2018-02-06, 17:41
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Harry Kane på första straffen:

https://mobile.twitter.com/prashantjoon4/status/960230935600885761

En jävla filmare. Borde stängas av. Kommer så ske? Inte när man heter Kane och är engelsman. Hade det varit Salah hade det varit en ”disgrace”. Nu ”smart”.

Tänk om det hade varit suarez, han har ju innan blivit uthängd av tränare som Moyes/fergie att vara en dykare.
Citera
2018-02-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Harry Kane på första straffen:

https://mobile.twitter.com/prashantjoon4/status/960230935600885761

En jävla filmare. Borde stängas av. Kommer så ske? Inte när man heter Kane och är engelsman. Hade det varit Salah hade det varit en ”disgrace”. Nu ”smart”.
Solklar filmning men tveksamt om det kommer rendera i någon avstängning även om det vore rättvist. Poetisk rättvisa fick Liverpool i varje fall eftersom den straffen inte gick in. Även Alli borde bli avstängd för sin pinsamma filmning och hoppas Poch tillrättavisat honom ordentligt. För mycket bullshit från den killen som ibland är så hopplöst omogen i sitt spel.

Angående den andra straffen har Jamie Carragher dömt ut även den som felaktig men då p.g.a. offside. Jag har inte läst hela hans krönika i Sky Sports men ska göra det. Av bilderna att döma är Lamela offside.

Liverpoolfans känner sig fråntagna segern och det med all rätt. Själv hade jag varit lika uppgiven och förbannad. Fan, alla polarna på jobbet har ju velat slå ihjäl en sedan slutsignalen gick

Mvh en Tottenhamsupporter.
Senast redigerad av radiopanna 2018-02-06 kl. 18:38.
Citera
2018-02-07, 10:53
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
om du är läskunnig så frågade jag dig om du ansåg att rashford är värlsklass. varför är det viktigt från vilket land spelare i ens favoritlag kommer ifrån, det antyder du med all tydlighet att det är. varför?

unitedsupportrar har som vana att vilja utnämna deras nyköp som världsklass, en del i arrogansen. jones och smalling två exempel på spelare som man ropade högt över som "världsklass". blev kanske inte riktigt så...lindelöf har man varit lite mer försiktig med "blivande världsback". skrattretande.
Arsenal sedan 1978 här.
Rashford, som stavas med stor bokstav för oss äldre, är inte värlsklass utan bara en ung råtalang som även jag kan uppskatta. Som Arsenalsupporter ska jag även hata Tottenham men ändå älskar jag deras stulna, egenprodukt, Harry Kane. Jag hoppas att han stannar i Tottenham i hela sin karriär där han får vinna skytteligan år efter år utan att vinna en enda titel för att sedan se sin staty utanför arenan.

Dagens spelare är tyvärr horor hela bunten. Något vi i Arsenal har fått lära oss att leva med. I stället för att hjälpa till att bygga ett lag så sticker spelare till lag där de kan vinna titlar o pengar utan att behöva biddra med ett skit.
Något du glömmer i dina hyllningar till Shitty är Homegroundregeln. Självklart följer de den. Men hur många homeground ser du på planen i Shitty?
Jo, jag är medveten om att Arsenal är ett köpelag de med just nu. Men genom åren har de tagit fram många bra spelare o just nu har de en ny generation på gång i akademin.

Nu ska jag inte bara gnälla.
Shitty har tyvärr gjort det riktigt bra. De har köpt ihop ett lag o fått det att fungera till skillnad mot ManU o mitt egna Arsenal. I Arsenals fall kan det ha vänt. Inget man vet ännu. Men nog syns det en förändring när vi blev av med klubbförstöraren Sanchez.
Det enda lag i topp6 som med små medel har lyckats är, o nu kräks jag, Tottenham. Det är en klubb som ska hyllas just nu.
Citera
2018-02-07, 11:22
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Arsenal sedan 1978 här.
Rashford, som stavas med stor bokstav för oss äldre, är inte värlsklass utan bara en ung råtalang som även jag kan uppskatta. Som Arsenalsupporter ska jag även hata Tottenham men ändå älskar jag deras stulna, egenprodukt, Harry Kane. Jag hoppas att han stannar i Tottenham i hela sin karriär där han får vinna skytteligan år efter år utan att vinna en enda titel för att sedan se sin staty utanför arenan.

Dagens spelare är tyvärr horor hela bunten. Något vi i Arsenal har fått lära oss att leva med. I stället för att hjälpa till att bygga ett lag så sticker spelare till lag där de kan vinna titlar o pengar utan att behöva biddra med ett skit.
Något du glömmer i dina hyllningar till Shitty är Homegroundregeln. Självklart följer de den. Men hur många homeground ser du på planen i Shitty?
Jo, jag är medveten om att Arsenal är ett köpelag de med just nu. Men genom åren har de tagit fram många bra spelare o just nu har de en ny generation på gång i akademin.

Nu ska jag inte bara gnälla.
Shitty har tyvärr gjort det riktigt bra. De har köpt ihop ett lag o fått det att fungera till skillnad mot ManU o mitt egna Arsenal. I Arsenals fall kan det ha vänt. Inget man vet ännu. Men nog syns det en förändring när vi blev av med klubbförstöraren Sanchez.
Det enda lag i topp6 som med små medel har lyckats är, o nu kräks jag, Tottenham. Det är en klubb som ska hyllas just nu.

Förstår din poäng men kan ändå fatta att spelare lämnar/lämnade Arsenal vid ett skedde. Som toppspelare vill man nog se förändring men att gång på gång ha liknande problem skriker att något är seriöst fel med klubben/tränaren. RvP, vars flytt jag kan tänka mig fick flera att gå bananas, vann sin första PL-titel direkt efter flytten. Skickar liksom en signal till övriga spelare.

Du kan värva hur många intressanta offensiva spelare du vill men att fortsatt, efter alla dessa år, ha enorma strukturella fel bakåt i plan är extremt oroväckande.

Men förstår din poäng med att spelare flyttar runt och tar det enkla och säkra före det osäkra.

mobil, stavning
Citera
2018-02-07, 12:05
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Förstår din poäng men kan ändå fatta att spelare lämnar/lämnade Arsenal vid ett skedde. Som toppspelare vill man nog se förändring men att gång på gång ha liknande problem skriker att något är seriöst fel med klubben/tränaren. RvP, vars flytt jag kan tänka mig fick flera att gå bananas, vann sin första PL-titel direkt efter flytten. Skickar liksom en signal till övriga spelare.

Du kan värva hur många intressanta offensiva spelare du vill men att fortsatt, efter alla dessa år, ha enorma strukturella fel bakåt i plan är extremt oroväckande.

Men förstår din poäng med att spelare flyttar runt och tar det enkla och säkra före det osäkra.

mobil, stavning
RVP var inte först.
Om alla spelar från Arsenal hade stannat än att gå till en annan klub för att vinna titlar så hade de vunnit titlar med Arsenal.För de var många som drog där Sanchez är den senaste.
Men nu blir det intressant.
Att Sanchez drog jublar jag åt. Min inställning i somras var att behålla honom kontraktet ut o låta honom ruttna i U-23.
Jag fick mkt skit för den inställningen på Facebook då han var allt vi hade o ingen lyssnade till mitt snack om laget före jaget.
Redan innan han stack, under Fönstrets öppnande så märktes förändringen. Så fort han försvunnit så tecknade Özil ett nytt kontrakt. En kille som hela tiden varit ödmjuk o aldrig pratat illa om klubben.
Skillnaden?
Sanchez stack inte ens till den klubben med störst chans att vinna i utan den med högst lön.
Sanchez stack för att vinna titlar i en klubb med dukat bort.
Özil däremot är intressant. Nog fan vill han vinna titlar.
Arsenal värvade två nya spelare som redan gjort succé tillsammans o till det har de en akademi med flertalet lovande talanger.
Om inte Wilshere får nytt kontrakt o kaptensbindel är chansen stor att Özil är vår näste kapten o då är han kapten i ett bygge där han kommer biddra i en klubb som har en riktigt lovande framtid.
Vem av dessa två spelare har störst chans att bli en legendar i en klubb? Den som stack till ett dukat bord eller den som egentligen är för bra för klubben men ändå stannar just när han peakar?

Tyvärr är problemet i klubben kvar. Det heter Wenger oManU har samma problem. Båda klubbarna värvar bra men de har en tränare som inte utvecklar utan avvecklar spelare medan Tottenham o även Shitty utvecklar dem just nu.
Vad Utd sysslar med vet jag inte. Arsenal däremot håller på att avveckla Wenger. Ex så var han inte delaktig i de senaste värvningarna utan det var Sven med ett efternamn jag inte orkar Googla.
Misstänker att Wenger har våren på sig där Februari blir riktigt avgörande. Får han inte ordning på spelet så lär han bytas ut i sommar då ett VM alltid gör att det blir rotation på både spelare o tränare.
Citera
2018-02-07, 13:25
Medlem
Oerhört viktigt för Arsenal att Wilshere kritar nytt kontrakt men det har ju samtidigt ryktats om att han blivit erbjuden ett men med lägre lön. Går han med på det?

