2021-05-13, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nytt Patreon-avsnitt: https://twitter.com/mrhenko123/status/1392830961960853505

Det handlar om fall där kvinnor anklagat män för våldtäkt. Förvisso ingenting som inte kan läsas gratis på Flashback, precis som deras andra intressanta avsnitt om Wallin och Claesson så är gissningsvis mycket direkt rippat från här. Jag antar att de som anser att läsa Flashback är förbjudet finner det intressant. Kanske.

Henko hälsar att det stämmer att han snott FUP, häktningstider, och hela uppslaget till poddavsnittet från Flashback.

Men det gör inget för han hade kunnat hämta ut FUP själv minsann.
Citera
2021-05-14, 00:23
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju något som slog mig just när jag lyssnade på avsnitten av Claesson och Wallin; att det är saker som vi har dryftat här sen första stund deras trådar startades. "Vi" försöker ju dock inte att skapa personliga beefs med allt och alla.

Verkligen? Alltså, det var uppenbart att det var rippat från Cissi Wallin-tråden och speciellt ett inlägg där jag skriver ut hennes misslyckade entreprenader. Samma sak med Linnea Claesson - allt deras "källmaterial" återfinns i tråden innan avsnittet gjorts.

Hur har ni inte kunnat märka detta för övrigt? Vill du bli ett slutbevis hur droger påverkar slutledningsförmågan?
Citera
2021-05-14, 00:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Verkligen? Alltså, det var uppenbart att det var rippat från Cissi Wallin-tråden och speciellt ett inlägg där jag skriver ut hennes misslyckade entreprenader. Samma sak med Linnea Claesson - allt deras "källmaterial" återfinns i tråden innan avsnittet gjorts.

Hur har ni inte kunnat märka detta för övrigt? Vill du bli ett slutbevis hur droger påverkar slutledningsförmågan?
Jag vågar inte svara för någon annan, men jag hade aldrig lyssnat på Haveristerna innan Claesson-grejen, och jag är nog rätt säker på att jag även i den här tråden har skrivit att det dom hade att komma med var som bäst gammal skåpmat. I övrigt har jag lyssnat på avsnittet om Wallin och kanske tre andra, som var om ämnen vars FB-trådar jag inte läser; så jag har lite svårt att förstå hur jag skulle ha märkt något, droger eller inte.

Fortsätt förolämpa folk som håller med dig, det gör folk sugna på att göra det igen.
Citera
2021-05-14, 00:42
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fortsätt förolämpa folk som håller med dig, det gör folk sugna på att göra det igen.

lol, om man ska vara seriös så är det en av de första sakerna jag lade märke till i Wallin och Claesson-avsnitten var hur mycket de stulit från Flashback. Jag tror att de nästintill stal en lista av Wallins misslyckade verksamheter som jag skrivit. Deras researchskillz är lite... fallerande.

Jag kunde ha lagt fram det snällare, men jag bara antog att andra lade märke till det, men uppenbarligen inte.
Citera
2021-05-14, 00:46
Avslutad
Citat:
lol, om man ska vara seriös så är det en av de första sakerna jag lade märke till i Wallin och Claesson-avsnitten var hur mycket de stulit från Flashback. Jag tror att de nästintill stal en lista av Wallins misslyckade verksamheter som jag skrivit. Deras researchskillz är lite... fallerande.

Jag kunde ha lagt fram det snällare, men jag bara antog att andra lade märke till det, men uppenbarligen inte.

Ska bli intessant att se hur mycket av det kommande Olof K Gustafsson-avsnittet är snott rakt av.

Horbocken Henko har ingen skam i kroppen eftersom han är sociopat eller liknande, men Sanna verkar ändå ha någon slags samvete, så kanske hon ger cred iaf.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-05-14 kl. 00:49.
Citera
2021-05-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Av samma skäl du verkar besatt av Myra som du tvångsmässigt får in i precis varenda sammanhang oavsett vad du skriver om.

Ryktet på stan säger att du och Myra tidigare har varit bra vänner men att hon nu har bett dig flyga och fara.
Citera
2021-05-14, 10:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Ja, det gjorde jag också men, återigen, eftersom det var första gången jag lyssnade på podden så kunde jag så klart inte dra några slutsatser om att det skulle vara deras vanliga M.O.

Sen kanske det är lite magstarkt att tycka att någon har stulit eller ens lånat en lista över saker som någon annan har gjort. Givet att man inte är färgad åt ena eller andra hållet så blir det ju en likadan lista oavsett vem som kompilerar den. Men det hör ju inte riktigt hit.
Citera
2021-05-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty__Kat
Ryktet på stan säger att du och Myra tidigare har varit bra vänner men att hon nu har bett dig flyga och fara.

Och vad skulle det spela för roll i sammanhanget?
Citera
2021-05-14, 11:41
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty__Kat
Vi har inte haft kontakt på ett bra tag, men någon uttalad ovänskap finns inte så vitt jag vet. Om så är fallet; trist. Jag har dock gått in i detta med vetskapen om att folk kommer ta avstånd, och jag respekterar samt har full förståelse för vänner som är tvungna att distansera sig från mig i detta. Vi lever i Covid 19-tider där distans rekommenderas ändå.

I och med att jag gör mitt bästa för att inte dra med mig folk i gyttjan när jag brottas med grisarna, har jag samtidigt själv mer eller mindre tagit avstånd från folk som man har lärt känna i detta också, då det är lättare sagt än gjort att inte skvätta nämnda gyttja omkring sig.

Sist vi pratade var nog några månader innan jul och då läste jag in vad som går helt i linje med hur hon också har agerat: hon slipper helst det här dramat. Jag kan bara förutsätta att hon känner detsamma idag, men jag talar bara för mig själv

Detta är mot den bakgrunden, oavsett hur det nu förhåller sig vänskapsmässigt mellan mig och Myra idag, det enda inlägget jag kommer skriva i tråden som rör Myra. Vill man göra det till bevis för vad det nu är man försöker bevisa, så får man väl göra det. Som skribenten ovan nämner saknar ju Myras syn på vår vänskap relevans när jag påpekar att idioten nämner henne i varenda inlägg.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-14 kl. 11:50.
Citera
2021-05-14, 12:09
Medlem
Citat:
Vill man göra det till bevis för vad det nu är man försöker bevisa, så får man väl göra det. Som skribenten ovan nämner saknar ju Myras syn på vår vänskap relevans när jag påpekar att idioten nämner henne i varenda inlägg.

En metod som inte minst känns igen från ringhörnan kring Henrik Johansson, dvs de inbillar sig att om en part i en diskussion någonstans upprepar någonting tillräckligt många gånger så skulle det på något sätt även stärka något inbillat samband mellan det som upprepas och den andra parten i diskussionen. Henko är duktig på det där, men han tycks inte inse att gemene man är duktiga på att hålla isär vad ena parten i diskussion pratar om från vad den andra parten pratar om. Det spelar liksom ingen roll hur många gånger Henko skriver på Twitter till Hållén om några SMS han har fått från någon, det gör det inte mer till Hålléns ensak ändå. Liksom stökiga nazister som lever rullan efter en demonstration inte har med Ann*lie Sj*blom att göra hur många gånger Henko än pratar om det i Svt Opinion.

Med tanke på hur många ggr Henko upprepar vissa lösryckta antaganden i podden, som om han VILL att det ska vara sant, så verkar det som att han inbillar sig att det han säger blir mer och mer sant för varje gång han uttrycker det.
Citera
2021-05-14, 12:38
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
En metod som inte minst känns igen från ringhörnan kring Henrik Johansson, dvs de inbillar sig att om en part i en diskussion någonstans upprepar någonting tillräckligt många gånger så skulle det på något sätt även stärka något inbillat samband mellan det som upprepas och den andra parten i diskussionen. Henko är duktig på det där, men han tycks inte inse att gemene man är duktiga på att hålla isär vad ena parten i diskussion pratar om från vad den andra parten pratar om. Det spelar liksom ingen roll hur många gånger Henko skriver på Twitter till Hållén om några SMS han har fått från någon, det gör det inte mer till Hålléns ensak ändå. Liksom stökiga nazister som lever rullan efter en demonstration inte har med Ann*lie Sj*blom att göra hur många gånger Henko än pratar om det i Svt Opinion.

Med tanke på hur många ggr Henko upprepar vissa lösryckta antaganden i podden, som om han VILL att det ska vara sant, så verkar det som att han inbillar sig att det han säger blir mer och mer sant för varje gång han uttrycker det.
Ja, men du får komma ihåg att han har sambo och en adress som har läckt i allt detta -- förstår du inte det?

