2020-01-25, 14:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Gammelmedia och dess obehagliga lakejer skulle ju aldrig någonsin erkänna att de gjort fel. Det går helt enkelt inte. Därför kunde de såklart inte bara avpolettera henne rakt av när lögnerna exponerades för en större allmänhet. Dessutom skulle det ju skada agendan.

Det är då man gör exakt på det här sättet. Låt det gå en tid, låt det plana ut lite, låt det kallna. Låt sedan henvänsteraktivisten ge intryck av att den slutar självmant och "går vidare mot nya utmaningar".

Ett annan exempel på exakt samma förfarande: När Özz Nujen fick sluta på Expressen som krönikör för att det helt enkelt inte blev hållbart med kopplingen till Akilov, terroristfinansiering och utbetalning av svarta löner till illegala byggarbetare. Exakt samma. han fick skriva några krönikor till för syns skull och sedan fick han tyst och stilla och diskret smita ut genom bakdörren.

Jag visste direkt när Linnéas lögner exponerades för en tid sedan att hennes zenit nu passerats. Glansdagarna i rampljuset kommer nu att börja ebba ut, långsamt men säkert.

Precis som för Özz Nujen så befinner sig från och med nu karriären på ett sluttande plan. Det kommer att ta lång tid innan hon är helt borta, och hon kan säkert synas i olika sammanhang ytterligare ett par år. Henvänstern tar hand om de sina trots lögner och smuts.

Men "peak Linnéa" har passerats och kommer aldrig att uppnås igen.
Väl skrivet, hennes stjärna kommer inte att slockna på en gång, men nu håller den på att glöda ut.
Detta är inte slutet, men det är början på slutet.
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Mja, Linnea kanske fått sparken som kolumnist från Aftonbladet men så länge hon kan kvittera ut 50,000-100,000 kr per föreläsning hos olika statliga verk och ute i kommunerna så har hon sitt på det torra.
Med betoning på "så länge".
Invånarna ser nog helst att pengarna går till annat.
Citera
2020-01-25, 18:09
Bannlyst
Skönt att slippa se henne i aftonhoran.
För övrigt så uppdaterar hon sina insta stories mycket mer sällan nu.
Hon verkar inte vilja skylta med vad hon gör, ksk hennes haters ringer dom som anlitar henne som föreläsare?

Googla man hennes namn så kommer alla negativa artiklar om henne först 👍👍👍👍👍
Citera
2020-01-25, 21:25
Medlem
Mikeyjamess avatar
Är med i "Renées brygga" men det spelades in innan skandalen så intressant i ett retrospektiv att se vad hon säger
Citera
2020-01-25, 21:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Mja, Linnea kanske fått sparken som kolumnist från Aftonbladet men så länge hon kan kvittera ut 50,000-100,000 kr per föreläsning hos olika statliga verk och ute i kommunerna så har hon sitt på det torra.

Värt att komma ihåg att hon kunde kvittera ut dom pengarna på grund av uppmärksamheten i media och hennes roll som Aftonbladets krönikör. Hennes gage kommer oundvikligen sjunka och uppdragen kommer försvinna om hon inte gör något i media.

Nåja, hon kan väl ta alla pengar hon tjänat hittills, göra klart juristlinjen och helt enkelt skaffa vanligt kneg. Tål hennes uppmärksamhetsbehov detta dock? Den som lever får se...
Citera
2020-01-27, 20:18
Medlem
Fethetens avatar
Bra sammanfattning av Nyheter Idag:
https://nyheteridag.se/efter-kritike...a-aftonbladet/

Självklart har aftonbladet låtit henne gå pga att det blev för mycket snack om hennes lögner men jag tycker verkligen inte hon blivit uthängd som hon förtjänar.

Nåväl, man får hoppas detta är början till slutet för denna narcissistiska mytoman även om jag tror det blir utdraget och att hon kommer fortsätta ta av våra skattepengar några år till.
Hon fyller trots allt 30 nästnästa gång så snart blir hon av med sina barnfans också och då har hon inte mycket kvar.
Senast redigerad av Fetheten 2020-01-27 kl. 20:54.
Citera
2020-01-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetheten
Bra sammanfattning av Nyheter Idag:
https://nyheteridag.se/efter-kritike...a-aftonbladet/

Självklart har aftonbladet låtit henne gå pga att det blev för mycket snack om hennes lögner men jag tycker verkligen inte hon blivit uthängd som hon förtjänar.

Nåväl, man får hoppas detta är början till slutet för denna narcissistiska mytoman även om jag tror det blir utdraget och att hon kommer fortsätta ta av våra skattepengar några år till.
Hon fyller trots allt 30 nästnästa gång så snart blir hon av med sina barnfans också och då har hon inte mycket kvar.

Verkligen!

Skickade t.o.m. ett mejl till ansvarig utgivare och frågade hur de kunde ha en person som Linnea Cleasson som skrivit kopierade artiklar, gissar att andra gjorde det samma. Man kan väl få intala sig att man gjorde lite skillnad
Citera
2020-01-30, 00:15
Medlem
Skvistens avatar
Haha, hon var ikväll med i Reenes brygga och berättade då att hon nog inte vågar skaffa barn på grund av att hon lever under/med så stora hot mot sig.

Ska hon aldrig sluta med dessa lögner om hot och annat mot hennes person?

” Linnéa Claeson längtar efter kärleken.
Men hon är osäker på om hon vill ha barn i framtiden.
– Eftersom jag har en hotbild, säger Linnéa Claeson i ”Renées brygga”.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...n-vill-ha-barn
Citera
2020-01-30, 00:37
Bannlyst
Hon började direkt med sina lögner i Renes brygga, vem fan tror på att hon brukar käka kanelbullar och mjölk medans hon duschar?

Tragisk människa som gjort karriär på att få kukbilder och hot.
Har aldrig hänt henne nånting, och inget kommer hända, hon blir rik på att föreläsa om tomma hot.

Jag skrev ett lite småelakt dm till henne på insta och berättade vad jag tyckte om hennes lögner och skitsnack, det hamnade på hennes insta-story direkt.
Om hon måste visa upp ett kritiskt dm utan vare sig hat lr hot lr kukbild för den delen, så kan hon inte få så mycket riktiga hot och hatmeddelanden, för då hade hon väl visat upp dom?

Har inte fattat om hon är gay lr straight?

Förhoppningsvis är hennes falska karriär snart över.
Citera
2020-01-30, 11:18
Medlem
Som skrivs ovan framkommer det inte huruvida hon vill ha en pojkvän eller flickvän. Gissningsvis flickvän men vem vet. Däremot har jag väldigt svårt att tänka mig att någon man är intresserad av henne. Om någon ändå skulle vara det så vem skulle våga närma sig henne? Snacka om att beträda minimerad mark ALLT kan gå fel och missuppfattas samt omedelbart publiceras online.

Glädjande dock att försörjningsmöjligheten för rent manshat verkar krympa. Förhoppningsvis är denna födkrok bara en parentes i historien. Kanske årets jurist kan utbilda sig till jurist rent av?
Citera
2020-01-30, 11:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Jag tror att hon lever i celibat, något annat skulle nog ha snappats upp i skvallerpressen.
Gissar på att hon är strait, hon verkar intresserad av män, på ett något skruvat sätt.
Citera
2020-01-30, 12:04
Medlem
moralhoras avatar
Linnea är heterosexuell, men gillar säkert att kalla sig själv "queer" och låtsas att hon gillar tjejer för att egga killar på ett oironiskt sätt.
Citera
2020-01-30, 22:36
Medlem
SvaMp_s avatar
Nån som har märkt att antalet sextrakasserier på assholesonline har minskat markant sen hennes lögner uppdagades?

Räknar det till ett inlägg med påhopp sen detta kom fram för två månader sen, och då var det folk som svor åt henne pga hennes lögner.

Tidigare var det nån gång i veckan det skedde...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in