Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Väldigt sant. Sveriges herrar gjorde ju det för inte jättelängesen till exempel. Grejen då var ju att Sverige hade ett lag som inget annat land kunde hänga med under 4 sträckor. Det är väldigt stor skillnad mot hur det är för damerna nu.

Med det sagt så är just det exemplet du drog där ett bra exempel som visar att jag har rätt. Det var ju precis det jag pratade om, det är bara negativt att våra sämre åkare får en för svår rygg eller åka ensam. Det är ingen mening att "avgöra" på andra sträckan om tredjeåkaren inte är så pass bra att hon kan utnyttja det.
Men hade Rydan höjt sig/ej fallit så hade Roponen ej kommit ikapp och Stina hade ryggat Marit in i kaklet eller till upploppet iaf. Klockren taktik.
Med det sagt så måste alla överträffa sig själva i detta
mission impossible. Att du har rätt är delvis sant, men inte helt och hållet för stafett är stafett
Citat:
Ursprungligen postat av
Ostrobothnia
Klassiska sträckorna var ju mycket tyngre än skejt i Falun så det gav ju sig sj till större del.
Tja, så lät det iaf inte på detta forum när det begav sig. Vill dock minnas att det var någon här som var tidigt ute med profetian tärendöskan på andra.
Så, dagen i stafettspekulationernas tecken är till ända för min del. God natt