2017-07-07, 04:32
Medlem
snelhestens avatar
För att få bekräftelse från utomstående. Det lustiga i det hela är just att det många gånger inte är ett genomgående drag i tjejens stil utan när hon väl är med sin pojkvän ensam så är hon ofixad och bekväm av sig.
Citera
2017-07-07, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Hände mig på en klubb i helgen. Ser en tjej med supertajta jeans och stor urringning. Sminkad som om hon skulle på porrfilmsaudition. Hon ställer sig i baren och jag ställer mig bredvid för att försöka få igång en konversation. Hon är artig och så men när hon fått sin drink säger hon att hon ska gå tillbaka till sin pojkvän som väntar på henne på övervåningen. Jag ser henne också senare med sin pojkvän så det var ingen lögn för att bli av med mig.

Sen idag på stan mitt på dagen. Ser en tjej med kort och tajt klänning som formar sig efter hennes kropp, stor urringning, sminkad. Jag springer ikapp henne och försöker starta en konversation. Hon säger direkt att hon har pojkvän och hon ska möta upp honom för att gå på stan och shoppa. 10 sekunder efter jag går därifrån kommer pojkvännen. Jag förstår att det är varmt men ändå, man kan klä sig anständigt för det utan att svettas om man är upptagen.

Min fråga är: Varför gör dessa tjejer reklam för något som inte är till salu? Okej att man vill se fin ut men vad jag inte förstår är att man ska klä sig utmanande och sexigt offentligt när man redan är upptagen. Detta är bara två exempel, jag har sett det tusen gånger. Jag menar, klär man sig så som den första tjejen på klubben gjorde så kommer hon locka till sig massor av killar när hon är ute, speciellt när hon går ner själv till baren. Och jag tror inte varken hon eller hennes pojkvän uppskattar det. Egentligen fattar jag inte ens vad man gör på en nattklubb när man inte är singel. Okej, kanske att man gillar att dansa då och gillar musiken osv men som sagt varför i helvete klä sig sexigt?

Egentligen har jag inget problem med detta jag tycker bara det är så obegripligt och undrar hur dessa tjejer tänker.

Det är en maktgrej. Hennes värde stiger och hon gillar att få mycket uppmärksamhet. Det är fördelaktigt för henne.
Citera
2017-07-07, 08:21
Medlem
Soluss avatar
Jag kanske är helt snurrig nu, men kan det inte vara så att tjejerna trivs i sådan klädsel över lag? Jag har då inget emot om min sambo klär sig sexigt, det är ju på inget sätt otrevligt. Man KAN ju faktiskt uppskatta en kvinnas kropp UTAN att känna ett maniskt tvång att ligga med henne.
Citera
2017-07-07, 08:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Egentligen har jag inget problem med detta jag tycker bara det är så obegripligt och undrar hur dessa tjejer tänker.

De hoppas byta upp sig till en bättre man.
Citera
2017-07-07, 08:43
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
För att få bekräftelse från utomstående. Det lustiga i det hela är just att det många gånger inte är ett genomgående drag i tjejens stil utan när hon väl är med sin pojkvän ensam så är hon ofixad och bekväm av sig.

Det är just det sistnämnda som nog många tiders människor hade uppfattat som märkligt. När kvinnan äntligen är med sin man, så ska det vara "avslappnat", man ska slippa göra sig i ordning, "myskläderna" ska fram o.s.v. I praktiken innebär det att hon klär och fixar sig för att vara attraktiv i stort sett i alla lägen, utom just när hon är med den person som hon faktiskt har en sexuell relation till, då hon snarare väljer att göra sig så oattraktiv som möjligt.

Det är ingen idé att folk skriver hetsiga inlägg som svar på det jag skrev, då jag personligen ärligt talat inte bryr mig om att det ser ut så. Men oavsett vad man tycker i frågan, så bör man vara förmögen att notera att det är snarast motsatsen till hur kvinnor, med undantag för prostituerade, har förväntats bete sig i de flesta högre kulturer som har existerat. Javisst, det är tydligast i t.ex. muslimska länder där kvinnan förväntas täcka över sig utanför hemmet, samt just ansa sig, sminka sig, parfymera sig och göra sig i ordning endast för sin man inom hemmets väggar, men det ser ut och har sett ut på liknande sätt även på många andra håll. Att prostituerade har utgjort ett undantag är så klart för att de av uppenbara ekonomiska skäl vill sälja in sitt utseende utanför hemmet.
Senast redigerad av Europe 2017-07-07 kl. 08:47.
Citera
2017-07-07, 08:48
Medlem
Exakt vad är det du tycker är obegripligt i att en kvinna klär sig sexigt när hon är ute med sin man?

Min klädstil har alltid varit sådan att den framhäver mitt utseende, jag trivs bättre med mig själv när jag känner mig snygg.

