Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-08, 16:59
  #1
Medlem
Sunimods avatar
Löfven om att SD är landets största parti: "Jag köper det inte!"

http://www.friatider.se/l-fven-om-at...jag-k-det-inte

Jäkligt jobbigt med en statsminister som förnekar att svenska folket föredrar en annan politik än den han för.

Citat:
INRIKES. Statsminister Stefan Löfven (S) tänker inte acceptera att Sverigedemokraternas är landets största parti bland arbetare. "Jag köper inte den bilden", säger han upprepade gånger i en intervju med TV4 Nyhetsmorgon. Vidare påstår han att SD är ett farligt parti för det svenska samhället.

Vad som är farligt är käbbel och ingen åtgärd. Exempelvis att Stefan Löfven visat att han är emot tiggare av ursprung zigenare men gör inget åt det, enbart käbbel.

Visst är det då jobbigt när fler och fler svenskar vill välja ett parti som vill agera och inte enbart prata ihjäl allting.

Stefan Löfven, SLUTA SNACKA OCH BÖRJA AGERA!, annars är loppet kört.

SD är inget farligt parti för Sverige, det är du som är faran genom att bara köra med ditt jävla käbbel.

Fler och fler svenskar inser detta.

Vad anser ni som läser denna tråd?
Är SD farligt för Sverige?
Eller är Stefan Löfven farlig?
Citera
2017-07-08, 17:21
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Stefan Löfven visar på en väldigt farlig sida. Han köper det inte att folket arbetarna då röstar numera i större utsträckning på SD än på S. Om han inte köper det vad kommer då nästa steg att bli? Ignorera vad folket tycker och införa en riktig diktatur. Med sådana uttalanden känns det som det farliga om han nu fortsatt vid makten dagen innan SD då fått folkets röst och ska ta över att han nu gör väldigt odemokratiska saker.
Citera
2017-07-08, 17:24
  #3
Medlem
Politik i allmänhet är farligt för det svenska samhället.

Det kommer kanske ta 2-3 val innan folket säger sitt, men när det väl händer så kommer partiledarna från 7klövern stå på knä framför Åkesson (Eller den dåvarande partiledaren, han borde bytas ut. Karisma som en apelsin typ...) och brottas om vem som får ner gylfen först.
SD kommer ha frikort för politiskt bukakke när gemene man inser att PK och allmän miljötrams inte håller.
Citera
2017-07-08, 17:28
  #4
Medlem
Problemet är att Löfven är blind. Han han kört ner huvudet i sanden rejält.

Han borde inse att det är 2017, inte 1995, människor utgår inte längre ifrån att SVT / SR talar sanning.
Citera
2017-07-08, 17:37
  #5
Medlem
NoHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thamiel
Politik i allmänhet är farligt för det svenska samhället.

Det kommer kanske ta 2-3 val innan folket säger sitt, men när det väl händer så kommer partiledarna från 7klövern stå på knä framför Åkesson (Eller den dåvarande partiledaren, han borde bytas ut. Karisma som en apelsin typ...) och brottas om vem som får ner gylfen först.
SD kommer ha frikort för politiskt bukakke när gemene man inser att PK och allmän miljötrams inte håller.

Vi kan ju hoppas att SD blir tillräckligt stora 2018 så att dom redan då kan dra ner hans gylf.

Miljö är inte trams dock, du är bara dåligt påläst, Miljöpartiet är inte trams dock.
Citera
2017-07-08, 17:39
  #6
Medlem
Sunimods avatar
Många politiker missar att svensken kan tänka själv.

Dessutom att svenskar förväntar sig att något händer och avskyr sådana som tror att allt löser sig genom att bara prata.

Att arbetarklassen (om man nu ska kalla det så) byter till SD är att de ser problemet med att på tok för lite blir över till den dagen då de behöver det. Pension, vård och omsorg.

De ser redan sin föräldrar som arbetat hela livet och miserabel vård och skit till mat trots att de arbetat hela livet och betalat skatt.

Nu ser svenske arbetaren att allt försvinner i bidrag till de som inte vill jobba.

Givetvis "ser man då över sitt hus" och vill ha någon som bryr sig om Sverige.

Att då som Stefan Löfven förneka detta är så jäkla allvarligt att det inte finns gränser för det. Han förnekar samtidigt svenska folket.
Citera
2017-07-08, 17:47
  #7
Medlem
Trollfeeders avatar
Vad menar ni? SD är inte störst än. På god väg dock.
Citera
2017-07-08, 17:55
  #8
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad menar ni? SD är inte störst än. På god väg dock.

SVT nyheter rapporterade för ett par veckor sedan att Sverigedemokraternas är landets största parti bland arbetare. Då måste det vara mer än sant om statens propagandamaskin till och med erkänner detta.
Citera
2017-07-08, 17:57
  #9
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad menar ni? SD är inte störst än. På god väg dock.

Störst bland "arbetare" är nog vad som menas...
Citera
2017-07-08, 18:00
  #10
Avstängd
Åh va skönt att han inte har makt om 1 år
Citera
2017-07-08, 18:05
  #11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
SVT nyheter rapporterade för ett par veckor sedan att Sverigedemokraternas är landets största parti bland arbetare. Då måste det vara mer än sant om statens propagandamaskin till och med erkänner detta.

Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Störst bland "arbetare" är nog vad som menas...

Ah, slarvigt. Ja, det är mycket möjligt. S är störst men dom får många röster av icke-arbetare.
Citera
2017-07-08, 18:09
  #12
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Störst bland "arbetare" är nog vad som menas...

Trots att jag idag klassas som tjänsteman är nog min tid som klassen "arbetare" att jag fortfarande tycker det är samma. Jag arbetar och får min lön och vill ha något för alla skatt jag betalar.
Jag verkar för att göra det jag kan bättre. Drar mitt strå till stacken precis som många andra.
Trots akademisk examen så högaktar jag alla som arbetar och gör nytta, vi sitter i samma båt.

Om Stefan Löfven förnekar de som vill förändra käbblet till åtgärder som för Sverige framåt ställer jag mig bakom de som verkligen gör något och inte bara snackar.

Stefan Löfven har verkligen problem om han inte inser att det finns alternativ till sin misslyckade politik. Sluta förneka och agera istället.

Mindre käbbel och mer verkstad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback