Citat:
Ursprungligen postat av
Fantantonio
Förstår din poäng men kan ändå fatta att spelare lämnar/lämnade Arsenal vid ett skedde. Som toppspelare vill man nog se förändring men att gång på gång ha liknande problem skriker att något är seriöst fel med klubben/tränaren. RvP, vars flytt jag kan tänka mig fick flera att gå bananas, vann sin första PL-titel direkt efter flytten. Skickar liksom en signal till övriga spelare.
Du kan värva hur många intressanta offensiva spelare du vill men att fortsatt, efter alla dessa år, ha enorma strukturella fel bakåt i plan är extremt oroväckande.
Men förstår din poäng med att spelare flyttar runt och tar det enkla och säkra före det osäkra.
mobil, stavning
RVP var inte först.
Om alla spelar från Arsenal hade stannat än att gå till en annan klub för att vinna titlar så hade de vunnit titlar med Arsenal.För de var många som drog där Sanchez är den senaste.
Men nu blir det intressant.
Att Sanchez drog jublar jag åt. Min inställning i somras var att behålla honom kontraktet ut o låta honom ruttna i U-23.
Jag fick mkt skit för den inställningen på Facebook då han var allt vi hade o ingen lyssnade till mitt snack om laget före jaget.
Redan innan han stack, under Fönstrets öppnande så märktes förändringen. Så fort han försvunnit så tecknade Özil ett nytt kontrakt. En kille som hela tiden varit ödmjuk o aldrig pratat illa om klubben.
Skillnaden?
Sanchez stack inte ens till den klubben med störst chans att vinna i utan den med högst lön.
Sanchez stack för att vinna titlar i en klubb med dukat bort.
Özil däremot är intressant. Nog fan vill han vinna titlar.
Arsenal värvade två nya spelare som redan gjort succé tillsammans o till det har de en akademi med flertalet lovande talanger.
Om inte Wilshere får nytt kontrakt o kaptensbindel är chansen stor att Özil är vår näste kapten o då är han kapten i ett bygge där han kommer biddra i en klubb som har en riktigt lovande framtid.
Vem av dessa två spelare har störst chans att bli en legendar i en klubb? Den som stack till ett dukat bord eller den som egentligen är för bra för klubben men ändå stannar just när han peakar?
Tyvärr är problemet i klubben kvar. Det heter Wenger oManU har samma problem. Båda klubbarna värvar bra men de har en tränare som inte utvecklar utan avvecklar spelare medan Tottenham o även Shitty utvecklar dem just nu.
Vad Utd sysslar med vet jag inte. Arsenal däremot håller på att avveckla Wenger. Ex så var han inte delaktig i de senaste värvningarna utan det var Sven med ett efternamn jag inte orkar Googla.
Misstänker att Wenger har våren på sig där Februari blir riktigt avgörande. Får han inte ordning på spelet så lär han bytas ut i sommar då ett VM alltid gör att det blir rotation på både spelare o tränare.