2018-01-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Så är det, lite för nervigt blev det på slutet. Satan Milan och dem enorma bristerna som existerar i truppen. Det behövs ens ny tränare under sommaren och han får gärna heta Conte.
Si, Conte är en tränare som absolut skulle kunna prestera med Milans trupp. Samtidigt är Gattuso en tränare med samma inställning. Jag kan tänka mig att han dominerar omklädningsrummet med sin intensitet och vinnarinställning.
Senast redigerad av Brille68 2018-01-22 kl. 17:45.
Citera
2018-01-22, 17:52
Medlem
Och jag håller med om att det blev ”nervigt” bitvis under den andra halvleken. Det kan möjligen se ut som att Milan spelade av matchen som i fornstora dar, men det var nära flera gånger där tillfälligheter mer än skicklighet räddade laget från ett baklängesmål.
Senast redigerad av Brille68 2018-01-22 kl. 18:11.
Citera
2018-01-22, 18:02
Medlem
Nästa match för Cagliari är mot Crotone. En direkt kamp om la Salvezza! Crotone har 18 poäng och ligger på 17:e plats (nedflyttningsplats) och Cagliari har 20 poäng och ligger på 18:e plats.

Cagliari har dock slitit ont mot Juventus och Milan vilket gjort att Joao Pedro är avstängd sedan tidigare och nu mot Milan blev även Barella och Pavoletti avstängda samt Sau skadad.

En klar risk att Lopez tvingas spela med Farias och Giannetti, två spelare som vill lämna och som har slutat visa vilja för tröjan...

Cossu gjorde dock enligt mig ett fint inhopp mot Milan, men tveksamt om han håller från start. Dessutom är han som bäst med kvalitetsspelare, eftersom han bygger upp och skapar möjligheter för andra....

Så det blir ett skadeskjutet Cagliari som ska spela säsongens hittills viktigaste match. Och man fick dessutom inga poäng med sig från kamperna mot Juventus och Milan.
Citera
2018-01-22, 18:32
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Si, Conte är en tränare som absolut skulle kunna prestera med Milans trupp. Samtidigt är Gattuso en tränare med samma inställning. Jag kan tänka mig att han dominerar omklädningsrummet med sin intensitet och vinnarinställning.
O ja, men Conte bidrar med en spelide och en legitimitet som Milan har saknat på flera säsonger. Conte bidrar inte endast med attityd utan så mycket mer. Klass!
Citera
2018-01-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
O ja, men Conte bidrar med en spelide och en legitimitet som Milan har saknat på flera säsonger. Conte bidrar inte endast med attityd utan så mycket mer. Klass!
Jag håller med och har framfört idén tidigare. Jag personligen föredrar Ancelotti eftersom han har ännu mer klass, men dels är det sällan som återkomster fungerar och dels krävs det energi för att sparka igång Milan.
Senast redigerad av Brille68 2018-01-22 kl. 18:45.
Citera
2018-01-22, 23:04
Medlem
zachs avatar
Citat:
Apropå 2017…

I Europaspelet har de italienska lagen (inklusive kvalmatcher) vunnit 25 matcher, oavgjort 9 och förlorat 8. Samtliga lag är kvar… Italienska klubbar ligger nu på tredjeplats, och det finns ingenting som tyder på att de inte kommer att vara bland de fyra främsta ligorna för lång tid framöver.

Gli Azzurri var däremot usla. De misslyckades att ta en direktplats till VM, och misslyckades därefter som bekant att vinna kvalmatchen mot Sverige.

Rafinha till inter för 35 miljoner (ok lån med option).

Dillade om det här redan när alkis-Cicinho kom till Roma 1975 eller så. 1, Man kan inte ideligen köpa bänkspelare och förvänta sig att man går om de man köper dem från och 2, vart hamnar talangerna (och till slut landslaget) med detta tankesätt?

Bättre satsa på inhemska spelare. Verdi, locatelli, barella osc, osv istället för att bänkar fylls av mätta utlänningar eller utlänningar med marginellt ljusare framtid än deras italienska motsvarigheter. Klart landslaget sjunker. Som en jävla sten. Och nu är man där. Landslaget är i nivå med marianergraven. Har dock gott hopp om tommasi, det är en hederns man, utan svågerpolitikskopplingar och vem minns inte när han spelade en säsong snudd på gratis för Roma. På eget bevåg.

