unga pojkarna för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in