Wilshere är en gudabenådad spelare som jag har stor respekt för. Det är riktigt starkt att gång på gång kämpa sig tillbaka och prestera efter alla motgångar han haft. Hade kunnat bli absolut världsklass om det inte vore just för alla skador och jag tror tyvärr man kommer se tillbaka på hans karriär med en bitter eftersmak och en känsla att det kunnat bli så mycket bättre.
Citera
2018-02-07, 13:56
Medlem
kvarnvagens avatar
Lite imponerande av Swansea att vinna med 8-1 igår. Förvisso mot League 2-motstånd men brukar ändå inte bli sådana siffror. Swansea ställde dessutom upp med ett rejält B-lag.
Citera
2018-02-07, 15:00
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
RVP var inte först.
Om alla spelar från Arsenal hade stannat än att gå till en annan klub för att vinna titlar så hade de vunnit titlar med Arsenal.För de var många som drog där Sanchez är den senaste.
Att Sanchez drog jublar jag åt. Min inställning i somras var att behålla honom kontraktet ut o låta honom ruttna i U-23.
Jag fick mkt skit för den inställningen på Facebook då han var allt vi hade o ingen lyssnade till mitt snack om laget före jaget.
Redan innan han stack, under Fönstrets öppnande så märktes förändringen. Så fort han försvunnit så tecknade Özil ett nytt kontrakt. En kille som hela tiden varit ödmjuk o aldrig pratat illa om klubben.
Skillnaden?
Sanchez stack inte ens till den klubben med störst chans att vinna i utan den med högst lön.
Arsenal värvade två nya spelare som redan gjort succé tillsammans o till det har de en akademi med flertalet lovande talanger.
Om inte Wilshere får nytt kontrakt o kaptensbindel är chansen stor att Özil är vår näste kapten o då är han kapten i ett bygge där han kommer biddra i en klubb som har en riktigt lovande framtid.
Vem av dessa två spelare har störst chans att bli en legendar i en klubb? Den som stack till ett dukat bord eller den som egentligen är för bra för klubben men ändå stannar just när han peakar?

Tyvärr är problemet i klubben kvar. Det heter Wenger oManU har samma problem. Båda klubbarna värvar bra men de har en tränare som inte utvecklar utan avvecklar spelare medan Tottenham o även Shitty utvecklar dem just nu.
Vad Utd sysslar med vet jag inte. Arsenal däremot håller på att avveckla Wenger. Ex så var han inte delaktig i de senaste värvningarna utan det var Sven med ett efternamn jag inte orkar Googla.
Misstänker att Wenger har våren på sig där Februari blir riktigt avgörande. Får han inte ordning på spelet så lär han bytas ut i sommar då ett VM alltid gör att det blir rotation på både spelare o tränare.

Nä exakt, b.la. Nasri och Fabregas. Som bägge vann titlar rätt så snabbt efter flytten om jag inte är ute och cyklar. Jack kommer signa kontrakt, äter annars upp mobilen.

Valet med Sven Mislintat, har ingen aning varför efternamnet har fastnat i skallen, är helt rätt och Wengers tid i klubben är på väg att ta slut. Helt ofattbart för mig hur Arsenal, när de leder med 5-1 mot Everton, kan åka på en kontring. Lite samma problem med Klopp som inte kan sätta ett försvar för fem öre.

En bättre tid att heja på Arsenal än det var i början av säsongen.
Citera
2018-02-07, 15:21
Medlem
Citat:
RVP var inte först.
Skillnaden?

Tycker att man får ha någorlunda distans när man pratar om hur bra ett lag hade varit ifall klubben aldrig släppt sina stjärnor då försäljningarna utav spelare ofta finansierar nya köp.
Och i just Arsenals fall så blir det lite irrelevant då vissa spelare annars hade lämnat som Bosman; som t ex Nasri, RvP och Sanchez.

Sen förstår jag inte varför man skulle skjuta sig själv i foten genom att sätta en spelare i frysboxen, blir ju svårare att locka till sig spelare utav rang om en klubb agerar på det viset, och om spelaren dessutom har vänner i laget så hade ju man riskerat en dominoeffekt där några spelare står upp för sin vän och således vill lämna, skall också dom hamna i frysboxen för det så kommer det sluta med att hela A-lagstruppen spelar reservlag- eller ungdomsfotboll.

