2018-02-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Visst är det så - också. Men längdåkningen har en särställning, det borde vi kunna konstatera även om vi älskar sporten. Jag hade hellre - ursäkta om jag upprepar mig - sett konståkaren, nyblivne EM-sjuan Alexander Majorov i OS än Björn Sandström eller Gustav Eriksson. OS är ett så stort skyltfönster att man åtminstone bör ha som målsättning att vara representerade i alla grenar (vilket inte är möjligt i dag, Sverige har väl inga skeletonåkare t.ex., men som sagt, målsättningen bör vara det). För mindre sporter är det otroligt viktigt att synas i media, och inget tillfälle är bättre än OS för att få uppmärksamhet och väcka intresse för sin sport.

Håller med hade varit otroligt viktigt för konståkaren att få med Majorov på sikt är de otroligt viktigt få med många från mindre sporter för att locka yngre att satsa på de.. men SOK galna elit tänk dödar nog många sporter och även idrottare som är mellan 25-30..

Hur ska Sverige söka OS vill dom bara ha eliten med ? för är ju den synen SOK har på OS
2018-02-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Håller med hade varit otroligt viktigt för konståkaren att få med Majorov på sikt är de otroligt viktigt få med många från mindre sporter för att locka yngre att satsa på de.. men SOK galna elit tänk dödar nog många sporter och även idrottare som är mellan 25-30..

ok
2018-02-03, 13:53
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa

Hur ska Sverige söka OS vill dom bara ha eliten med ? för är ju den synen SOK har på OS

Kanske därför vi har svårt att få OS - IOK är rädda att vi som värdnation skulle ha för dålig representation i de olika sporterna?
Senast redigerad av Stefan4 2018-02-03 kl. 13:57.
2018-02-03, 14:35
Medlem
rainbowias avatar
6 st hemmareserver. Det förklarar varför Sverige envist stod kvar på 20 platser på OS kvotlistan.
2018-02-03, 19:23
Medlem
Eftersom jag gissar att de flesta inte har möjlighet och bänka sig vid tv:n 06 varje morgon och kolla alla längdlopp så tänker jag att många frågat sig, hur ska man kika repriser, nu finns ju ingen tillgång till material via Svtplay eller liknande så enda alternativet blir (?) att man pröjsar 99 kr månad för att få tillgång till Eurosport player för att kika missade (fullständiga) lopp som körts mitt i natten eller tidig bitti? Någon som sitter på andra live-alternativ över nätet?
Senast redigerad av Gabbe4311 2018-02-03 kl. 19:26.
2018-02-03, 21:02
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Eftersom jag gissar att de flesta inte har möjlighet och bänka sig vid tv:n 06 varje morgon och kolla alla längdlopp så tänker jag att många frågat sig, hur ska man kika repriser, nu finns ju ingen tillgång till material via Svtplay eller liknande så enda alternativet blir (?) att man pröjsar 99 kr månad för att få tillgång till Eurosport player för att kika missade (fullständiga) lopp som körts mitt i natten eller tidig bitti? Någon som sitter på andra live-alternativ över nätet?

Det diskuteras i OS-tråden. Personligen tycker jag att 99 kr är ett bra pris för OS.
2018-02-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Det diskuteras i OS-tråden. Personligen tycker jag att 99 kr är ett bra pris för OS.

Funkar inte DPlay premimun 79kr/månad?
2018-02-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it98hahe
Funkar inte DPlay premimun 79kr/månad?
Det lär fungerar om man bara vill se sändningarna live, men jag ser inte poängen med det.

(FB) Inför OS 2018
2018-02-08, 15:15
Medlem
Har någon fått se barnprofil hur tuffa är barnorna på dubbeljakten?

-Tuffa banor kan passa Ebba och Kalla bra.
-Lätt banan passar nog både Stina och Kalla.

Håller Kalla och Björgen som favoriter med liten fördel Kalla.
Övrig utmanare:
Ostberg/Weng/Haga/Digings/Pärma

PS (konstig petning av Astrid som är ojämn men är hon i form grymt stark och en jag höll som favorit inför säsongen. )
2018-02-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it98hahe
Har någon fått se barnprofil hur tuffa är barnorna på dubbeljakten?

-Tuffa banor kan passa Ebba och Kalla bra.
-Lätt banan passar nog både Stina och Kalla.

Håller Kalla och Björgen som favoriter med liten fördel Kalla.
Övrig utmanare:
Ostberg/Weng/Haga/Digings/Pärma

PS (konstig petning av Astrid som är ojämn men är hon i form grymt stark och en jag höll som favorit inför säsongen. )
Det finns ett OS-forum nu: (FB) OS PyeongChang 2018 - Längdskidor

Banprofilerna finns länkade i trådstarten, och diskuteras från inlägg 11 och framåt.
2018-02-09, 00:22
Medlem
Någon annan än jag som blir otroligt förbryllad, förvånad men också förbannad över SVT reportern/reportrar som ställer massa idiotiska frågor om doping till Haag och company när de har fullt fokus inställt på loppen som väntar? Så otroligt idiotiskt gjort. Snacka om och göra allt för att psyka våra egna åkare. Uselt agerande SVT, gör om gör rätt!
Senast redigerad av Gabbe4311 2018-02-09 kl. 00:25.
2018-02-19, 17:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Landslagstruppen till Skandinaviska cupen i Trondheim 23-25 februari:

Damer
Maja Dahlqvist Falun, Borlänge SK
Evelina Settlin, Hudiksvalls IF
Maria Nordström, Ulricehamns IF
Emma Wikén, Åsarna IK
Linn Sömskar, IFK Umeå
Moa Molander Kristiansen, Falun Borlänge SK
Frida Karlsson, Sollefteå skidor
Johanna Hagström, Ulricehamns IF

Herrar
Karl Johan Westberg, Borås SK
Anton Lindblad, Hudiksvalls IF
Filip Danielsson, SK Bore
Björn Sandström, Piteå Elit
Johan Häggström, Piteå Elit
Gustav Eriksson, IFK Mora
Jacob Nystedt, Hudiksvalls IF
Leo Johansson, Skillingaryds FK

Sedan är ju ett antal klubbåkare anmälda, bla Maja Majbäck, Moa Olsson, Emma Ribom, Elina Rönnlund, Jenny Solin, Jonna Sundling, Lisa Vinsa, Karl-Johan Dyvik, Eddie Edström, Jonas Eriksson, Marcus Fredriksson, Marcus Grate och Simon Lageson.

Denna tävlingshelg sker tävlandet i form av en minitour som består av fristilssprint, intervallstart i klassisk teknik och en jaktstart i fristil.
Senast redigerad av Alkibiades 2018-02-19 kl. 18:01. Anledning: Bytte stilart i jaktstarten från klassiskt till fristil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in