2020-08-19, 12:47
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Borde börja skärmdumpa som dessa töntar gör! Läxor, läxor.

Å andra sidan - deras fylletwittrande lol.

Ja!

Men vad stod det ungefär?
Citera
2020-08-19, 12:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Ja!

Men vad stod det ungefär?

Henrik bönade om att Alexander Bard skulle komma till hans skvallerpodd! Det var patetiskt och det var sant! Jag slår vad om att Alexander sade nej och sedan så dog Henrik på korset!
Citera
2020-08-23, 10:40
Medlem
TonyFlygares avatar
”Jag har läst en hel del ideologi eftersom jag har gått igenom en ombudsmannautbildning, jag har gått igenom, eh, facklig...utbildning, jag har gått samhällslinjen...ett år, och jag har gått liksom högstadie och gymnasie, det är klart att jag har läst en hel del ideologi, men på frågan har jag läste hela Das Kapital eller vad fan det är, eh...nej, det har jag inte.”

-Henko, 2020

Citera
2020-08-23, 21:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
”Jag har läst en hel del ideologi eftersom jag har gått igenom en ombudsmannautbildning, jag har gått igenom, eh, facklig...utbildning, jag har gått samhällslinjen...ett år, och jag har gått liksom högstadie och gymnasie, det är klart att jag har läst en hel del ideologi, men på frågan har jag läste hela Das Kapital eller vad fan det är, eh...nej, det har jag inte.”

-Henko, 2020

Ett år samhällelig linje, då lär man sig mycket. Gick han el-linjen därefter eller?
Citera
2020-08-23, 22:33
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

-Henko, 2020

Det kan ju vara en början. Sedan kan man lämpligen ta reda på varför studiematerialet var så in i helvete lättsmält.

Allt han sysslar med verkar vara olika sätt att undvika kroppsarbete. LO-medlemmarna betalar.

Jag blev f.ö. förvånad när jag läste här att han har viss kampsportsbakgrund, eftersom jag sett bilder på honom där fettet bokstavligen dallrar.
Citera
2020-08-23, 22:47
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ett år samhällelig linje, då lär man sig mycket. Gick han el-linjen därefter eller?
Jag vet inte vad han läste efteråt, om något. Det blir bara mer och mer uppenbart att hela poddgänget har påverkats av Dunning-Kruger-effekten. Om man tror att man har läst en "hel del ideologi" (menar han filosofi?) för att man gått samhäll ett år för två decennier sedan och ännu inte bemödat sig ens läsa ut Kapitalet så begriper inte jag varför man tror sig kunna ha insatta åsikter om någonting som rör politik.
Citera
2020-08-24, 12:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

-Henko, 2020

Jag var tvungen att kolla upp ombudsmannautbildningen och det verkar bokstavligen talat vara en kurs som pågår i fem månader:

https://www.runo.se/utvecklingscentrum/kurs/los-ombudsmannautbildning-18-ht20/

Kul att Henkos mål i livet verkar vara att bli en fackpamp.
Citera
2020-08-25, 20:38
Medlem
Lagom kissnödigt av Bard att inte våga ställa upp i podden. Gnälla på andras trygga rum går bäst när man sitter i ett själv.
Citera
2020-08-25, 20:55
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentDerwydd
Lagom kissnödigt av Bard att inte våga ställa upp i podden. Gnälla på andras trygga rum går bäst när man sitter i ett själv.
Det är jättelätt att kalla andra fega när man är tre mot en och behandlat alla sina tidigare "gäster" som skit. Låt Henko ta en debatt med Bard själv, eller Axel för den delen. Bard har aldrig fegat ur att debattera folk, däremot detta gäng som sitter och håller med varandra och förminskar sina motståndare på löpande band, vilket har lett till deras egen undergång när ingen vill vara med i deras förnedringspodd.
Citera
2020-08-25, 22:16
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Det är jättelätt att kalla andra fega när man är tre mot en och behandlat alla sina tidigare "gäster" som skit. Låt Henko ta en debatt med Bard själv, eller Axel för den delen. Bard har aldrig fegat ur att debattera folk, däremot detta gäng som sitter och håller med varandra och förminskar sina motståndare på löpande band, vilket har lett till deras egen undergång när ingen vill vara med i deras förnedringspodd.

Japp! Ingen vettig ställer liksom upp på formatet "tre mot en" där dessutom de har all makt att klippa hur de vill. Jag tror inte Henrik själv hade gjort det, men vad vet jag?
Citera
2020-08-25, 22:34
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Japp! Ingen vettig ställer liksom upp på formatet "tre mot en" där dessutom de har all makt att klippa hur de vill. Jag tror inte Henrik själv hade gjort det, men vad vet jag?
Det är klart att Henko hade fegat ur, han är bara bekväm med att debattera på hemmaplan när han får fritt spelrum att överrösta motståndaren och få uppbackning av två personer till som kan fylla i luckorna i hans egna argument. Bard ska ju ställa upp i Den Svarta Tråden, på egen begäran, så det här om att han skulle vara feg inför att debattera meningsmotståndare är det dummaste jag har hört.
Citera
2020-08-25, 22:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Det är klart att Henko hade fegat ur, han är bara bekväm med att debattera på hemmaplan när han får fritt spelrum att överrösta motståndaren och få uppbackning av två personer till som kan fylla i luckorna i hans egna argument. Bard ska ju ställa upp i Den Svarta Tråden, på egen begäran, så det här om att han skulle vara feg inför att debattera meningsmotståndare är det dummaste jag har hört.

Bard är ju Bard. Jag håller föga med honom i allt (Karin Olsson fångar rätt bra upp hans världsfrånvända elitism här), men att inte vilja sitta och - i den absolut mest lösa definitionen av ordet - "diskutera" med tre gapiga fyllon är inte direkt feghet.

Missförstå mig rätt, det hade varit roande mest för att jag undrar vad hans genuina reaktioner hade varit, men ingen vettig ställer upp på en sådan premiss, så de får nog hålla sig till Cissi Wallin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in