Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-06, 17:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag vet vad lagstiftningen säger. Det hindrar inte att jag diskuterar hur den tolkas och hur vettig den tolkningen är. Det faller inom ramen för diskussionen om brottet. Om du inte önskar diskutera det med mig så tvingar jag dig inte.

Diskussionen om särskilt utsatt tillstånd måste skiljas från den om korta kjolar eller sömnsex. Det här fallet måste också skiljas från fall där någon utsätter sovande eller medvetslösa för sexuella övergrepp.

Vad vi har här är som bland annat solglittret och Utflyttad påpekat två personer som båda är berusade där den ena parten döms trots att den andra uttryckt en definitivt vilja att ha sex med honom och agerat medvetet och självständigt i enlighet med denna vilja genom att utföra sexuella handlingar mot honom.

För all del, men det är bara privata åsikter som inte lär ge någon ändring gällande den lagstiftningen som vi har. Hur svårt är det att tolka vägledande domslut?

När det gäller komma undan lagföring med dåliga ursäkter så ser vi en i detta fallet då RN berättar för VTB att han haft sex med målsägande och han luktar på sina fingrar. Men det domstolen talar om för honom är att han har haft uppsåt och att han borde inse precis som dom andra ungdomarna att offret inte hade betett sig på detta viset nykter. Redlösa ska man av hänsyn och respekt ge fan i. Just tolkningar av att hon ville ligga osv är det jag är ute efter då det gäller just många killars tolkningar som är åt helvete. Så det måste vi ändra på och ska det gå så långt att man måste ha ett godkännande innan för att vissa fattar trögt? En klassiker vi super tjejerna fulla så kan vi utnyttja dom sen.

Solglittret och utflyttad ser barnet på 13 år som en kvinna först och främst. Domstolen ser att RN är betydligt nyktrare och offret redlös. Där skiljer sig uppfattningen åt. Man får läsa först och inte sitta med TR och citera det gäller inte längre. HR har dömt båda pojkarna, och gott så.

Så till alla valpar och andra män, så ge fan i redlösa personer. Försök gå en kurs hur man tolkar andra människor då det gäller sex.
Senast redigerad av Moosky 2017-08-06 kl. 17:42.
Citera
2017-08-06, 17:41
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Sebastian
[...]
Apropå skadestånd så är det anmärkningsvärt att det här blev två separata skadestånd medan det i det här fallet utdömdes ett "solidariskt" skadestånd trots två gärningsmän.
Samma BO blev på en kväll utsatt för två separata våldtäkter därav två skadestånd.
Citera
2017-08-06, 18:08
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Han hade garanterat blivit dömd till ministraffet 2 år om det inte hade varit för inspelningen. Du anser att det spelar ingen roll om ett visst kön får ge utlopp för ett sådant fruktansvärt hat mot det manliga könet?

Läs inte in en massa skit i det jag har skrivit. Du har ett typiskt trollbeteende.
Citera
2017-08-06, 18:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det handlar inte om ett barn, utan vad domen säger är att vilken person som helst som befann sig i målsägandens situation hade blivit våldtagen av R.N trots att det i själva verket var så att hon aktivt samtyckte. Det är tolkat på ett generellt plan domen mot R. N blir obehaglig både vad gäller behandlingen av honom specifikt och vad den innebär vad gäller rättsläget i stort.

Det utesluter inte att man ska kalla personen i fallet för vad det är nämligen ett barn.
Kvinnor är det inte, så enkelt är det.
Och dessutom står det klart att man inte ska utnyttja redlösa personer. Nej, det finns inget samtycke mer än i din åsikt ska du väl säga då. Domstolen anser inte det, och vi talar om Svea HR inte vilken kloak som helst. Det står fast dessutom.

Nej, han behandlas precis som en 15 åring gällande straffpåföljden. Annars gäller 2 års fängelse. Åldersrabatt 5 månaders fängelse. Men det är bara synnerliga skäl som ger fängelse, så han får 130 timmar ungdomstjänst.
Citera
2017-08-06, 19:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det utesluter inte att man ska kalla personen i fallet för vad det är nämligen ett barn.
Kvinnor är det inte, så enkelt är det.
Och dessutom står det klart att man inte ska utnyttja redlösa personer. Nej, det finns inget samtycke mer än i din åsikt ska du väl säga då. Domstolen anser inte det, och vi talar om Svea HR inte vilken kloak som helst. Det står fast dessutom.

Nej, han behandlas precis som en 15 åring gällande straffpåföljden. Annars gäller 2 års fängelse. Åldersrabatt 5 månaders fängelse. Men det är bara synnerliga skäl som ger fängelse, så han får 130 timmar ungdomstjänst.

Du får kalla de inblandade vad du vill.

Avseende HR dömer man inte för "våldtäkt av barn". Man tar nämligen ingen hänsyn till de inblandades ålder i domen, utan dömer för "våldtäkt" på grund av BOs högre berusningsgrad än GMs. Inte hennes ålder, inte hans ålder, inte vem som var äldst eller den tvååriga ålderskilnaden mellan dem.
Man fullkomligt skiter i de inbladandes ålder från HR sida när det gäller skuldfrågan. Man går enbart på berusningsgrad där den mindre berusade döms för våldtäkt av den mer berusade men också sexuellt mer aktiva BO.

Endast vid påföljden följer man gällande lagstiftning och dömer till samhällstjänst istället för fängelse pga Rs ålder. Hade han varit 21 år och hon också hade R dömts för våldtäkt av henne till två års fängelse - trots att hon var mest aktiv att ha sex.

Detta är skrämmande, om det blir prejudicerande kan vi få många fall med diskussioner vem som våldtagit vem bland vuxna, enbart beroende på vem som var fullast, trots att bägge var rejält fulla, helt oberoende vem som varit mest pådrivande sexuellt.

En sådan verklighet vill vi inte ha - gå runt med alkomätare på fester inför ev flirt. Finns ju våldtäkt inom äktenskapet också. Dömas för sex-onykterhet, alkolås på sovrummet.
Senast redigerad av Solglittret 2017-08-06 kl. 19:27.
Citera
2017-08-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Läs inte in en massa skit i det jag har skrivit. Du har ett typiskt trollbeteende.

Instämmer att du har det, du fokuserar på om en advokat är ung (?) istället för de sakliga argumenten. Typiskt trollbeteende.
Citera
2017-08-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Orkar inte läsa alla sidor i domarna men hur mycket är det Antonio ska betala i skadestånd?
Eftersom han är minderårig behöver han, eller rättare sagt fettot Anna och den svartjobbande väktarpappan Roberto bara betala växelpengar. Men oroa dig inte. Han våldtar med all sannolikhet ett annat barn när han är 18 och då blir det fängelse.
Citera
2017-08-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo men det är ju precis som HR domen måste tolkas. Den som omgivningen uppfattade som mest berusad anses våldtagen. Trots att det var hon som ropade att hon ville ha sex med R, tog av sig sina byxor och bedrev aktivt oralsex med hans könsorgan. Inte tvärt om.

HR lägger hela åldersdisskusionen åt sidan och fokuserar enbart på berusningsnivån.
R berusad till 7 resp 10 på 10 gradig skala och BO till 10 resp 20 på samma approximerade skala uppskattat av omgivande ungdomar. Och då åker den uppskattat mindre berusade R dit trots den mer aktiva BO.

Sensmoral : spela full, tjata dig till sex och du kan efteråt bli rik. Oavsett din ålder
Kan vi inte diskuterara detta lite mer vuxet? Detta är alldeles för låg nivå för dig IMHO. För mig är det stora problemet att BO varit helt borta, redlös och i stort sett medvetslös. Det är deprimerande att BO var 13-år men jag tycker subjektivt att tillståndet hos BO var betydligt värre.

BO var enligt FUP "helt borta", "okontaktbar" och "helt tom". BO kunde inte gå, sitta, stå eller prata. 13-åriga BO var så borta att hon inte ens kunde stoppa sina egna fingrar i halsen för att spy. Någon annan fick stoppa sina egna fingrar i halsen och förmå henne att spy.

