2017-12-15, 17:29
Medlem
used66s avatar
[quote=brigade|62606377]Klopp har ju haft rätt bra resultat mot Abu Dhabi sedan han kom om man inte räknar med sista matchen där Mane fick rött men innan dess såg ju alla vilket lag som var det bättre.

självklart är Liverpool bättre än city, det bara måste ju alla inse. bara en tillfällighet att de är 20 poäng efter city i tabellen.
Citera
2017-12-15, 17:53
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
självklart är Liverpool bättre än city, det bara måste ju alla inse. bara en tillfällighet att de är 20 poäng efter city i tabellen.

Din läsförståelse är fantastisk
Citera
2017-12-15, 18:44
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Din läsförståelse är fantastisk

tackar!
Citera
2017-12-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Om du vill tolka det så, tog det mer som ett exempel med tanke på vilken toppklubb Liverpool är och även om man inte vunnit på senare oftast är med och slåss om top 6.

Skulle säkerligen kunna säga något om watford men de känns inte som så många tittar på dom eller att de pratas om
Menade mer alla topplag förutom city, inte lag som watford osv, va otydlig ledsen för den.
Citera
2017-12-16, 14:39
Medlem
Tror City åker på sin första förlust ikväll. Utan Kompany eller Stones i backlinjen så blir det Mangala som tar den platsen. Den mannen verkar man både kunna blåsa omkull och springa cirklar runt. Han gör alltid 1-2 omfattande misstag varje match. Finns inte en chans att han stoppar Alli, Kane, Son, Eriksen.
Det skulle mycket till.

Hoppas såklart på vinst!
Citera
2017-12-16, 15:54
Medlem
used66s avatar
Christensen i Chelsea är enligt mig ungefär 10x bättre än Lindelöf. och då tar jag nog inte till i överkant.
Citera
2017-12-16, 18:08
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Tror City åker på sin första förlust ikväll. Utan Kompany eller Stones i backlinjen så blir det Mangala som tar den platsen. Den mannen verkar man både kunna blåsa omkull och springa cirklar runt. Han gör alltid 1-2 omfattande misstag varje match. Finns inte en chans att han stoppar Alli, Kane, Son, Eriksen.
Det skulle mycket till.

Hoppas såklart på vinst!

Där håller jag inte med om. Om det är något Mangala är bra på är det den fysiska biten, stark och snabb. Hans problem ligger i spelförståelsen och positionsspelet. Dessutom har han riktiga clownfötter - vilket innebär att 2/9 passningar går direkt till motståndaren. Alltid problematiskt, framför allt när tränaren heter Guardiola och lägger så stor vikt på spelande mittbackar.

Stavning, mobil.
Citera
2017-12-17, 02:39
Avstängd
Halloween2s avatar
Folk som fortfarande anser att Walker försäljningen var bra, för Trippier skulle göra det bra, samt peta walker även i landslaget?
Citera
2017-12-17, 08:22
Medlem
InnesIs avatar
Jag gick in här för några veckor sedan och sade att jag inte hade något hopp angående West Ham. Jag var inte alls lika negativ som andra angående Moyes men efter han första två matcher och jag inte såg någon förbättring gick jag in i försvarsställning. Jag räknade med att vi skulle åka ur i år och då blir varje framgång en positiv överraskning.

Snabbspola till idag. 3 nollor bakåt, vinst över regerande mästarna, gått mot Man City och gett dem en ok match samt övertygat mot Stoke. Det hade jag inte räknat med.

Så matchen igår. Stoke hade kanske lite mer spel men West Ham de farligare chanserna. Skönt att se att vi vågar spela bollen mellan varandra och inte bara kör långa bollar. Situationen vid första målet är såklart omtalad. Stolpträff av Stoke och visst borde de ha fått frispark i kontringen som sker precis efteråt. Och dessutom filmar Lanzini till sig straffen. 20-30 sekunder där allt gick emot Stoke.

Med det sagt tycker jag ändå West Ham var det farligare laget. Var orolig att Arnautovic skulle tappa huvudet, han häcklades bra av Stoke-fansen, men det verkade snarare gör honom mer fokuserad och det var tydligt att han skulle göra mål igår med så många fina lägen han kom till. Då var det slut och Stoke gick hem. Sakho fick då göra trean och vi gick hem med en klar vinst.

Nu börjar jag titta uppåt i tabellen. Nästa tre matcher är mot Newcastle, Bournemouth och WBA - alla just nu precis efter oss. Några vinster här kan bli riktigt viktiga för resten av säsongen och avståndet ner.
Citera
2017-12-17, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ingen av de där kan väl anses vara ordinarie i ett Liverpool när alla är friska?

De engelska spelarna blir ju oftast fringeplayers i sina respektive klubblag. Tottenham är undantaget.
Vi får väl se VM nästa år samt kommande mästerskap. Min gissning är att Englands återväxt är som den brukar vara. Överskattad då de engelska klubbarna helt enkelt inte har "råd" att satsa på sina egna talanger då TV-avtalen och kraven på snabba resultat omöjliggör det som Spurs t.ex har gjort då de haft sänkta krav på sig.

Nja tre av dom är väl ordinarie beroende på taktik vem man möter osv.

Men förstår inte vart du vill komma om vi tar Real tex med alla friska. Hela två spanjorer!

Navas
Marcelo - Varane - Ramos - Carjaval
Casemiro
Kross - Modric
C.R Benzema Bale.

Barcelona startelva? 3 spanjorer.
Tar Segen
Alba - Umiti - Pique - Samedo
S. Busquets
Paulinho - Rakitic
Dembele - Suarez - Messi
Citera
2017-12-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade

Men förstår inte vart du vill komma om vi tar Real tex med alla friska. Hela två spanjorer!

Navas
Casemiro
Kross - Modric
C.R Benzema Bale.

Tar Segen
S. Busquets
Paulinho - Rakitic
Dembele - Suarez - Messi

Tittar du på det Spanska landslaget har du oftast 4 spelare var från Barcelona och Real Madrid och ytterligare 2-3 spelare i landslagstruppen. Barcelona har just nu 4 givna spelare i landslaget, Alba, Pique, Busquets och Iniesta. Real har 3 givna i Carvajal, Ramos och Isco samt Asensio som antagligen kommer att ersätta Iniesta som startspelare efter VM i sommar.
Citera
2017-12-17, 21:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade

Navas
Casemiro
Kross - Modric
C.R Benzema Bale.

Tar Segen
S. Busquets
Paulinho - Rakitic
Dembele - Suarez - Messi

Ändå sjukt att du inte kan vrida uppställningarna rätt. Är ju inte jättesvårt att projicera en uppställning utifrån målvaktens position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in