2006-01-07, 18:39
Medlem
flygers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är verkligen inte så enkelt.
Jag kan inte uttrycka med tillräckligt starka ord hur mycket en olämplig moderator kan skada forumet. Det är långtifrån alla som är lämpliga att vara moderatorer. Det är också stor skillnad i tid att moderera olika forum.
"Jakt, fiske & vildmark" är t.ex. betydligt enklare att moderera än "Revisionism" och "Integration & invandring". Avdelningen "Rasforskning" har vi t.o.m. stängt ned under perioder för att ingen vill moderera forumet.

Det viktigaste för alla användare är att vi har bra och rättvisa moderatorer. därför ska vi vara försiktiga och inte släppa in första bästa. Detta gynnar forumet och alla dess medlemmar. Tro mig!

admin

Självklart ska det vara bra och rättvisa moderatorer. Vad nu det är för något.

Men att man annonserar om nya moderatorer innebär inte med automatik att man skall välja ett rötägg. Eller missförstod jag dig nu?

Å andra sidan har gammelmodden Ruskigbuss själv skrivit på forumet att det inte är speciellt svårt att vara moderator.

Vilken skada kan egentligen en dålig moderator hinna göra för forumet innan han avsätts?
2006-01-07, 18:39
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Jag sparade ned en fråga som Conny ställde igår och tar mig friheten att posta den igen. Det ligger en del i vad virrpannan säger, men dessvärre blev frågan borttagen av "smakpolisen".

Som CW skriver så är det nog rätt många som anser att de moderatorer som varit inblandade i den här borde avgå. Att de är för korkade för att själva inse det är en sak, men för att förtroendet mot modsgänget ska kunna uppehållas något sånär så hoppas jag i vart fall att du inser det.

"Conny vid tangenterna

Jag har en fråga till admin:

Jag har gjort en reflektion beträffande Flashback efter att ha ägnat ett par veckor åt att läsa om Knutby. Rasande spännande

FB i sin struktur påminner väldigt mycket om Knutbysekten. Det finns en ledning som är mån om att dra in pengar = värva medlemmar. Det finns en rad "pastorer" = moderaterna, och sist men inte minst en församling = medlemmarna. Hon Lady Tiara är nästan lite lik Kristi Brud

Alla på forumet tillber samma gud = det fria ordet. En del tror så hårt på sin gud att de är beredda att göra vad som helst, exempelvis TD som blev arg för att han ville skydda sin gud, och du för att du alltid hänvisar till samma gud, oavsett om du slänger ut folk, gömmer trådar eller vidtar andra åtgärder. Ibland bllir tillochmed en stollegubbe som jag väldigt full i skratt.

FB är görbra, men som jag tycker så finns det ingen gud, fritt ord, att göämma sig bakom.

Fast innerst inne vet nog både de i Knutby och vi att vår gud inte finns.

Har du gjort den här reflektionen admin?

MVH
Conny

P.s nu ska jag ut och Caféhoppa!

P.s 2 Kolla mina meckar tips i bilforumet"

Vänta nu. Jag vill påpeka att jag inte tar ställning till huruvida moderatorerna borde avgå eller ej. Eller rättare sagt, jag tar inte ställning till om deras handlande vad avser CharlieR bör föranleda denna åtgärd.

Jag undrar dock om de KAN göra det. Skulle forumet öht fungera?

/CW
2006-01-07, 18:48
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Jag har en till fråga, eller ett förslag.

Hur ser du på att införa olika graderingar av användare och därtill hörande rättigheter? Det vill säga att man exempelvis i relation till antalet inlägg man postar tilldelas mer och bättre rättigheter på forumet? Har man skrivit mindre än t.ex 500 poster så räcker det med en varning innan man blir permanent bannad. Har man skrivit fler än 500 så har man två varningar och en tempbann på sig?

Skulle inte det komma nära problematiken med s.k lunarinlägg och dåliga debattörer som tar FB till en låg nivå genom att inte veta hur FB fungerar? Kraven ställs i början, och klarar man dem får man förtroende.

/CW
2006-01-07, 18:49
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Vänta nu. Jag vill påpeka att jag inte tar ställning till huruvida moderatorerna borde avgå eller ej. Eller rättare sagt, jag tar inte ställning till om deras handlande vad avser CharlieR bör föranleda denna åtgärd.

/CW
Rätt, jag uttryckte mig klumpigt.
2006-01-07, 18:50
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Jag undrar dock om de KAN göra det. Skulle forumet öht fungera?

/CW

Självklart skulle FB fortsätta, ingen av de moderatorer som finns eller som kommer att finnas kommer att vara oersättliga. Vissa kanske tror att de är det men så är icke fallet.
2006-01-07, 18:52
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Hela den här soppan bottnar ju i TD´s engagemang för att stoppa Lunarfieringen på FB där Charlie varit galjonsfigur. Pinsamt då att ni inte tillåter en gubbe att använda "fula ord". En pedofil får göra sin stämma hörd men inte TD, en hetsig fotbollshuligan som inte är lika verserad som exempelvis Pluxor. Skala bort TD´s alla "horor", "luder" och annat så kanske även du fattar hans poäng. Borde det inte vara lite högre i tak så alla kan konversera på sitt sätt.
Om en pedofil är bättre på att hålla sig inom debattreglerna så är det kanske inte så konstigt. Men detta handlar inte om Pluxor.

Jag vet mycket väl vart TD:s hat mot Lunarfieringen och CharlieR bottnar i, det jag inte förstår är vad Tippi och Memnok har med det att göra. För att dom har haft privata kontakter med användare? Då hävdar jag sten i glashus. För att de gett CharlieR fördelar? Det har inte skett då det är admin som gett alla som var under 18 samma fördelar, det var upp till dem att utnyttja dem.

Jag vet att TD inte är korkad, så nåt smart motiv har han säkert, jag är nyfiken på vad det kan vara. För vi kan nog vara överrens om att hans motiv då och nu med största säkerhet inte är exakt samma.
2006-01-07, 18:53
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Får jag fråga: På vilket sätt har denna sorgliga historia med mitt modererande att göra?

Jag får sällan in kritik för mitt modererande, och när jag får det så har jag tagit itu med detta. Jag har inte trakasserat någon, vare sig sexuellt eller på något annat sätt. Jag har faktiskt inte fått in några som helt klagomål eller indikationer på att så skulle ha skett. Och ingen annan heller.

Jag konverserade en del med Charlie över messenger under den tidiga hösten. Jag flirtade med henne, och hon flirtade med mig. Att påstå att jag skulle ha trakasserat henne är ren och skär lögn, då utbytet skedde frivilligt och ömsesidigt och vad jag trodde på ett privat och konfidentiellt plan. Jag gjorde detta i mitt privatliv, på ett sätt helt friställt flashback som forum.

Jag kan säga det igen. Jag har inte trakasserat någon överhuvudtaget. Att påstå detta är ren och skär lögn.

Om detta kan man tycka vad man vill. I efterhand kan jag bara beklaga mitt dåliga omdöme i valet av samtalspartners. Vi har alla lärt oss en läxa av denna pinsamma incident.

Men jag kan fortfarande inte se vad detta skulle ha med mitt modererande att göra, då jag uppenbarligen inte gett henne eller någon annan några som helst fördelar av vad som skett.
Någon ljuger, du eller Charlie? Om du har missat det så har det utspelats ett slag mellan TD och Charlie, där TD fick sticka iväg med svansen mellan bena. Eller rättare sagt blev bannad för att han sa fula ord. Tror du verkligen att din trovärdighet som mods är intakt efter att ha skickat kukbilder till Charlie? Tror du det så tror du fel, folk som tänker med kuken tar sällan rätt beslut. Kan du dementera ifall påsättningen på Charlie diskuterats i Outlaw?
2006-01-07, 18:56
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Jag har en till fråga, eller ett förslag.

Hur ser du på att införa olika graderingar av användare och därtill hörande rättigheter? Det vill säga att man exempelvis i relation till antalet inlägg man postar tilldelas mer och bättre rättigheter på forumet? Har man skrivit mindre än t.ex 500 poster så räcker det med en varning innan man blir permanent bannad. Har man skrivit fler än 500 så har man två varningar och en tempbann på sig?

Skulle inte det komma nära problematiken med s.k lunarinlägg och dåliga debattörer som tar FB till en låg nivå genom att inte veta hur FB fungerar? Kraven ställs i början, och klarar man dem får man förtroende.

/CW

Ett mycket bra förslag. Dock vill jag ha med tillägget att rena posthoreri-avdelningar inte ska rendera postcount då heller. Och möjligheten att rösta ut totala idiot-användare som bara tramsar(inte med massa spam, utan med "Kan man få knullsjuka?"-trådar).
2006-01-07, 18:56
Bannlyst
Citat:
Du diskuterar ju Flashback just nu.
Verkar inte vara något problem. Du får gärna utveckla detta.