Anser du även att upptagna män ska göra vad de kan för att se mindre attraktiva ut, eller gäller det bara kvinnor?
Citera
2017-07-07, 09:33
Medlem
TS, ditt stora problem är att du inte kan acceptera att du blir nobbad.

Även om tjejerna har partner vill de klä sig snyggt för honom. Inget märkvärdigt i det.
Citera
2017-07-07, 09:51
Medlem
Citat:

Hände mig på en klubb i helgen. Ser en tjej med supertajta jeans och stor urringning. Sminkad som om hon skulle på porrfilmsaudition. Hon ställer sig i baren och jag ställer mig bredvid för att försöka få igång en konversation. Hon är artig och så men när hon fått sin drink säger hon att hon ska gå tillbaka till sin pojkvän som väntar på henne på övervåningen. Jag ser henne också senare med sin pojkvän så det var ingen lögn för att bli av med mig.

Sen idag på stan mitt på dagen. Ser en tjej med kort och tajt klänning som formar sig efter hennes kropp, stor urringning, sminkad. Jag springer ikapp henne och försöker starta en konversation. Hon säger direkt att hon har pojkvän och hon ska möta upp honom för att gå på stan och shoppa. 10 sekunder efter jag går därifrån kommer pojkvännen. Jag förstår att det är varmt men ändå, man kan klä sig anständigt för det utan att svettas om man är upptagen.

Min fråga är: Varför gör dessa tjejer reklam för något som inte är till salu? Okej att man vill se fin ut men vad jag inte förstår är att man ska klä sig utmanande och sexigt offentligt när man redan är upptagen. Detta är bara två exempel, jag har sett det tusen gånger. Jag menar, klär man sig så som den första tjejen på klubben gjorde så kommer hon locka till sig massor av killar när hon är ute, speciellt när hon går ner själv till baren. Och jag tror inte varken hon eller hennes pojkvän uppskattar det. Egentligen fattar jag inte ens vad man gör på en nattklubb när man inte är singel. Okej, kanske att man gillar att dansa då och gillar musiken osv men som sagt varför i helvete klä sig sexigt?

Första stycket, varför raggar du på " porrfilms" - tjejer ? tänder du på dem ?

Andra stycket, varför springer du i kapp henne som har kort tajt klänning ?
Att hon inte vill ha dig, kan jag förstå.
Vem vill bli uppraggad på detta sätt ?

Tredje stycket, tror du tjejer är till salu ?

Att dem klär sig utmanande och sexigt är för att du tycker att dem ska gå i burka.
Att du tycker så " jag tror varken att hon eller hennes pojkvän uppskattar det "
HUR andra klär sig ska du skita i.

Själv springer du ikapp tjejer i kortklänning. Se andra stycket.

Ja, det är obegripligt hur du tänker.

" Egentligen fattar jag inte vad man ens gör på en nattklubb när man inte är singel "
Sluta gå dit då.
Gör som du brukar i andra stycket, spring i kapp dem ska du få veta att dem är upptagen.
Men du har ju inga problem med hur dem klär sig.
Citera
2017-07-07, 09:54
Medlem
BigIvars avatar
En snygg tjej som klär sig lite sexigt känner sig fin och får positiv uppmärksamhet. Sånt får människor att må bra.
Citera
2017-07-07, 09:57
Medlem
Citat:
Säger inte att de ska klä sig som en lodis. Absolut göra sig fin men kanske inte så överdrivet utmanande, om de vill slippa uppmärksamhet från andra män..

Så utmanande är en kort tajt klänning enligt dig ?

Jag såg i går i sthlm en kvinna som gjort sig fin för att gå i en affär.
Hon: långklänning, kofta och sandaler på fötterna, på huvudet hade hon en röd slöja.
Bak i ryggen blev det ett rött V.
Utmanande och uppseendeväckande ? JA, för mig - hur tänkte hon när hon drog på sig schabraket ?
Men en date med henne, svar Nej.
Citera
2017-07-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
En snygg tjej som klär sig lite sexigt känner sig fin och får positiv uppmärksamhet. Sånt får människor att må bra.

Ja, verkligen. Det är så roligt att se kvinnor klär sig fint / snyggt.
När sådana som TS sitter och kritiserar kvinnor är det som att TS vill tillbaka till medeltiden.
Döj allt som är kroppsligt och dem som ränner runt i kort-kort kan TS springa efter...
Citera
2017-07-07, 10:03
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Exakt vad är det du tycker är obegripligt i att en kvinna klär sig sexigt när hon är ute med sin man?

Min klädstil har alltid varit sådan att den framhäver mitt utseende, jag trivs bättre med mig själv när jag känner mig snygg.

Anser du även att upptagna män ska göra vad de kan för att se mindre attraktiva ut, eller gäller det bara kvinnor?

Men hemma med sin man går samma tjej runt osminkad i gamla mjukisbyxor? Är det inte att hon söker bekräftelse från utomstående, män o kvinnor, på att hon är attraktiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in