2018-04-27, 22:57
Medlem
Är i Genua, men kommer trots det att missa matchen mellan Sampdoria och Cagliari. Vansinnigt okänsligt att placera arbetsmöten under en söndag. Vafan i helvete, Calcio!!

Oavsett har jag inga förhoppningar om poäng. Eller kanske kan Lopez o grabbarna grus tråka sig till 0-0? Troligen låter inte Sampdoria dem göra det.

Cagliari är i allra högsta grad en kandidat för nedflyttning. Och alldeles oavsett kommer tongivande sarder att lämna. Cossu slutar, Sau får nog lämna om man är kvar i Serie A, och Barella kommer definitivt att lämna om man åker ned till Serie B och troligen även om de lyckas med la Salvezza.
Citera
2018-04-27, 23:29
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Är i Genua, men kommer trots det att missa matchen mellan Sampdoria och Cagliari. Vansinnigt okänsligt att placera arbetsmöten under en söndag. Vafan i helvete, Calcio!!

Oavsett har jag inga förhoppningar om poäng. Eller kanske kan Lopez o grabbarna grus tråka sig till 0-0? Troligen låter inte Sampdoria dem göra det.

Cagliari är i allra högsta grad en kandidat för nedflyttning. Och alldeles oavsett kommer tongivande sarder att lämna. Cossu slutar, Sau får nog lämna om man är kvar i Serie A, och Barella kommer definitivt att lämna om man åker ned till Serie B och troligen även om de lyckas med la Salvezza.
Det vore riktigt tråkigt. Nu börjar ju calcion bli utspridd över hela landet.
Slutar ligan som nu så blir det ju faktiskt bara ett norditalienlag i topp-4. 3 mellan/syditalienska lag.
Klart Sardinien måste representeras i Serie A.
Citera
2018-04-27, 23:32
Medlem
myskankans avatar
Vilket jävla mål Balkovec bjöd på ikväll. En viktig trepoängare för Bari, om dom ska vara med i ett playoff till Serie A.
Efter en lång och härlig vinter så fick jag äntligen lite tid att titta lite fotboll, ja Juve har jag sett så klart. Men nu kanske jag kan se mer calcio.

Målet då. https://www.youtube.com/watch?v=JdYwt-vH1Lc Usel kvalitet, men det imorgon så finns det säkert bättre.
Citera
2018-04-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Det vore riktigt tråkigt. Nu börjar ju calcion bli utspridd över hela landet.
Slutar ligan som nu så blir det ju faktiskt bara ett norditalienlag i topp-4. 3 mellan/syditalienska lag.
Klart Sardinien måste representeras i Serie A.
Jag håller med. Därför ser jag också gärna att Palermo och/eller Bari tar steget upp till Serie A. Jag är absolut inget fan avd dem men de är klassiska lag som betyder mycket. Serie A ska helst vara hela Italien, inte bara där det finns starka finansiärer.
Citera
2018-04-28, 00:34
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Jag håller med. Därför ser jag också gärna att Palermo och/eller Bari tar steget upp till Serie A. Jag är absolut inget fan avd dem men de är klassiska lag som betyder mycket. Serie A ska helst vara hela Italien, inte bara där det finns starka finansiärer.
Håller helt och hållet med.
All respekt för SPAL och Benevento, men jag vill hellre se de klassiska lagen.
Citera
2018-04-28, 21:32
Medlem
Genua är en bedagande stad. Charmigt förfallande. Historia men utan framtid, där man försöker leva sina liv så värdigt som möjligt. En åldrande befolkning där ingen vill investera...

Inte helt olikt Italien i stort, fast kanske ännu mer. Man ser antalet afrikaner öka, men de har inget att bidra med.

Och där måste man också se Genoa och Sampdoria. När jag snackat med infödingarna så håller de på Genoa. Men deras framgångar är verkligen till historien. Sampdoria däremot skapade magi för 30 år sedan med Mancini & Vialli.

Lo Scudetto och final i CL. Nu kämpar man om att kunna komma ut i Europa.

Cagliari påminner om Genua på flera sätt. Och låt oss konstatera att stadens färger kommer från Genua. Men det är också en stad med imponerande historia där framtiden ser blek ut.

Och detta återspeglas i fotbollen. Det positiva är att det nu äntligen verkar finnas möjlighet till en ny arena. Äntligen.

Men samtidigt krävs det att laget kan konkurrera. Och just nu är det ett svagt lag med några få undantag som dock ännu inte är redo att lyfta laget. Jag tänker främst på Barella och Romagna.

Imorgon kommer Cagliari till Marassi, och skulle de få med sig en poäng hade det varit stort och viktigt.
Citera
2018-04-28, 23:05
Medlem
myskankans avatar
Empoli är tillbaka i Serie A. Dom behövde en poäng idag och den tog dom. Caputo, vem annars, gav dom ledningen. Sen klantade dom till det i försvaret och Puscas avslutade väldigt fint till 1-1. Men Empoli höll ut och tog sig upp i Serie A.