Det är ofattbart dåligt att utnyttja ett minderårigt barn. Att stoppa kuken i munnen på en 43-åring i liknande situation skulle vara nästan lika ofattbart dåligt. Hur jävla svårt kan det vara? Hur jävla feluppfostrad kan man vara? Om en tjej, oavsett ålder, är i stort sett medvetslös och spyr så hjälper man henne. Kuken behåller man i byxorna oavsett hur kåt man är. Om man verkligen gillar tjejen så kan man knulla dagen efter när hon vet vad hon gör.
Citera
2017-08-06, 20:23
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Eftersom han är minderårig behöver han, eller rättare sagt fettot Anna och den svartjobbande väktarpappan Roberto bara betala växelpengar. Men oroa dig inte. Han våldtar med all sannolikhet ett annat barn när han är 18 och då blir det fängelse.

hehe och hur mycket är växelpengarna på då? Ja risken är väl rätt stor att han begår fler brott. Finner han det rimligt att våldtar en full 13 åring så säger det en hel del om honom
Citera
2017-08-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
hehe och hur mycket är växelpengarna på då? Ja risken är väl rätt stor att han begår fler brott. Finner han det rimligt att våldtar en full 13 åring så säger det en hel del om honom
Dom hittas i detta inlägg, (FB) Solna: 15-åring och 16-åring begick våldtäkt resp. våldtäkt mot barn - 2016-09-12. Där finns både Hovrättens dom samt den ursprungliga domen från Tingsrätten
Citera
2017-08-06, 20:42
Medlem
Tim Sebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Kan vi inte diskuterara detta lite mer vuxet? Detta är alldeles för låg nivå för dig IMHO. För mig är det stora problemet att BO varit helt borta, redlös och i stort sett medvetslös. Det är deprimerande att BO var 13-år men jag tycker subjektivt att tillståndet hos BO var betydligt värre.

BO var enligt FUP "helt borta", "okontaktbar" och "helt tom". BO kunde inte gå, sitta, stå eller prata. 13-åriga BO var så borta att hon inte ens kunde stoppa sina egna fingrar i halsen för att spy. Någon annan fick stoppa sina egna fingrar i halsen och förmå henne att spy.

Det är ofattbart dåligt att utnyttja ett minderårigt barn. Att stoppa kuken i munnen på en 43-åring i liknande situation skulle vara nästan lika ofattbart dåligt. Hur jävla svårt kan det vara? Hur jävla feluppfostrad kan man vara? Om en tjej, oavsett ålder, är i stort sett medvetslös och spyr så hjälper man henne. Kuken behåller man i byxorna oavsett hur kåt man är. Om man verkligen gillar tjejen så kan man knulla dagen efter när hon vet vad hon gör.

Men om det är en dretfull man som utför cunnilingus på en kvinna, har han då blivit våldtagen? Det är ju lite snurrigt faktiskt.
Citera
2017-08-06, 21:32
Medlem
Domarna våldtäkt och våldtäkt mot barn mot Robin Nordlund och Antonio Toledano Book diskuteras i tråden men det är svårt att föreställa sig hur fruktansvärt det är när man är BO. Jag hoppas att det 13-åriga offret *** mår relativt väl och återhämtar sig tillsammans med sin familj. Mina och många andras tankar är med det unga offret och hennes familj.

Jag har under en tid haft kontakt med en person som varit med om helvetet med att barnet blivit våldtagen. Och hon är ursinnig med Anna Book för att uttrycka det lindrigt. Hon beskriver i ett öppet brev till fettot Anna, det barnvåldtäktsdömda slöddret Antonio samt övriga familjen Toledano Book hur respektlös och värdelös familjen är.

Med hennes tillstånd delar jag inlägget på Facebook tillägnat den vidriga familjen Toledano Book. Hennes inlägg hittas här https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1486060838118186&id=100001428 512453

Hej Anna (Book Toledano för att undvika eventuella missförstånd)!

