Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 13:08
  #1
Medlem
Har försökt googla men får inga svar. Är det någon som vet om Kycklingmage och kycklinghjärta är nyttig och bra mat? Är utfattig så har väldigt liten matbudget och har hittat billig kycklingmage och kycklinghjärta, dock inte från Sverige utan från Tyskland så det kanske inte är så bra? :/
Citera
2017-06-25, 13:31
  #2
Medlem
Det är det väl även om jag själv skulle köpa lever. Mer ändamålsenligt och smakar mer.
Tvivlar på att inälvor överhuvudtaget blir billigare faktiskt, kyckling (och höna!) är ju i princip gratis redan.
Citera
2017-06-25, 13:37
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är väl bra men som boilaggagg sa så väl frågan om det är billigare. Dessutom är det ju komplicerat att tillaga, jämfört med till exempel ägg och havregryn, som är minst lika bra och förmodligen billigare.

Det finns en jäkla massa trådar om att spara och hålla nere matkostnaderna. Kika där istället!

(FB) 1000:- i matkostnad per MÅNAD?

(FB) Spartips/Snåltips

(FB) StudentTIPS på att leva billigt.

(FB) Alla tips att spara pengar

Sen rekommenderas ju favoriterna från Billiga veckan

https://www.ica.se/buffe/artikel/bil...kan-favoriter/
Citera
2017-06-25, 15:13
  #4
Medlem
Äter redan havregrynsgröt som frukost och mellanmål så vill inte äta det som huvudmål också. Så min fråga gällde om kycklinghjärta och mage är nyttig mat.
Citera
2017-06-25, 16:09
  #5
Medlem
krutojs avatar
Naturligtvis är det nyttigt så det är bara att äta på.
Här lite näringsinnehåll:http://matkalkyl.se/se-kycklinghjarta.php
Citera
2017-06-25, 18:30
  #6
Medlem
Billigaste är väl att köpa en hel kyckling 29kr/kg. Så tar man hand om hela kycklingen. Dvs kött och koka fond på skråvet..tror inte det kan bli billigare och dessutom svenskt
Citera
2017-07-07, 14:28
  #7
Medlem
mjukmjukares avatar
Äter bara kycklinglever och det är billigt och med all säkerhet järnberikande.
Ganska hårt stekt med salt och massor med grovkrossad svartpeppar.



´
Citera
2017-08-12, 17:19
  #8
Medlem
Lys avatar
Jag provade att ata kycklinghjartan, tyckte inte det var gott. Skum, lite hal konsistens med. Kycklingmage har jag oxa provat, det var nagot bättre. Kycklinglever tyckte jag bäst om. Gott som stekt i tex ett pitabrod med lok och gronsaker. Det ar billig och nyttig mat, så det är bra att ata om man har ont om pengar.
Citera
2017-08-13, 11:05
  #9
Medlem
the juntos avatar
Innehåller väl massa q10 och a-vitamin... som ska vara bra för hjärtat och annat. Skitnyttigt i förhållande till vad man betalar. Önskar att jag åt det oftare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback