Citat:
Jag kan hålla med om mycket, men resultatet hittills är helt enkelt för dåligt. Milan var inte helt nedmonterade till någon sorts Fiorentina eller Leeds tidigt 2000-tal när det officiellla ägarbytet skedde. Man har satsat i två år och kalibrerat truppen och Montella har faktiskt haft tid på sig. Att då efter 2,2 miljarder i sommar vara avsågade från kampen om cl-platser redan i November är underkänt. Man har förlorat mot alla top 6 lagen, inte en poäng har man lyckats skrapa ihop i de matcherna.Absolut, men av dem är endast Romagnoli kvar, och man fullföljde inte satsningen. Berlusconi hade inte den ekonomiska uthålligheten utan hoppades på snabb utväxling där några köp och egna talanger skulle ordna sportsliga framgångar. Men det krävs oftast fortsatta investeringar eftersom man ska bygga ett lag. En del spelare kommer inte att passa in. Det handlar om att relativt snabbt bygga ett lag då spelare och kanske tränare förändras. Det tar ett tag innan man har en pålitlig stomme som man sedan kan fortsätta bygga kring.
Jämför gärna hur lång tid det tog för Juventus att återvända, trots att man hade mästare som stomme.
Jämför gärna hur lång tid det tog för Juventus att återvända, trots att man hade mästare som stomme.
Jag minns att vi diskuterade juventus trupp 05/06 och jag tyckte att den var lite överskattad och gammal redan då. 07/08 tycker jag definitivt det. Nedved var 35 år. Del piero 33 år. Trezeguet 30 år, Camoranesi 31 år. Viera,Zlatan,Cannavaro,Thuram hade läämnat. Juventus 07-11 är ett bevis på att även den mest organiserade klubben behöver tid på sig att komma rätt. Men de kom faktikst till cl redan första säsongen om jag minns rätt. De var inte så här usla.