2006-01-06, 18:57
Medlem
Samhains avatar
Jag skiter högaktningsfullt i själva sakfrågan. Tycker vuxna karlar att det är passande att skicka könsbilder till en sjuttonårig flicka så fine by me. Att sen någon annan i bästa lumpenstil recenserar ett knull med en sjuttonårig flicka är även det fine by me. Hade jag haft anställda som betett sig på ett liknande sätt hade jag sparkat dom så hårt att dom inte vaknat upp förräns i nästa århundrade men det är jag det.

Vad jag uppfattar som mer upprörande är att ett forum som säger sig värna det fria ordet och yttrandefrihet har fler regler som reglerar vad som får sägas och inte än Nordkorea och Kuba tillsammans. Att admin därtill kallar tidigare skribenter skräp gör i mina ögon inte saken bättre. Tycka vad man vill om Topdawg men att kalla en man som enbart har haft Flashbacks bästa för ögonen för skräp är så djävla respektlöst så att man mår illa.
2006-01-06, 18:58
Bannlyst
Conny här

Jag tycker det är konstigt att admin startade tråden utan att kunna följa upp den så nu fick ju moderaterna sortera bort sådana frågor som kanske admin tyckt varit viktiga + att tråden spårade ut. Synd faktiskt.

MVH
Conny
2006-01-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My little Conny
Conny här

Jag tycker det är konstigt att admin startade tråden utan att kunna följa upp den så nu fick ju moderaterna sortera bort sådana frågor som kanske admin tyckt varit viktiga + att tråden spårade ut. Synd faktiskt.

MVH
Conny
Ska han svara på alla inlägg i denna tråd, får han en jävla massa att göra...
Ditt troll
2006-01-06, 19:07
Medlem
Sernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag diskuterar inte vilka diskussioner som pågår i Outlaw, då det strider mot reglerna.

Jag vill bara påminna dig om att du är Admin och den som bestämmer, fanns viljan så kan du, endast du ändra denna regel och tala klarspråk.
2006-01-06, 19:08
Medlem
Dp
2006-01-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Däremot tycker jag att det är lite ogint av Memnok att inte delge detaljer ur sitt spännande sexliv för oss alla, utan bara för medlemmar i herrklubben.

Skulle tro att det är olagligt. Vad jag vet är det förbjudet att öppet beskriva sex med omyndig. Det var ju bland annat därför Sexnoveller stängdes.
2006-01-06, 19:15
Medlem
Jag har följt den här tråden, den låsta och den raderade med stort intresse. Jag har också reggat mej på Under Ytan för att kunna läsa alla 30 sidor om Flashbacks moderatorer...

... Men precis som Maeglin och Samhain måste jag undra...
Vad i helvete är det ni diskuterar?

Nå´n skickar bilder, nå´n annan knullar och eventuellt recencerar det i ett dolt forum... så vad då då? Det är väl ändå inte det som borde diskuteras här.

Däremot ser jag hemlighetsmakeriet i outlaw som ett problem, likaså rädslan att diskutera enskilda moderatorer.

När man tvingas diskutera Flashback på ett annat forum har den omtalade yttrandefriheten kommit på skam.

Och Admin... det är inte dej det är fel på, du leder nog detta hobbyprojekt så gott du kan. Det är nog mera de småpåvar som växer fram inom moderatorskåren som är problemet. Mot de med alltför mycket makt blir en del försiktiga, struntar i att kritisera, diskuterar på andra ställen. Var det så du ville ha det?

Jag förstår att ni måste få ha ett stängt forum, 60 moderatorer är inte en självgående grupp. Men jag har sagt det förr och säjer det igen...
Tidsbegränsa moderatorsuppdragen och låt fler få prova på den otacksamma sysslan. Det skulle öka förståelsen för uppdraget och öka insynen.
2006-01-06, 19:18
Medlem
Fulfittans avatar
Det är ju uppenbart vad som behöver ske: Berörda moderatorer ska omedelbart avsättas. Och inte bara dem - överhuvudtaget borde det vara mycket större rotation på moderatorer; längre än 1 år bör ingen sitta. På ett forum av FB:s storlek borde det inte vara omöjligt att löpande hitta nytt folk som kan ta sig an detta skitarbete ett tag. Så min fråga till admin blir, när börjar du städa?

