2019-10-21, 21:42
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hon skriker och har en rätt oskön röst att lyssna på. Inte nog med att tonen är oskön, hennes tonfall är oskönt von-oben.

Hon demonstrerar även varför jag tycker hon känns väldigt psykopataktig när hon ständigt bemöter påståenden med personangrepp om att de är obehagliga och hotfulla både på grund av deras personlighet och könsidentitet.

Min psykopatchefer gjorde exakt sådant som att bemöta juridisk och moralisk kritik med att personen är obehaglig, svagbegåvad (som jag var enligt dem) eller tillhör en grupp som inte ska få bemöta kritik på grund av arvsynd eller anledningar.

Jag tyckte Haveristerna gjorde ett dåligt jobb i början men helvete så kass hon är.

Och skrikig.
Citera
2019-10-21, 21:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hon demonstrerar även varför jag tycker hon känns väldigt psykopataktig när hon ständigt bemöter påståenden med personangrepp om att de är obehagliga och hotfulla både på grund av deras personlighet och könsidentitet.

Min psykopatchefer gjorde exakt sådant som att bemöta juridisk och moralisk kritik med att personen är obehaglig, svagbegåvad (som jag var enligt dem) eller tillhör en grupp som inte ska få bemöta kritik på grund av arvsynd eller anledningar.

Jag tyckte Haveristerna gjorde ett dåligt jobb i början men helvete så kass hon är.

Och skrikig.
Jag pallade i ärlighetens namn inte lyssna klart, trots att jag annars upptäckt att Haveristerna är rätt kul att lyssna på.
Citera
2019-10-22, 20:07
Medlem
Citat:
Jag pallade i ärlighetens namn inte lyssna klart, trots att jag annars upptäckt att Haveristerna är rätt kul att lyssna på.

Jag med. Det slutade 0 - 0 eller snarare -1 - -1.
Citera
2019-10-22, 21:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Jag med. Det slutade 0 - 0 eller snarare -1 - -1.
Ja, helt klart dubbla självmål.
Citera
2019-10-22, 23:11
Avslutad
Citat:
Ja, helt klart dubbla självmål.

Det är väl i efterspelet till poddavsnittet som Cissi slutligen förlorar, då det åter igen finns skärmdumpar på att det hon sagt inte är sant. Flera gånger om.
Citera
2019-10-23, 00:14
Medlem
ver0s avatar
Någon med inblick som sett Cissi uttala sig om gensvaret efter podden/över huvud taget?

Svårt att veta då allt ju sker bakom privata konton, rensningar av folks inlägg osv.
Citera
2019-10-23, 03:11
Medlem
Det är givetvis de här bråken Cissi refererar till.

https://nyheteridag.se/braket-mellan-politism-och-interasistmen-du-trakasserar-rasifierade-tjejer/ (underbar bild på Henko i Blackface)

https://vardagsrasismen.com/2014/04/23/nej-tack-irm-vi-behover-inte-er-antirasism/ (den sen barndomen våldtagna rasifierade och prostituerade Paula som hoppade av Gardet)

Att alla tre poddarna har alkoholproblem och Henko har humörproblem, Axel är en känd kvinnohatare samt att Myra talar i egen sak då hon försvarar horor är ingen hemlighet, det här handlar bara om att det kollektiva minnet är kort.

Att Cissi Wallin är psyksjuk i likhet med alla feminister är en annan sak. Hursomhelst är det bara olika former av uppmärksamhetssökande narcissister alla fyra och inget normala människor bör bry sig om.
Senast redigerad av Soyboy 2019-10-23 kl. 03:25.
Citera
2019-10-23, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soyboy
Det är givetvis de här bråken Cissi refererar till.

https://nyheteridag.se/braket-mellan-politism-och-interasistmen-du-trakasserar-rasifierade-tjejer/ (underbar bild på Henko i Blackface)

https://vardagsrasismen.com/2014/04/23/nej-tack-irm-vi-behover-inte-er-antirasism/ (den sen barndomen våldtagna rasifierade och prostituerade Paula som hoppade av Gardet)
Om det är utifrån detta hon påstår att HJ hotat kvinnor så håller jag med honom att hon är ute på extremt tunn is.

För övrigt var det stor humor i Haveristerna när CW mansplainade för HJ att han inte lever under hot, och han svarade att han har skyddad identitet och har haft larmknapp
Citera
2019-10-23, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Om det är utifrån detta hon påstår att HJ hotat kvinnor så håller jag med honom att hon är ute på extremt tunn is.

För övrigt var det stor humor i Haveristerna när CW mansplainade för HJ att han inte lever under hot, och han svarade att han har skyddad identitet och har haft larmknapp

Han blev även anmäld för ofredande när han besökte någon Make Equal-föreläsning. Han hade tidigare varit lite påstridig i mail och på facebook, då han ville ha svar på en del ifrågasättande frågor. De stackars tjäjerna var inte beredda på att en organisation som får statliga bidrag kan bli utsatta för granskning.

Kontaktförsöken var självklart inom gränserna för vad som är lagligt och utredningen las ner relativt omgående.
Citera
2019-10-23, 13:51
Medlem
BigFatCones avatar
Sån jävla ankdamm det här är.
Citera
2019-10-24, 06:36
Medlem
Brottinators avatar
Såg att CW gick ut och förtalade Soran Ismail på Instagram igår, det är ju aktuellt igen. Någon mer från Gardet som gjort det eller?

https://imgur.com/a/t82fR0Z
Citera
2019-10-24, 14:42
Medlem
Glitterfeminists avatar
Gardet meddelar att de köper dagen efter-pillar för 5000 kr till kvinnor i Polen, och passar samtidigt på att Patreon-fiska lite genom att avsluta med: "Tack för ditt stöd, det gör skillnad"

https://www.instagram.com/p/B39dz0kFKVJ/?igshid=ewhcizdjdgub

För det första är 5000 kr väldigt lite i sammanhanget, folk förstår nog inte riktigt hur lite- eftersom de tackar och applåderar.

Det är även väldigt lite pengar sett till de tillgångar Gardet har (vilka inte borde ha förändrats avsevärt sedan avhoppen, då ingen har tagit ut arvode enligt Cissi och väldigt lite har producerats, gratisarbetet, osv. Donationerna har ju minskat, men gardets löpande omkostnader kan inte vara så stora)

Och vad är det för jävla komplex man har när man inte kan skänka pengarna till en av de organisationer som är byggda för just det här? Som har distributionskanaler och kontakter färdiga, och därför når ut till så många som möjligt?

"Här får ni lite dagen efter-pillar av mig, Cissi Wallin. Personligen. Detta är en engångsgrej, vill ni ha stadig hjälp får ni kontakta nån, jag kan inte lösa allt."

5000 sek räcker inte till många piller. 5000 sek är inte mycket pengar för gardet, jag har som privatperson donerat mer vid ett och samma tillfälle till organisationer jag stödjer. Ändå ska de spela hjältar?

Jag gissar på att Cissi ska bekosta sin "dokumentär" i Polen med gardets pengar och att man banar väg för det med hjälp av det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in