2018-01-02, 13:58
Medlem
Nilsson-Lindelöf ska inte och kommer inte vara i närheten av någon bästa Manchester United-elva. Finns åtminstone fyra mittbackar som är bättre.
Citera
2018-01-02, 14:56
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendergibson
Toure som tillfällig lösning på mittbacksplats. Iaf bättre än Mangala. Spelade väl mittback tidvis i Barcelona.

Spelade iaf mb i CL-finalen 2011 när Barcelona vann. Eller var det 2009?
Citera
2018-01-02, 16:17
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendergibson
Toure som tillfällig lösning på mittbacksplats. Iaf bättre än Mangala. Spelade väl mittback tidvis i Barcelona.

Så för att han spelade MB i Barca för hundra årsen är han bättre än Mangala och borde ta hans plats?

Yaya borde ens knappt vara på bänken längre, och så fruktansvärt dålig har inte Mangala varit även om han skulle vara sämst i city..
Citera
2018-01-02, 18:12
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
United blir ju inte bättre oavsett hur mycket de spenderar med nuvarande tränare. Eller tidigare tränare heller för den delen. Undrar om problemet är djupare än spelartruppen tro? Den analysen verkar dock varken klubben eller dess fans göra.

Å fan. Var har du letat efter dessa analyser från fansen? På de United-forum jag läser (Red Issue och United We Stand t. ex) så har detta diskuterats dagligen, inte minst sedan Glazers tog över 2005.
Citera
2018-01-02, 19:06
Avstängd
Halloween2s avatar
Så äcklet Puncheon får inge straff för sitt överfall på KDB? Att han ens får spela efter misshandel och går runt med vapen på krogen... Nåväl bögdåliga spelare får väl fixa rubriker på något annat sätt.
Citera
2018-01-02, 23:30
Medlem
Den här säsongens bottenstrid ser ut att kunna bli djävulskt spännande. Mellan tiondeplatsen och nedflyttningsstrecket skiljer bara 5(!) poäng.

Personligen hoppas jag att Stoke och West Bromwich åker ur. Två riktigt tråkiga lag, speciellt West Brom som ju känns totalt hopplösa med 2 segrar hittills. Swansea är jumbo just nu och även om jag inte har något emot dem skulle jag inte heller sörja deras eventuella nedflyttning till Championship. Övriga inblandade lag har jag viss sympati för, speciellt Bournemouth och Crystal Palace som jag gärna ser klarar sig kvar till nästa säsong.

På tal om Crystal Palace har de ju lyckats vända skutan efter en katastrofal inledning med idel förluster och 0 gjorda mål de sju inledande matcherna. När vi summerar 17/18 kan ännu en great escape från klubben vara ett faktum. Vem trodde det?

De tre nykomlingarna är parkerade på plats 11-13 och även om det som sagt inte skiljer många pinnar tror jag faktiskt de har goda chanser att klara sig kvar.
Citera
2018-01-02, 23:35
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Den här säsongens bottenstrid ser ut att kunna bli djävulskt spännande. Mellan tiondeplatsen och nedflyttningsstrecket skiljer bara 5(!) poäng.

Personligen hoppas jag att Stoke och West Bromwich åker ur. Två riktigt tråkiga lag, speciellt West Brom som ju känns totalt hopplösa med 2 segrar hittills. Swansea är jumbo just nu och även om jag inte har något emot dem skulle jag inte heller sörja deras eventuella nedflyttning till Championship. Övriga inblandade lag har jag viss sympati för, speciellt Bournemouth och Crystal Palace som jag gärna ser klarar sig kvar till nästa säsong.

På tal om Crystal Palace har de ju lyckats vända skutan efter en katastrofal inledning med idel förluster och 0 gjorda mål de sju inledande matcherna. När vi summerar 17/18 kan ännu en great escape från klubben vara ett faktum. Vem trodde det?

De tre nykomlingarna är parkerade på plats 11-13 och även om det som sagt inte skiljer många pinnar tror jag faktiskt de har goda chanser att klara sig kvar.

Även om jag inte har något hjärta för Stoke, så är det trots allt en gammalt anrikt lag.
Lite förvånad är jag endå över att West Ham och Southampton ligger så risigt till.

Jag hoppas också att Swansea rycker upp sig, men mest av nostaligiska skäl.
Citera
2018-01-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

När vi summerar 17/18 kan ännu en great escape från klubben vara ett faktum. Vem trodde det?
Roy har gjort The Great Escape en gång tidigare med Fulham, så det skulle isf inte vara någon särskilt stor överraskning.
Citera
2018-01-03, 00:28
Medlem
3-0 ikväll emot Brentford.
Vi leder Chumpionship med 12 poäng före Rams och har 14 pinnar ned till tredjelaget.
Vi plockar isär serien denna säsong.
Årets upplaga av Wolverhampton Wanderers är den bästa jag sett sedan säsongen 79/80.Då slog vi Forest i ligacupfinalen på Wembley och slutade sexa i högsta serien.