Jag väljer att skriva detta som ett öppet brev. Varför? Jo, för att du Anna öppet, på din Instagramprofil, valde att göra en del kränkande kommentarer beträffande flickan som din son våldtog. Och vidare därför att du Anna valde att så vedervärdigt försöka klanka ner på flickan och hennes familj genom att ni, du, din man och din son, så fult försökte dra den stackars flickan (och hennes familj) i smutsen då ni i överklagandet till Hovrätten ville att dem skulle gå igenom offret och hennes familjs bakgrund samt hemförhållanden innan och efter gärningen. Varför? Din son är en dömd våldtäktsmän, det är nog snarare din familj som behöver en granskning

Vet du en sak? Din son är dömd. I både Tingsrätt och Hovrätt. För våldtäkt mot barn.

Vill du veta en annan sak? Jag hatar våldtäktsmän och sexualförbrytare. Enormt mycket dessutom, så mycket att jag nästan tycker att de har förbrukat sin rätt att nyttja jordens resurser. Nej, de borde inte ha rätt att få leva ett liv i frihet men nu ser ju våra lagar ut som de gör, med straffsatser som är löjligt låga.

Jag hatar dem Anna. Jag tycker de är SMUTS förstår du. De är vare sig värda bajs eller tonfisk och likt ditt fuck you-pekande finger på din livesända Instagram häromkvällen så ger jag dig, din man och din son detta🖕

Varför detta hat? Låt mig förklara.

2010 våldtogs min dotter. Jag lever varje dag med skuldkänslor över att jag inte kunde skydda henne från det allra värsta, värsta. Jag sover varje natt med hjälp av en salig mix av sömntabletter för om jag inte gör det så kommer mardrömmarna. Mardrömmarna som innebär att jag, i ett paralyserat tillstånd, tvingas stå där och se på. Jag ser hur min dotter tvingas ner och våldtas på golvet. Ett skitigt golv på en offentlig toalett. En helt vanlig skoldag. Vid lunchtid. Det tvingas jag se när jag gör försök att sova utan sömntabletter. Det äter mig. Bit för bit. För jag kunde inte skydda henne. Min dotter tvingades genomlida detta fasansfulla för att jag, som satte henne till livet, inte klarade av att skydda henne från det onda. Min viktigaste uppgift.

Men du Anna, vet du vad som är än värre, ofantligt enormt mycket värre, än mitt mående? MIN DOTTERS MÅENDE!

Det du Anna sysslat med under din förtalskampanj gentemot den flicka som föll offer för din sons gärning är precis på pricken lik de tankar vi haft (och har) kring en anmälan och eventuella domstolsförhandlingar. Vi orkade inte stå ut med att förövaren och dennes familj skulle försöka skuldbelägga vår dotter. Eller för den delen oss som föräldrar. Jag rådfrågade en polis och fick till svar att vi, för vår dotters skull, INTE skulle anmäla. Vi löd. Och vi anmälde inte, tyvärr!

Med detta vill jag ha sagt Anna att jag hatar våldtäktsmän och sexualförbrytare. Inklusive din son. Men jag vill också ha sagt att jag hatar de som försöker förmildra och förminska dessa förövares gärning.

Jag beundrar flickan och hennes familj. Ni orkade det där som vi inte mäktade med. Jag önskar dig lilla flickebarn ett gott liv och att du hittar orken och kraften för djup ner i allt det där mörka så lyser en liten, liten låga.

Hälsningar Christina Hjärtmyr (gift med Patric vars Facebookprofil detta är upplagt på)

Ps. Jag tackar de vänner som hjälpt mig med domar, FUP:en, goda råd och stöttning. Framför allt till dem som jag inte vet vilka de är och som inte vetat vem jag är. Klockan 15:00 igår kom domen, klockan 15:01 hade jag den på en PDF och det kändes som en seger, inte bara för flickan, utan även för oss.

Ps igen - jag har täckning för allt jag skriver Anna.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in