Citat:
Ursprungligen postat av
rcs
Lite? Som finländare skriker jag varje gång: "stäng innerkurvan"! Sen bara ger hon Kalla fritt spår samtidigt som hon får ett felskär.
Ja, det var månadens underdrift. Som säkert nämnts tidigare är det en avsaknad av vinnarskalle hos Krista. Synd, hon har verkligen potential. Men, men, snart OS så kanske andra takter där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Visst kan man stryka avslutningsetappen i Tour de Ski (jag funderade om jag skulle ta med dessa men nu tog jag med alla lopp i världscupen som som står som jaktstarter i fristil på fis-ski.com). Men om man gör detta så förändras ju ändå inte helhetsbilden av hur Kalla åkt i fristilsjaktstarter.
Så nu ska man stryka Kallas alla dåliga lopp för att ge stöd åt din uppfattning om Kalla? Jaja. Som också Ostrobothnia påpekar, Kallas hjärtproblem inträffade ju vid säsongsstarten 2016/17. Finns ingen indikation att hon led av detta under 2015/16. Och det finns väl inga betydelselösa lopp i världscupen.
Vad gäller Kallas OS-sträcka så är den ju magnifik men den är ju snarare ett undantag än en regel om man lägger samman den med jaktstarterna i världscupen.
Läser mellan raderna att du inte är helt nöjd med att placera Kalla på sista.
Vilken är din förstauppställning?