På tal om Puscas, så är Padova klar för Serie B. Dom verkar sugna på att ta Puscas och Cerri. Lyckas dom med det så kommer jag följa Del Pieros gammla kubb nästa år.
Citera
2018-04-28, 23:38
Medlem
myskankans avatar
Empoli har gjort 83 mål hittills, Perugia som ligger på åttondeplats har gjort näst flest mål, 63. I Empoli har Caputo 26 och Donnarumma 20. Det måste vara ett av Europas hetaste anfallspar.
Men samtidigt är Empolis försvar inte speciellt bra, 47 insläppta.

Nej, jag säger återigen att Caputo är årets värvning.
Citera
2018-04-29, 01:06
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Genua är en bedagande stad. Charmigt förfallande. Historia men utan framtid, där man försöker leva sina liv så värdigt som möjligt. En åldrande befolkning där ingen vill investera...

Inte helt olikt Italien i stort, fast kanske ännu mer. Man ser antalet afrikaner öka, men de har inget att bidra med.

Och där måste man också se Genoa och Sampdoria. När jag snackat med infödingarna så håller de på Genoa. Men deras framgångar är verkligen till historien. Sampdoria däremot skapade magi för 30 år sedan med Mancini & Vialli.

Lo Scudetto och final i CL. Nu kämpar man om att kunna komma ut i Europa.

Cagliari påminner om Genua på flera sätt. Och låt oss konstatera att stadens färger kommer från Genua. Men det är också en stad med imponerande historia där framtiden ser blek ut.

Och detta återspeglas i fotbollen. Det positiva är att det nu äntligen verkar finnas möjlighet till en ny arena. Äntligen.

Men samtidigt krävs det att laget kan konkurrera. Och just nu är det ett svagt lag med några få undantag som dock ännu inte är redo att lyfta laget. Jag tänker främst på Barella och Romagna.

Imorgon kommer Cagliari till Marassi, och skulle de få med sig en poäng hade det varit stort och viktigt.
Tråkig läsning. Känns märkligt då staden har goda förutsättningar. Ligger ju i norditalien; turismen borde ju booma med tanke på läget vid rivieran.
Varför kan en stad som Barcelona booma men inte Genua?

Kanske dålig infrastruktur är en del av svaret. Pratas om höghastighetståg och bättre motorväg längs med kusten till Nice samt upp till Turin och Milano. Hade nog hjälpt.

Bisarrt Derbi d'Italia ikväll. Inters vändning med en man mindre till 2-1 var heroisk och såg ut att hålla sig.
Så byter man för tidigt och spelar defensivt; boom 2 mål på 2 minuter. 3-2...

Vill verkligen att Napoli tar scudetton. Hoppas man rår på Fiorentina imorgon.
Citera
2018-04-29, 14:23
Medlem
Besvikelsen efter gårdagens Derbi d'Italia har ännu inte lagt sig. Inter såg ut att ro hem det men föll till slut. Jag ifrågasatte framför allt bytena - att plocka ut Rafinha och Icardi var inte bra. Som lök på laxen låg inbytte Santon bakom de två baklängesmålen. Katastrof.
Nu kan man bara hoppas på att mirakel signerat Napoli.

En ljusglimt är i alla fall att Crotone med Marcus Rohdén på plan vinner med 4-1 mot Sassuolo och ser ut kunna att klara sig kvar. Har lite sympatier för dem
Citera
2018-04-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Besvikelsen efter gårdagens Derbi d'Italia har ännu inte lagt sig. Inter såg ut att ro hem det men föll till slut. Jag ifrågasatte framför allt bytena - att plocka ut Rafinha och Icardi var inte bra. Som lök på laxen låg inbytte Santon bakom de två baklängesmålen. Katastrof.
Nu kan man bara hoppas på att mirakel signerat Napoli.
...
Vilket dom bekant inte hände, utan Fiorentina besegrade Napoli med 3-0.

Vansinne! Och nu verkar Allegris Juventus ha lo Scudetto säkert i sin ficka, medan Sarris Napoli lyckats slarva bort sig ännu en gång.

Napoli ”offrade” CI och tom CL för att koncentrera sig på lo Scudetto. Och man var så jävla nära att man nästan kunde ta på den. Och så detta. Inte ens nära, medan Juventus gör en mirakelvändning under de sista dallrande minuterna.

Vansinne!

Jag tror inte att det vänder fler gånger utan nu tar Juventus hem Serie A.
Senast redigerad av Brille68 2018-04-30 kl. 20:37.
Citera
2018-04-30, 20:45
Medlem
Napoli har ett lag och ett spel som är minst lika bra, förmodligen bättre, än Juventus. Man saknar bredden men borde kunna besegra t ex Fiorentina i ett direkt avgörande läge. Men...

Vaffanapoli!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in