2018-06-18, 11:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZexeL
Men, alltså, är man så trög att man går på den att åka ut hela vägen till Norrtälje för en sexdejt, med en erkänd troll-trollare så får man nog skylla sig själv... Hon var överlycklig med all rätt, alla vi andra som läste om puckot hon drev med var också överlyckliga. Men men.

Aha, du erkänner att hon är en erkänd troll-trollare som är duktig på att provocera?

Lever inte det här kvinnliga trollet i princip på att mångt i mycket själv provocera fram önskade reaktioner bara för att ha nåt att skriva om? Vad kom först, hönan eller ägget?

Citat:
Sen att hon inte outat folk i ordets rätta bemärkelse håller jag med om. Tycker absomut hon ska skriva namn o hela skiten på dom som skickar skit till henne.

Då gör hon antagligen sig skyldig till brott och riskerar fängelse och då är det troligtvis andra som blir överlyckliga

https://www.expressen.se/sport/handb...ara-forsiktig/
Citera
2018-06-18, 11:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Vad pysslar hon egentligen med? Jag har enbart läst artiklar om att hon på 1000-tals olika sätt blivit hotad & hatad & hennes kommentarer om detta. Men jag har aldrig egentligen fått någon uppfattning om varför.

Så vitt jag kan förstå så blir hon hotad för att hon skriver artiklar om att hon blivit hotad. Eller skriver hon någonsin om något annat än att hon blivit hotad?
Citera
2018-06-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Aha, du erkänner att hon är en erkänd troll-trollare som är duktig på att provocera?

Lever inte det här kvinnliga trollet i princip på att mångt i mycket själv provocera fram önskade reaktioner bara för att ha nåt att skriva om? Vad kom först, hönan eller ägget?

Då gör hon antagligen sig skyldig till brott och riskerar fängelse och då är det troligtvis andra som blir överlyckliga

https://www.expressen.se/sport/handb...ara-forsiktig/

Klart hon trollar trollen! Det säger hon ju själv! Sen att fråga (eller som i ditt fall dra ngn ”hönan eller ägget” filosofi-fråga) om hon själv provocerar fram sina hatiska mail, är så korkat att jag hoppas du själv ser hur dumt det låter... lyssna på hennes sommarprat, tala med dina kvinnliga vänner, eller läs på lite om den problematiken hon belyser. Sen kan vi snacka.

Hon lägger inte ut namn och såvidare just för hon då evt. gör sig skyldig till brott. Någon hon själv också sagt.

Linnea är bra, och såna som hon behövs! Både män och kvinnor!
Citera
2018-06-18, 12:55
Medlem
bokskog54s avatar
Citat:
Men, alltså, är man så trög att man går på den att åka ut hela vägen till Norrtälje för en sexdejt, med en erkänd troll-trollare så får man nog skylla sig själv...

Lite ordning måste det ändå vara. Han ville köpa sex av henne.

Och även om man tycker sexköp ska vara tillåtet så kan man inte kontakta folk hur som helst med sådana förfrågningar.
Citera
2018-06-18, 13:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Det var till och med fyra gånger
Så var det ja. Det var tidigare som hon blev påhoppad två gånger på en 20 minuters-promenad.
Som sagt så är jag säker på att hon ibland blir påhoppad men jag tar gift på att nu för tiden så är en majoritet av påhopparna folk som trollar henne.
Citera
2018-06-18, 16:01
Medlem
NoTruces avatar
Jag sällar mig nog till dem som anser Claeson antastas lite väl många gånger för att det ska bära sannolikhetens prägel. Samtidigt är det ju, som redan konstaterats, ett mycket gynnsamt samhällsklimat för den här typen av utspel. Det kan mycket väl vara så att Claeson i ett tidigt skede i karriären faktiskt inhöstade abnormt många hotfulla kommentarer, men nu? Om inte annat borde ju personerna som hoppar på henne inse att det bara göder hennes offerroll.
Citera
2018-06-18, 16:09
Medlem
bokskog54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så var det ja. Det var tidigare som hon blev påhoppad två gånger på en 20 minuters-promenad.
Som sagt så är jag säker på att hon ibland blir påhoppad men jag tar gift på att nu för tiden så är en majoritet av påhopparna folk som trollar henne.

Minns ett gammalt inlägg, typ ett år sedan, där hon skrev, tror det var, 20-30 gånger på 2 timmar.

Så svårt att inte hålla med om att det låter högt ibland.
Citera
2018-06-18, 16:09
Medlem
onemorechances avatar
Citat:

Jag vill till och med påstå att hon hittar på många av situationerna, för hon har märkt att det ger henne uppmärksamhet vilket hon inte verkar kunna vara utan.
Citera
2018-06-18, 16:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Klart hon trollar trollen!

Men kan inte vissa troll trolla henne? Hon har ju utnämnt sig själv till superwoman som slår knock på alla troll på nätet och det kan ju i sig vara rätt provocerande för somliga? Det är ingen oäven tanke att det finns människor som driver med henne på nätet?

Citat:
Det säger hon ju själv!

Hennes allmänna trovärdighet är rätt låg med tanke på att hon gjort sig skyldig till plagiat tidigare så vad hon säger och skriver kan ju liknas vid ett stort frågetecken?

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6909926

Citat:
Sen att fråga (eller som i ditt fall dra ngn ”hönan eller ägget” filosofi-fråga) om hon själv provocerar fram sina hatiska mail, är så korkat att jag hoppas du själv ser hur dumt det låter... lyssna på hennes sommarprat, tala med dina kvinnliga vänner, eller läs på lite om den problematiken hon belyser. Sen kan vi snacka.

Hon drivs helt uppenbart av en extremfeministisk agenda och målar upp en bisarr verklighet som till stor del inte stämmer. Hade hon varit en sann människovän så hade hon belyst det bistra faktum att killar och män är den grupp i Sverige som är mest utsatta för våld och hot på gator och torg men hon har istället vid återkommande tillfällen "belyst" hur utsatt hon är som kvinna i den offentliga miljön när det istället är män som är den mest utsatta gruppen.

"Män oftare drabbade av gatuvåld
Män är i betydligt större utsträckning än kvinnor drabbade av våld eller hot på olika allmänna platser, så kallat gatuvåld. Under 2006-07 var andelen drabbade drygt dubbelt så hög bland män som kvinnor. Den största riskgruppen är unga män mellan 16-24 år. När en man blir utsatt är det nästan lika vanligt att det är en kvinna som står för angreppet som att en man gör det"

Citat:
Hon lägger inte ut namn och såvidare just för hon då evt. gör sig skyldig till brott. Någon hon själv också sagt.

"Henning Bang Fuglsang Madsen Sörensen är lektor i juridik vid Syddansk Universitet och säger att när Claeson lägger ut penisbilder hon fått skickat till sig online så rör hon sig i en rättslig gråzon"

Citat:
Linnea är bra, och såna som hon behövs! Både män och kvinnor!

Du menar alltså att det behövs fler hämnare på nätet?

"Men även i Sverige skulle Claeson kunna straffas för sitt agerande. Det menar Sven-Erik Alhem, rättsexpert och före detta överåklagare.

– Det är väldigt förståeligt att som kvinna vilja agera. Men rådet från den danske professorn fungerar i Sverige också. Man får inte hämnas. Om du får en smäll får du inte ge tillbaka. Du får freda dig från angrepp, men du får inte slå tillbaka. Den enda som får hämnas är staten. Det kan vara olagligt, säger Alhem"
Citera
2018-06-18, 16:33
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ja, visst är det så. Men vad jag menar är att det hon upplever är i 99 fall av 100 inte något brott utan bara hon som överreagerar.

Sen är det ju som vanligt det här med att allt verkar hända just henne. Varför är det aldrig nån annan som exempelvis Twittrar om att dom just blivit sexuellt trakasserade? Man ser inte heller folk som berättar att dom minsann har varit med om liknande i hennes trådar utan det är bara "finaste" "åh vad du är modig" och så vidare.

Vad snackar du om??? Är 500 dickpick "överreagera". Är "du ska bindas och våldtas" att överreagera.
"Du är en hot shit" ÄR att TRAKASSERA. Om du inte inser detta är du en dickshit.

Det är inte HON som överreagerar, utan de flesta andra som håller tyst.
Citera
2018-06-18, 17:09
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
I samma utsträckning? Det tror jag faktiskt inte på.
Linnéa lyckas för fan att bli trakasserad två gånger i rad på en bro som nästan inte en käft går på. Hon blir påhoppad av en snubbe med tydliga nazistsymboler. På Södermalm.

Det är Zlatanbladet vi talar om här. Det kan lika gärna ha varit en vanlig Torshammare.
Citera
2018-06-18, 20:52
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Vad snackar du om??? Är 500 dickpick "överreagera". Är "du ska bindas och våldtas" att överreagera.
"Du är en hot shit" ÄR att TRAKASSERA. Om du inte inser detta är du en dickshit.

Det är inte HON som överreagerar, utan de flesta andra som håller tyst.

500 dickpicks kan du möjligen få på nått porrforum där det förväntas att skicka sådana bilder. Annars är det nog omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in