Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
För att återgå till topic så tycker jag att hela idéen med att outlaw är stängt för allmänheten verkar motverka flashbacks syfte totalt. Visst skall ni kunna rösta och diskutera modererandet men på vilket sätt skulle detta hindras av att alla fick läsa det ni diskuterar. Den som inte har något fuffens att dölja behöver oftast inte dölja något alls. Om ni nu är en sådant tajt gäng att ni sätter på varandra och pratar öppet om era sexliv så kan ni väl göra det även när vi ser på?
Admin mfl
Jag tycker mig se ett visst mönster där vi som tillhör "idealisterna" är för en näst intill total yttrandefrihet och öppenhet! Jag tror dock att en viss inskränkning av yttrandefriheten kan accepteras även bland oss, om det exempelvis föranleds av "laghinder".
Sedan finns det dom som kanske ser mer "praktiskt" på frågan om yttrandefrihet, kanske tycker moderatorer och Admin att det blir "för mycket problem" om yttrandefrihet och öppenheten blir näst intill total?
Personligen tycker jag det är ok att Outlaw forum är stängt, men nog borde det väl gå att komma fram till en bättre lösning som gör att man kan lätta lite på "hemlighetsmakeriet". Exempelvis borde det absolut finnas situationer där man gör undantag från sekretessen.
På något sätt borde ju extrema påståenden eller händelser dementeras om det är så att dom är falska. Jag har ingen färdig lösning, men jag är övertygad om att det går att hitta en form för det hela som skulle göra att man slipper sådana här situationer där "inga svar kan ges pga sekretessen". Sådant skapar ju alltid misstankar, även om dom i 9 av 10 fall skulle vara fel, så menar jag i alla fall att vi som tillhör idealisterna inte ser det som någon bra ursäkt.
Den som inte har något att dölja har ju heller ingent att frukta.
Obs. Detta resonemang gäller de grundläggande principerna för Flashback, ej det specifika fallet TD/Charlie.