Btw, 35 miljoner för en bänkvärmare... Peres, defrel mfl finns i rom. En hundradel och jag skulle ta budet utan att blinka. Sjukt.
Citera
2018-01-22, 23:21
Medlem
snillet_1s avatar
Defrel-värvningen var fel från första sekund. Fanns ju inget som tydde på att han skulle ha i Roma att göra. Är inte så jätteimponerad av Monchi än så länge, faktiskt. Moreno, Under och Gonalons... Under kan komma undan med sin ålder men de andra har ju inte ett skit här att göra.
Citera
2018-01-23, 18:46
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Rafinha till inter för 35 miljoner (ok lån med option).

Dillade om det här redan när alkis-Cicinho kom till Roma 1975 eller så. 1, Man kan inte ideligen köpa bänkspelare och förvänta sig att man går om de man köper dem från och 2, vart hamnar talangerna (och till slut landslaget) med detta tankesätt?

Bättre satsa på inhemska spelare. Verdi, locatelli, barella osc, osv istället för att bänkar fylls av mätta utlänningar eller utlänningar med marginellt ljusare framtid än deras italienska motsvarigheter. Klart landslaget sjunker. Som en jävla sten. Och nu är man där. Landslaget är i nivå med marianergraven. Har dock gott hopp om tommasi, det är en hederns man, utan svågerpolitikskopplingar och vem minns inte när han spelade en säsong snudd på gratis för Roma. På eget bevåg.

Btw, 35 miljoner för en bänkvärmare... Peres, defrel mfl finns i rom. En hundradel och jag skulle ta budet utan att blinka. Sjukt.

Priset på Rafinha är aningen högt. Annars är italienska talanger minns lika dyra och i flera fall knappt bättre. Locatelli är visserligen ung men jag ser ingen höjd i honom som jag tex ser i Weigl från Tyskland.

Kvalitet före nationalitet, alltid.
Citera
2018-01-23, 18:48
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Defrel-värvningen var fel från första sekund. Fanns ju inget som tydde på att han skulle ha i Roma att göra. Är inte så jätteimponerad av Monchi än så länge, faktiskt. Moreno, Under och Gonalons... Under kan komma undan med sin ålder men de andra har ju inte ett skit här att göra.
Defrel var knappast ordinarie i Sass heller för den delen, väldigt mycket in och ut. Dessutom affären med Schick, som visserligen är extremt talengfull, men kunde prioriterats på en annan position med tanke på att Dzeko redan fanns.

Kolarov är den värvningen som slagit mest väl ut och han kommer nog behöva ersättas inom 1-2 säsonger.
Citera
2018-01-23, 23:48
Medlem
Toppen just nu; Napoli 54 poäng, Juventus 53, Lazio 43, Inter 43, Roma 40, Sampdoria 33, Milan 31…

Matcher imorgon; Lazio-Udinese och Sampdoria-Roma.

Just nu känns det som en duell om lo Scudetto och att tre lag gör pp om de två andra CL-platserna.
Citera
2018-01-24, 22:45
Medlem
Citat:
Toppen just nu; Napoli 54 poäng, Juventus 53, Lazio 43, Inter 43, Roma 40, Sampdoria 33, Milan 31…
...
Och nu är toppen; Napoli 54 poäng, Juventus 53, Lazio 46, Inter 43, Roma 41, Sampdoria 34, Milan 31…

Lazio vann enkelt med 3-0, och tar därmed kommandot över tredjeplatsen. Imponerande utan Immobile. Roma däremot har svårt att utmana, utan ligger nu på EL-plats. Sampdoria tog en poäng mot Roma genom en av Fula Gubbens favoriter, Quagliarella!
Citera
2018-01-24, 23:08
Medlem
Quagliarella har gjort 9 mål på de senaste sju matcherna. Bl a har han gjort mål borta mot Napoli och Roma. Som han levererar.

Han är 35 år och har gjort 16 mål denna säsong. Redan i särklass den bästa säsongen under hans karriär. Han har tidigare som bäst gjort 13 mål under en säsong i Serie A.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in