Själv tycker jag att även om Arsenal tappat Sanchez så har man fått in Auba och Mkhitaryan, dessutom förlängt med Özil så man har ändå tagit ett stort kliv framåt.

In med en mittback och ev en innermittfältare utav rang som antingen vattenbärare eller tvåvägsspelare, så lär skulle man kunna vara med och utmana City på ungefär samma vis som man var med och utmanade ManU innan miljardärerna kom in i PL; tror doc att nå upp till Citys nivå över den kommande femårsperioden är snudd på omöjligt för Arsenal då dom hade varit tvungen att byta ut nästan hela truppen, skulle doc inte säga att det är omöjligt att man råkar rå hem en ligatitel något enstaka år.
Citera
2018-02-07, 15:36
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Tycker att man får ha någorlunda distans när man pratar om hur bra ett lag hade varit ifall klubben aldrig släppt sina stjärnor då försäljningarna utav spelare ofta finansierar nya köp.
Och i just Arsenals fall så blir det lite irrelevant då vissa spelare annars hade lämnat som Bosman; som t ex Nasri, RvP och Sanchez.

Sen förstår jag inte varför man skulle skjuta sig själv i foten genom att sätta en spelare i frysboxen, blir ju svårare att locka till sig spelare utav rang om en klubb agerar på det viset, och om spelaren dessutom har vänner i laget så hade ju man riskerat en dominoeffekt där några spelare står upp för sin vän och således vill lämna, skall också dom hamna i frysboxen för det så kommer det sluta med att hela A-lagstruppen spelar reservlag- eller ungdomsfotboll.

Själv tycker jag att även om Arsenal tappat Sanchez så har man fått in Auba och Mkhitaryan, dessutom förlängt med Özil så man har ändå tagit ett stort kliv framåt.

In med en mittback och ev en innermittfältare utav rang som antingen vattenbärare eller tvåvägsspelare, så lär skulle man kunna vara med och utmana City på ungefär samma vis som man var med och utmanade ManU innan miljardärerna kom in i PL; tror doc att nå upp till Citys nivå över den kommande femårsperioden är snudd på omöjligt för Arsenal då dom hade varit tvungen att byta ut nästan hela truppen, skulle doc inte säga att det är omöjligt att man råkar rå hem en ligatitel något enstaka år.
Bosman eller inte. Hade de stannat hade chansen till titlar funnits i klubben där de var.
Vad gäller Sanchez så har det sipprat ut att han nog inte hade några kompisar alls.
Men att bänka honom är inte riktat mot honom personligen.
Jag fick nog när Pajet tramsade bort sig. Han köptes som en nolla o skolades till en stjärna. Väl då så kom han på att bli en bitterfitta.
Han är inte ensam då vår nationalikon gjort liknande saker.
Var det West Ham som Pajet spelade i? Oavsett en klubb utan resurser. Arsenal har mer pengar än de ens FÅR göra av med pga regeln att bara öka sina utgifter med en viss summa per år. En regel som infördes när deras löner var låga. Därav utrensningen som pågått.
Det West Ham inte hade råd med hade faktiskt Arsenal råd med. Just att sätta en stjärna på läktaren.
Detta handlar inte om Arsenal utan alla klubbar där spelare vägrar respektera sina kontrakt men där Arsenal har en manager som både försöker hålla nere de sjuka summor vi nu har samt alla kontraktsbrott.
O snart läser vi om en ledsen Ronaldo igen😉

Problemet är att jag är skitgammal o växte upp i en annan tid. Jag ogillar det jag ser i modern fotboll där vissa spelare går för summor som kan rädda en svältkatastrof. Där de kysser så många klubbmärken att herpes bör vara en spelarsjukdom.

Vad vi behöver till ett försvar som är späckat av landslagsspelare är den defensive mittfältaren. Xhaka brister men Elneny verkar ha hittat rätt. Kanske lösningen är så enkel?
Citera
2018-02-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnvagen
Lite imponerande av Swansea att vinna med 8-1 igår. Förvisso mot League 2-motstånd men brukar ändå inte bli sådana siffror. Swansea ställde dessutom upp med ett rejält B-lag.

Svensken (nåja) Adnan Maric fick dessutom göra debut.. spelade i GAIS A-lag som 15 åring..!
Citera
2018-02-07, 17:22
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt

De behöver verkligen en defensiv mittfältare, en ankare som kan skydda backlinjen. Xhaka håller definitivt inte och att man fortsatt har problem där stavas Wenger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in