När en snut inför, säg ett bankrån, tar på sig en skottsäker väst betyder det inte att han skiter i att i största möjliga mån undvika skottlinjen för det. Västen utgör en extra säkerhetsåtgärd, ingen säkerhet i sig.

Ingen som fruktar för sin eller sin familjs säkerhet på riktigt agerar som Henko gör. Bara för att man har hemlig adress eller söker kontaktförbud mot de man passiv-aggressivt adresserar till och från, betyder det inte att folk inte vet vart man bor eller tar hänsyn till någon helig osynlig linje ett kontaktförbud skulle utgöra.

Han har väl tur att jag dels inte ger mig på familjer till ovänner, och med det sagt aldrig haft motiv eller kommer ha motiv att skada någon bland Henkos familjemedlemmar, och dels också förmodligen ger honom underlag för att övertyga sin snutkontakt om en "förnyad hotbild" mot honom (vilket bygger på hans anmälan om olaga hot, och är alltså inte ett hot från min sida) för att han ska fortsätta kunna gömma sig bakom hemlig identitet.

Men mån om sin familjs hälsa är det sista han är. Lek med tanken att jag varit allt jag påstås vara tillsammans med alla andra monster han konstruerat för sina syften. Ingen frisk människa väljer att peta med en pinne på mig eller "någon av de andra" bakom sin osynliga gräns som utgörs av hemlig identitet och kontaktförbud i tron om att det skall utgöra något slags hinder för att man till slut biter tillbaks.

Det är inte heller ett hot att förutsätta att har man väl bestämt sig för att bita som svar och axla ansvar för nämnda bett, skiter man givetvis i att man slitit sönder det koppel de trodde att de hade en i också. Det kommer liksom med i paketet.

Jag gissar att Henkos "handläggare" eller vad fan det han går och gol-gnäller hos kallas är mer än lovligt trött på fanskapet.
Citera
2021-05-14, 12:54
Avslutad
Citat:
Ja, men du får komma ihåg att han har sambo och en adress som har läckt i allt detta -- förstår du inte det?

När en snut inför, säg ett bankrån, tar på sig en skottsäker väst betyder det inte att han skiter i att i största möjliga mån undvika skottlinjen för det. Västen utgör en extra säkerhetsåtgärd, ingen säkerhet i sig.

Ingen som fruktar för sin eller sin familjs säkerhet på riktigt agerar som Henko gör. Bara för att man har hemlig adress eller söker kontaktförbud mot de man passiv-aggressivt adresserar till och från, betyder det inte att folk inte vet vart man bor eller tar hänsyn till någon helig osynlig linje ett kontaktförbud skulle utgöra.

Han har väl tur att jag dels inte ger mig på familjer till ovänner, och med det sagt aldrig haft motiv eller kommer ha motiv att skada någon bland Henkos familjemedlemmar, och dels också förmodligen ger honom underlag för att övertyga sin snutkontakt om en "förnyad hotbild" mot honom (vilket bygger på hans anmälan om olaga hot, och är alltså inte ett hot från min sida) för att han ska fortsätta kunna gömma sig bakom hemlig identitet.

Men mån om sin familjs hälsa är det sista han är. Lek med tanken att jag varit allt jag påstås vara tillsammans med alla andra monster han konstruerat för sina syften. Ingen frisk människa väljer att peta med en pinne på mig eller "någon av de andra" bakom sin osynliga gräns som utgörs av hemlig identitet och kontaktförbud i tron om att det skall utgöra något slags hinder för att man till slut biter tillbaks.

Det är inte heller ett hot att förutsätta att har man väl bestämt sig för att bita som svar och axla ansvar för nämnda bett, skiter man givetvis i att man slitit sönder det koppel de trodde att de hade en i också. Det kommer liksom med i paketet.

Jag gissar att Henkos "handläggare" eller vad fan det han går och gol-gnäller hos kallas är mer än lovligt trött på fanskapet.

Denna tweet är klassisk:

Henrik Johansson @mrhenko123
Replying to @TillKom and @PappaBoeg
Min sambo har varit ganska tydlig med att du ska sluta kontakta oss och våra barn. Sluta omedelbart.

11:43 pm · 26 Feb 2021·Twitter for Android

Så jävla sanlöst ohederligt att man knappt fattar att det går existera efter det utan att vilja gå under jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in