Flashback får bara diskuteras när DU vill det. Finns säkert 50 strängar där FB och dess mods/ledning diskuterats som låst för alltid och det är rätt fegt för något som kallar sig öppet forum.

Citat:

Vilka regler är det du syftar på?
Vilka regler gynnar bara användare med moderatorstatus?

admin

Om vi gör en snabb koll vad jag teoretiskt skulle kunna anmäla dig för enligt den godtyckliga regelboken.

0.1. Rubriken ska visa vad inlägget handlar om (för mycket OT låser tråden)

0.2. Inlägg ska hålla sig i närheten av ämnet för gällande forum (OT tråd låst)

0.3. Håll er till ämnet i tråden (OT tråd låst)

0.5. Din avatar & signatur ska inte vara stötande (en massmördare, klart stötade du bannas för alltid)

Ja du förstår kanske själv...
2006-01-07, 18:57
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Självklart skulle FB fortsätta, ingen av de moderatorer som finns eller som kommer att finnas kommer att vara oersättliga. Vissa kanske tror att de är det men så är icke fallet.
Stämmer nog väldigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Om en pedofil är bättre på att hålla sig inom debattreglerna så är det kanske inte så konstigt. Men detta handlar inte om Pluxor.

Dåligt exempel av mig, men faktum kvarstår, TD blev bannad för att han sa "fula ord". En huligan som låter känslorna flöda i takt med tangenterna, blir utslängd från ett forum med yttrandefrihet och högt i tak.
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Någon ljuger, du eller Charlie? Om du har missat det så har det utspelats ett slag mellan TD och Charlie, där TD fick sticka iväg med svansen mellan bena. Eller rättare sagt blev bannad för att han sa fula ord. Tror du verkligen att din trovärdighet som mods är intakt efter att ha skickat kukbilder till Charlie? Tror du det så tror du fel, folk som tänker med kuken tar sällan rätt beslut. Kan du dementera ifall påsättningen på Charlie diskuterats i Outlaw?
Charlie har ju inte sagt var hon har anmält eller hur, hon har istället slängt ut hintar och sen lutat sig tillbaka och tittat på när folk hakar på och går i taket.

Inte svårt för henne att få underhållning på en Lördagkväll.
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Inte alls. Det sorgliga och smått genanta i situationen är att ett troll skriver ett inlägg där han påstår en massa saker som ingen av oss kan bemöta (då användaren hänvisar till sekretessbelagda diskussioner), och där flera av användarna köper allt han skriver med hull och hår.
Det är genant och smått pinsamt för användarna som låter sig luras av dessa skrivierier i syfte att smutskasta Flashback, inte nödvändigtvis för oss övriga.

Jag vet vad som skrivs i Outlaw, och jag är mycket nöjd med hur forumet styrs idag. Det räcker långt för mig, och för de flesta andra också. Att det sedan finns personer som är av annan åsikt är enligt mig helt naturligt.

admin
Det är just detta som gör hela diskussionen rätt löjlig, TD påstår en sak som du inte kan bemöta pga hänvisning till sekretess.

Att det som sägs i Outlaw skall vara hemligt, eller i alla fall inte spridas hur som helst, är en sak så länge det rör driften av FB, omröstningar, de ev. diskussionerna om FBs utveckling mm. Just denna sekretess tror jag de flesta kan förstå och acceptera.

Men när man hänvisar till sekretessen när det gäller sådana saker som TD tar upp känns den hänvisningen lite fånig. Om det som skrivits i Outlaw och som inte rör just själva driften och kanske inte skulle ha fått eller kunnat skrivas ute i det offentliga FB så blir ju situationen näst intill löjeväckande att hela tiden hänvisa till sekretessen. Då har vi ju diskussionen om vi och dem, specialregler, undantag, privilegier av olika slag som det berömda brevet på posten. En diskussion som FB verkligen inte behöver just nu men lik förbannat så har vi den.

Man kanske skulle se över reglerna för outlaw och bestämma att där diskuteras bara sådant som rör just driften av FB. Inför man den regeln och man sedan kan få alla att lita på att det verkligen fungera så skulle ledningen slippa sådana här pinsamheter som vi just bevittnar.

Varför inte erkänna att du har två mods som gjort bort sig, även om det inte är brott mot reglerna så tycker jag de gjort är olämpligt, och lös på problemet istället för att försöka sopa det under mattan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in