Jag skulle tro att vi för närvarande är omkring tionde-tolfte bästa lag i det engelska seriesystemet.
Då har vi ju knappt satsat några pengar än.
Citera
2018-01-03, 01:27
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
3-0 ikväll emot Brentford.
Vi leder Chumpionship med 12 poäng före Rams och har 14 pinnar ned till tredjelaget.
Vi plockar isär serien denna säsong.
Årets upplaga av Wolverhampton Wanderers är den bästa jag sett sedan säsongen 79/80.Då slog vi Forest i ligacupfinalen på Wembley och slutade sexa i högsta serien.

Jag skulle tro att vi för närvarande är omkring tionde-tolfte bästa lag i det engelska seriesystemet.
Då har vi ju knappt satsat några pengar än.

Så..(exempel)
Big 6
Everton
Leicester
Burnley

Sedan ska wolves rankas efter det ? Tänk att Newcastle gjorde det ungefär lika bra förra året för att iår vara lilla kattungen i botten av PL.

Inte för att vara sån, men tror du Neves och grabbarna växte upp och ville spela för wolves? Så fort någon gör en bra säsong så kommer en större fisk ta spelaren, wolves är efter lag som Soton och West ham i hierarkin.

Men ska inte ta ifrån dig att det är ett intressant lag, men jag tror inte på att pengar löser allt. Grattis till serieledningen.
Citera
2018-01-03, 09:49
Medlem
Tror knappast att någon av Citehs stora stjärnor växte upp och drömde om att spela för klubben som låg i Championship i början av 2000 talet heller.
Likt förbannat så spelar de onekligen där idag.Orsaken är bara en enda...pengar.Likt Citeh så har vi numera driv vis av den varan.
Har egentligen inte sett någon som inte har sagt att Wolves håller klar och tydlig Premklass för närvarande.Det betyder en placering mellan tio och femton skulle jag förmoda.
Vi är en större klubb numera än Newcastle och Soton till exempel.Investerar Fosun tvåhundra till trehundra miljoner pund till i ett lagbygge där spelare som Neves och Boly utgör bas så måste den naturliga målsättningen bli att direkt etablera oss på övre halvan av Prem.

Gällande eventuell försäljning av våra spelare så torde endast topp sex göra sig besvär då vi utan tvekan kan matcha alla övriga lags löner.
Topp sex kan fortfarande verka mera lockande dock,men det kommer att kosta både en arm och ett ben att signa Neves till exempel.Vi har fyraårskontrakt med honom plus att han hos oss fått de spelmässiga förutsättningarna att ta tillbaka sin plats i Portugals landslagstrupp.

Kanen sådan begränsad spelare som Virgil gå för 75 miljoner så kommer vi nog att begära en motsvarande summa för Neves.
Inte för att vi behöver pengarna...det är superagent Mendes kontakter som är de verkligt viktiga plus det korsägandet som finns mellan Fosun och Gestifute.

Ryktet talar om att vi signar Rafa Mir från Valencia B..helt säkert som omedelbar backup till Bonatini samt för hans framtida potential.

Newcaste vann serien förra året på 94 poäng.Vi har 61 poäng med tjugo omgångar kvar.Alltid vanskligt att spå då vi lär vara klara för promotion med många omgångar kvar att spela...men finns viljan och motivationen så kan vi mycket väl slå Readings Championshiprekord på 106 poäng.

Swansea upp i FA Cupen.Vi kommer att spela reserverna,de som förlorade emot Manchester Citeh på straffar i ligacupen.Tror att Swansea får svårt.
Citera
2018-01-03, 15:53
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Så..(exempel)
Big 6
Everton
Leicester
Burnley

Sedan ska wolves rankas efter det ? Tänk att Newcastle gjorde det ungefär lika bra förra året för att iår vara lilla kattungen i botten av PL.

Inte för att vara sån, men tror du Neves och grabbarna växte upp och ville spela för wolves? Så fort någon gör en bra säsong så kommer en större fisk ta spelaren, wolves är efter lag som Soton och West ham i hierarkin.

Men ska inte ta ifrån dig att det är ett intressant lag, men jag tror inte på att pengar löser allt. Grattis till serieledningen.

Newcastle imponerade väl inte alls på samma sätt? Poängmässigt bra, men var inte lika dominanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in