Det låter rimligt för en som inte äter så mycket tycker jag.
Själv ligger jag på 1700-2000kr. Lagar mat så det alltid räcker till matlådor för att spara pengar.
32 spänn om dagen... Blir ju jävligt tight men det går nog att fixa om du köper storpack av allt. Du har väl inte tänkt räkna in mjölk, läsk, godis etc i den budgeten? Kom igen, Spendera lite mer på vad du äter
Jag och min sambo sätter in 2500 kr i månaden på ICA-kortet och det räcker gott och väl. Då behöver vi inte kolla på prislapparna heller så jag antar att 1000 kr bör räcka, även om jag personligen skulle satt in runt 1500 om jag bodde själv, och sen handla veckovis.
1000 kr i månaden fungerar utmärkt om du inte kräver oxfile och skräpmat från de lokala proviantörerna var och varannan dag. Storhandla och storpack på varor är nyckeln. Att handla smart, göra storkok samt en fungerande frys gör stordåd för matkassan. Väger 25 kilo mer än dej men klarar en månad på ca en tusing på mat endå utan att gå hungrig. Har prövat detta ett antal gånger då pengatillströmningen till kontot varit dåligt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!