Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 15:08
Medlem
Dom: https://minfil.org/e1Ebe5cbba/pedofilenantonio.pdf
Citera
2017-08-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Dom ute. Robin Nordlund döms för våldtäkt, inte våldtäkt mot barn, och domen mot pedofiläcklet Antonio för våldtäkt mot barn kvarstår. Antalet timmar ungdomstjänst ändras till 130 timmar. Nu är det nog dags för fettot Anna att göra som sin pedofilson Antonio. Gå direkt på vinet och "chillkröka!.

Ser fram emot en show på Instagram ikväll. Skål Anna!
Nu blir ett extravarv i spåret och ett glas rött plus en livesändning ikväll för fru Book.
Skål och trevlig helg!
Citera
2017-08-04, 15:16
Medlem
Från domen:

När det gäller åtalet mot Antonio Toledano Book gör hovrätten inte någon annan bedömning än den som tingsrätten har gjort i fråga om skuld och rubricering. Tingsrättens dom ska därför inte ändras i den delen.

I tingsrätten fick pedofilen Antonio Toledano Book 90 timmars ungdomstjänst. Detta ändras nu till 130 timmar
Hovrätten delar tingsrättens bedömning att straffmätningsvärdet för den gärning
– våldtäkt mot barn – som Antonio Toledano Book har gjort sig skyldig till,
med hänsyn till hans ålder, är sex månaders fängelse och att påföljden ska bestämmas till ungdomstjänst. Sex månaders fängelse motsvarar 150 timmars ungdomstjänst. Hänsyn ska tas till att Antonio Toledano Book har verkställt den insats som socialtjänsten föreslog. Däremot anser hovrätten inte att den tid som har förflutit mellan gärningen och lagföringen är sådan att den ska påverka antalet timmar ungdomstjänst. Antalet timmar ska därför bestämmas till fler än vad tingsrätten har bestämt, nämligen 130 timmar. Tingsrättens dom ska ändras i enlighet med detta.
Vet någon när livesändningen börjar?;-) Kanske lite tidigare idag eftersom det är fredag?
Citera
2017-08-04, 15:18
Medlem
För 13 min sedan dvs 5 min efter domen så lade Anna ut detta

annatoledanobookÄNTLIGEN!!!! Tack @tv4 🙏🏼😂⭐️ Det har varit en pärs att bära på hemligheten😓 SÅÅÅ skönt att vi nu får tala om att för 1a Säsongen EVER i hela världen - så visar just SWEDENLAND The Celebrityversion utav Biggest Loser - nämligen Biggest Loser VIP & jag är så stolt att jag får vara en del utav den här resan. Har haft / har sååå kul & även jobbiga minnen från vår tid på Ekolsund's Slott🙏🏼😂❤️ & jag älskar verkligen mina underbara medkombatanter @stylistjonashallberg @lamottemusic @runarsogaard @janhammarlof #morgankarlsson #ullared #camillahenemark #armyoflovers & den STÖRSTA KRAMEN till bästa & snyggaste coachen EVER @avmhollsten 💪🏽❤️🔥⭐️ a true star!!! Och vackra & godhjärtade Programledaren @annabrolin 🔥😘❤️👌🏽 samt ALLA fantastiska underbara människorna i hela produktionen⭐️ med bästa @pontusalsing @perochcharlie & Annika Öhman i spetsen - JAG ÄLSKAR ER🙏🏼❤️😘 #biggestloservip #biggestlosercelebritysweden #minaval #newlife #tv4gruppen #tv4 #sjuan #hälsa #minväg #mivida #healtylife #healtychoice #rosa #pink #tropåmigsjälv
Citera
2017-08-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
För 13 min sedan dvs 5 min efter domen så lade Anna ut detta

annatoledanobookÄNTLIGEN!!!! Tack @tv4 🙏🏼😂⭐️ Det har varit en pärs att bära på hemligheten😓 SÅÅÅ skönt att vi nu får tala om att för 1a Säsongen EVER i hela världen - så visar just SWEDENLAND The Celebrityversion utav Biggest Loser - nämligen Biggest Loser VIP & jag är så stolt att jag får vara en del utav den här resan. Har haft / har sååå kul & även jobbiga minnen från vår tid på Ekolsund's Slott🙏🏼😂❤️ & jag älskar verkligen mina underbara medkombatanter @stylistjonashallberg @lamottemusic @runarsogaard @janhammarlof #morgankarlsson #ullared #camillahenemark #armyoflovers & den STÖRSTA KRAMEN till bästa & snyggaste coachen EVER @avmhollsten 💪🏽❤️🔥⭐️ a true star!!! Och vackra & godhjärtade Programledaren @annabrolin 🔥😘❤️👌🏽 samt ALLA fantastiska underbara människorna i hela produktionen⭐️ med bästa @pontusalsing @perochcharlie & Annika Öhman i spetsen - JAG ÄLSKAR ER🙏🏼❤️😘 #biggestloservip #biggestlosercelebritysweden #minaval #newlife #tv4gruppen #tv4 #sjuan #hälsa #minväg #mivida #healtylife #healtychoice #rosa #pink #tropåmigsjälv
Självklart är Biggest Loser betydligt viktigare än ett överklagande i Hovrätten. Ironiskt att hon nämner det fetade, "mina val" . Ser fram emot kvällen när fettot Anna fått i sig tio stänkare och då inser att hennes son Antonio är en dömd pedofil. Känns som om det då kan hända lite saker på sociala medier:-)
Senast redigerad av pref69 2017-08-04 kl. 15:30.
Citera
2017-08-04, 15:33
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Till alla er som ansåg er vara mer bevandrade inom juridiken än tingsrättens domare och nämndemän
- ni hade fel.
Senast redigerad av J0RDGUBBE 2017-08-04 kl. 15:35.
Citera
2017-08-04, 15:45
Medlem
Tim Sebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Till alla er som ansåg er vara mer bevandrade inom juridiken än tingsrättens domare och nämndemän
- ni hade fel.

Halmgubbe. Ingen har ifrågasatt huruvida det är olagligt att tvinga en redlöst berusad 13-åring till oralsex.

https://www.youtube.com/watch?v=4bJBK4NYAb0&t=9m30s
https://www.youtube.com/watch?v=a37DvcKCqwQ&t=1m34s
Citera
2017-08-04, 15:55
Medlem
Trots mina mycket bristande juridiska kunskaper, som påtalats av flera i tråden:-), så hade man ju rätt ändå. Antonio är fortsatt skyldig till våldtäkt mot barn och det vidriga svinet Robin Nordlund dömdes för våldtäkt. Jag hade hoppats på våldtäkt mot barn även för Robin men åklagaren ändrade sig.

Antonio överklagade och yrkade på frikännande. I andra hand mindre antal timmar samhällstjänst:
Antonio Toledano Book har i första hand yrkat att hovrätten ska frikänna honom från åtalet för våldtäkt mot barn och ogilla skadeståndsyrkandet. I andra hand har han yrkat att hovrätten ska bestämma ett lägre antal timmar ungdomstjänst än vad tingsrätten har bestämt.

Hovrätten säger att man har samma åsikt som Tingsrätten gällande Antonios dom och därmed fastställs domen och Antonio Toledano Book är skyldig till våldtäkt mot barn.
När det gäller åtalet mot Antonio Toledano Book gör hovrätten inte någon annan bedömning än den som tingsrätten har gjort i fråga om skuld och rubricering. Tingsrättens dom ska därför inte ändras i den delen.

Gällande den vidriga polisaspiranten och nu dömda våldtäktsmannen Robin Nordlund ändrade åklagaren rubriceringen:
Åklagaren har som nämnts ovan frånfallit åtalet för våldtäkt mot barn och hovrätten prövar därför endast åtalet för våldtäkt.

Målsägaren hade yrkat på att handlingen skulle ses som två olika gärningar men Hovrätten tycker annorlunda:
Inledningsvis delar hovrätten tingsrättens bedömning att det har förekommit sexuella handlingar mellan Robin Nordlund och målsäganden. Det är således styrkt att Robin Nordlund har genomfört ett oralt samlag med målsäganden och att han vidrört målsägandens könsorgan samtidigt som han onanerat sig själv. Åklagaren och målsäganden har gjort gällande att det är fråga om två olika gärningar, dvs. två fall av våldtäkt. Hovrätten finner emellertid att utredningen inte ger stöd för någon annan slutsats än att de sexuella handlingarna har begåtts med ett sådant tidsmässigt samband att de ska ses som en gärning.

