Angående Salah tror jag inte för en sekund att han lämnar Liverpool i sommar, även om det blir succé i VM (vilket jag är lite inne på att det blir). Det är uppenbart att han trivs i klubben, och att han litar på Klopp. Blir det varken CL-final i år eller titelstrid i PL/CL nästa säsong kanske man kan börja undra, men jag tycker att Salah verkar vara ovanligt ödmjuk för en person med så pass hög status. I Egypten lockar dessutom Barca och Real inte så extremt mycket som i Sydamerika. Det är en faktor, hur dum och långsökt den än låter. Salah byter nog inte bort Firmino och Mané i första taget...
Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Arsenal börjar redan nu sätta krokben för sig själva inför nästa säsong när man väljer att krita på nytt kontrakt med Elneny.
Nu har jag ingen koll alls på vad Elneny tjänar, men min ytliga uppfattning av honom är att han är en bra människa utanför planen och ganska anspråkslös gällande kontrakt. Arsenal gör helt rätt i att förlänga med honom. Perfekt breddspelare i en trupp som vill slåss i både ligan och Europa. Att han inte är världens bästa spelare är en sak, men jag hade gärna haft honom som rotationsval i mitt lag.