En sak till är viktig i samband med detta: Ta för i helvete bort rätten för alla utom admin, admin2 och root att se användares IP-nummer. Det borde inte vara föremål för den minsta diskussion. Hur ser admin på den saken? Jag råder tills vidare alla att i allafall vid de tillfällen då de postar i mindre nogräknade moderatorers forum att använda proxy. http://aliveproxy.com/ är en bra site. Kolla också in tilläggen SwitchProxy eller xyzProxy för Firefox.

För övrigt kan jag bara konstatera att tråden på UT-forumet var intressant i sammanhanget. (http://under-ytan.com/forum/viewtopic.php?t=1094&start=420). Utmärkt för sånt som man av någon anledning inte får säga här.

Jag önskar berörda en trevlig helg; ni kan behöva det.

Edit: .LA. hann visst före mig på en punkt. Nåväl!

Edit2: Ser man på, nu använder LadyTiera sin möjlighet att se IP-nummer till att ta reda på vad medlemmar på andra forum går under för nick på FB. Beklagansvärt.
2006-01-06, 19:18
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Skulle tro att det är olagligt. Vad jag vet är det förbjudet att öppet beskriva sex med omyndig. Det var ju bland annat därför Sexnoveller stängdes.

Jag kan inte tänka mig att det är olagligt överhuvudtaget eftersom det måste till en rätt saftig beskrivning för att det ska falla under den brittiska lagstiftning som förbjuder skildringar av den typen.

Hursomhelst skedde detta i så fall i ett stängt forum och där gäller inte samma lagar efter det inte sprids. På samma sätt som att man får hetsa mot folkgrupp i privata mail och inför en sluten krets på ett värre sätt än man får göra på ett öppet forum.
2006-01-06, 19:20
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag är häpen..

Den är tråden är pinsamt urspårad och bör antingen styras upp eller låsas.
Varför oreras det in absurdum huruvida användare och moderatorer har intima relationer eller inte? Det var DEFINITIVT inte det som Axelsson ville att Flashback som organisation skulle mynna ut till. Det är så att man baxnar..

Min fråga till admin:
Ser du också (när du läser igenom tråden en andra gång) att ditt visserligen välmenande intiativ med att starta en tråd där du snällt svarar på frågor, gick käpprätt åt helvete?

Summering:
1. Användare och moderatorer får ha vilka relationer som helst under förutsättning att detta inte missbrukas (som Admin skrev)

2. Charlie är 18 år.

3. TD - RIP - betedde sig väldigt, väldigt egendomligt åt innan han blev totalbannad.. Sorgligt nog förstår jag varför han blev det men gillar det inte. (jag gillade TD)

Vad handlar den här tråden om? (sträcker mig efter alvedonen)

Kan inte göra annat än att hålla med. Hela den här tråden känns väldigt förbryllande. Jag hajar inte vad dessa båda moderatorers påstådda privata nöjen har med deras lämplighet som mod att göra, sen kan man kanske tycka för sin personliga del att det är omoraliskt och osmakligt, men sålänge det inte framgår att dom har missbrukat sin roll som mod eller begår några andra regelbrott, så finns det ingen anledning till att diskutera detta.

Och än sålänge har det inte presenterat några somhelst bevis på att det skulle ha förekommit. Det gör det därför väldigt svårt för mig att ta detta på allvar. Och jag förstår heller inte intresset i att diskutera dessa båda herrars fritid offentligt på forumet.

Jag sitter här och förundras och förvånas över folks dumhet. Känns verkligen som folk har gjort en höna av en fjäder här. Jag hajar ingenting.
2006-01-06, 19:24
Medlem
CharlieRs avatar
Efter pm och kommentarer från flertalet medlemmar gör jag härmed ett bekräftande inlägg. Det får ni tolka hur ni vill.

Jag har också tagit upp saken med Admin, utan någon givande respons.
2006-01-06, 19:26
Medlem
Jag tycker att startar Admin en tråd så borde han vara online för att kunna svara på ev. frågor/åsikter/tyckande, samt radera ovidkommande saker.
Eftersom han nu inte är online så anser jag att moderatorskåren borde vara väldigt försiktig i sitt raderande och bara radera olagliga saker, hot osv, övrigt borde få ligga kvar för Admins bedömning.
Jag upplever att det är ett väldigt censurerande hela tiden, men det kanske jag är ensam om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in