Citat:
Ursprungligen postat av admin
Inte alls. Det sorgliga och smått genanta i situationen är att ett troll skriver ett inlägg där han påstår en massa saker som ingen av oss kan bemöta (då användaren hänvisar till sekretessbelagda diskussioner), och där flera av användarna köper allt han skriver med hull och hår.
Det är genant och smått pinsamt för användarna som låter sig luras av dessa skrivierier i syfte att smutskasta Flashback, inte nödvändigtvis för oss övriga.
Jag vet vad som skrivs i Outlaw, och jag är mycket nöjd med hur forumet styrs idag. Det räcker långt för mig, och för de flesta andra också. Att det sedan finns personer som är av annan åsikt är enligt mig helt naturligt.
admin
Det är just detta som gör hela diskussionen rätt löjlig, TD påstår en sak som du inte kan bemöta pga hänvisning till sekretess.
Att det som sägs i Outlaw skall vara hemligt, eller i alla fall inte spridas hur som helst, är en sak så länge det rör driften av FB, omröstningar, de ev. diskussionerna om FBs utveckling mm. Just denna sekretess tror jag de flesta kan förstå och acceptera.
Men när man hänvisar till sekretessen när det gäller sådana saker som TD tar upp känns den hänvisningen lite fånig. Om det som skrivits i Outlaw och som inte rör just själva driften och kanske inte skulle ha fått eller kunnat skrivas ute i det offentliga FB så blir ju situationen näst intill löjeväckande att hela tiden hänvisa till sekretessen. Då har vi ju diskussionen om vi och dem, specialregler, undantag, privilegier av olika slag som det berömda brevet på posten. En diskussion som FB verkligen inte behöver just nu men lik förbannat så har vi den.
Man kanske skulle se över reglerna för outlaw och bestämma att där diskuteras bara sådant som rör just driften av FB. Inför man den regeln och man sedan kan få alla att lita på att det verkligen fungera så skulle ledningen slippa sådana här pinsamheter som vi just bevittnar.
Varför inte erkänna att du har två mods som gjort bort sig, även om det inte är brott mot reglerna så tycker jag de gjort är olämpligt, och lös på problemet istället för att försöka sopa det under mattan.