Vi har ju i tråden diskuterat om 13-åringens berusninggrad och om hon var helt borta och försvarslös eller om hon "bara" var väldigt full.
Det står, liksom tingsrätten har konstaterat, klart att målsäganden av flera av de närvarande uppfattats som så kraftigt påverkad att hon inte visste vad hon gjorde. Hovrätten finner därför i likhet med tingsrätten att Robin Nordlund, när han genomförde sexuella handlingar, objektivt sett, otillbörligt utnyttjade att målsäganden på grund av berusning befann sig i en särskilt utsatt situation. Vid den bedömningen beaktar hovrätten även att handlingarna i vart fall delvis har ägt rum när flera andra personer har tittat på och målsäganden inte haft några kläder på underkroppen. Att målsäganden under kvällen vid upprepade tillfällen uttryckt att hon ville ha sex med Robin Nordlund förändrar inte bedömningen eftersom en person som befinner sig i en särskilt utsatt situation inte är fri att samtycka till sexuella handlingar (se Brottsbalken, Zeteo, version 2017-04-20, kommentaren till 6 kap. 1 § andra stycket BrB).

Mer om handlingen från Robin Nordlund:
Enligt hovrättens bedömning har även Robin Nordlund varit medveten om att målsäganden varit kraftigt berusad och han har i den situationen, när hon saknat förmåga att värna sin sexuella integritet, genomfört sexuella handlingar. Enligt hovrättens mening är det styrkt att Robin Nordlund har haft uppsåt till gärningen.
Citera
2017-08-04, 15:58
Medlem
Tagelapas avatar
Jaha då får Annas lilla oskyldiga gosse göra lite fler timmar på Stadsmissionen eller Myrorna nu då.
Fem minuter efter att domen kom lägger kärringskrället ut en text på insta där hon tycker att livet är härligt och allt är bra.
Grabben kommer förmodligen att bli livsstilskriminell och Anna kommer att fortsätta sätta sig själv i främsta rummet.
Få se hur många år det tar innan han får sitt första fängelsestraff.
Citera
2017-08-04, 16:09
Medlem
Hur funkar det med samhällstjänst för ungdomar som går i skolan? Genomgår man denna utanför skoltid samt på helger eller kommer ATB tvingas från skolan?
Citera
2017-08-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
Hur funkar det med samhällstjänst för ungdomar som går i skolan? Genomgår man denna utanför skoltid samt på helger eller kommer ATB tvingas från skolan?

De har ju gått ut årskurs 9 så då har de ingen skolplikt, går de på gymnasiet så får de väl ta ledigt från skolan eller förhandla med kriminalvården om att få göra det på kvällar, helger och lov. Går de på gymnasiet?
Citera
2017-08-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Jaha då får Annas lilla oskyldiga gosse göra lite fler timmar på Stadsmissionen eller Myrorna nu då.
Fem minuter efter att domen kom lägger kärringskrället ut en text på insta där hon tycker att livet är härligt och allt är bra.
Grabben kommer förmodligen att bli livsstilskriminell och Anna kommer att fortsätta sätta sig själv i främsta rummet.
Få se hur många år det tar innan han får sitt första fängelsestraff.
Hon kanske inte hade sett domen ännu;-) Eller så är det en klassisk avledningsmanöver. Blir väl inte riktigt bra att man skriver att livet är toppen när man vet att domen mot sin barnvåldtäktsdömde son kommer ut precis i samma stund. Även om Antonio frikänts så är nog livet inte toppen för den minderåriga tjejen som blev våldtagen. Blir fel oavsett utgång men det förstår nog inte fettot Anna.

Gällande fängelsestraff så ser det inte bra ut. Det krävs enorma krafttag från familjen Toledano Book och det pallar dom inte med. Om ryktet stämmer bör Antonio även vara väldigt försiktig eftersom han är allt annat än populär i området kring Pomonagatan. Skolstarten lär bli mindre rolig...... Inget att vara ledsen över. Är man en dömd barnvåldtäktsman tycker jag subjektivt att man bör hängas i närmaste träd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in