2018-01-03, 16:08
Medlem
Enligt fotbollskanalens Hyllman så är Wolverhampton Wanderers anno 2017/18 det bästa laget i Championships historia.
Var och en får dra sina egna slutsatser utifrån våra resultat och den genomsnittliga kvaliten på vårt lir...men det torde stå klart även för helt utomstående betraktare att om vi kan spetsa till nuvarande spelartrupp på fyra till fem positioner så borde vi faktiskt kunna ta en plats på Premier Leagues övre halva...till att börja med i alla fall.
Citera
2018-01-03, 17:04
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Enligt fotbollskanalens Hyllman så är Wolverhampton Wanderers anno 2017/18 det bästa laget i Championships historia.
Var och en får dra sina egna slutsatser utifrån våra resultat och den genomsnittliga kvaliten på vårt lir...men det torde stå klart även för helt utomstående betraktare att om vi kan spetsa till nuvarande spelartrupp på fyra till fem positioner så borde vi faktiskt kunna ta en plats på Premier Leagues övre halva...till att börja med i alla fall.

Absolut! Se årets nykomlingar som ligger 11-13. Blir intressant att se vad för lat Wolves kommer ha 18/19.
Citera
2018-01-03, 19:18
Medlem
foool13s avatar
Fulham med Tigana (med Saha bl.a.) är för mig Championships bästa lag genom tiderna.. men det är highly subjektivt från mig och jag har inte tänkt igenom alla, och vad de kom med poäng etc.
Citera
2018-01-04, 06:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Jag tror ni vinner PL nästa år. Faktiskt.
Citera
2018-01-04, 11:26
Medlem
Arons avatar
jag tror wolves tar trippeln nästa år
fer reel
Citera
2018-01-04, 11:53
Medlem
Skulle vara kul att se Wolves tillbaka i högsta divisionen.
Vem som var med på den tiden har glömt laget i Tipsextras begynnelse. Leriga planer och en spelare som Ken Hibbitt
Citera
2018-01-04, 16:49
Medlem
Det flyter omkring några funny chaps utan argument på FB helt klart.
Vi får se om de är lika skojsigt friska om tre säsonger.
Under tiden så har Wolves signat den spanska forwardstalangen Rafa Mir på fyra och halvt år.
Real Madrid och Spurs har rapporterats också vara intresserade,men Mir väljer nog rätt då chansen till A lagsfotboll måste värderas högt för en tjugoåring.
1,5 miljoner Pund i en affär med stor potentiell uppsida.
Under tiden så har Boggies netto spenderat över 43 miljoner Pund på skit.
Framtiden tillhör Wolves i det sällskapet.
Citera
2018-01-04, 17:12
Moderator
zanteras avatar
Känns ganska självklart att Wolves har vunnit både PL och CL inom 3 år.
Citera
2018-01-04, 18:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det flyter omkring några funny chaps utan argument på FB helt klart.
Vi får se om de är lika skojsigt friska om tre säsonger.
Under tiden så har Wolves signat den spanska forwardstalangen Rafa Mir på fyra och halvt år.
Real Madrid och Spurs har rapporterats också vara intresserade,men Mir väljer nog rätt då chansen till A lagsfotboll måste värderas högt för en tjugoåring.
1,5 miljoner Pund i en affär med stor potentiell uppsida.
Under tiden så har Boggies netto spenderat över 43 miljoner Pund på skit.
Framtiden tillhör Wolves i det sällskapet.

Måhända att Wolves är bäst i CC på länge. Kanske någonsin.

Men att slå sig in bland topp 6 är typ helt omöjligt. Och vilka pengar utöver tv-avtalet är det Wolves ska pytsa in extra som inte de andra klubbarna i PL har? För så vitt jag vet är det väl fortfarande lagstadgat att du inte får föra in externt kapital i klubben såvida du inte kan redovisa det/visa höjd för det i din verksamhet. Dvs, har du inte omsättningen i klubben kan du inte helt plötsligt lyfta in externt kapital huxflux.

De andra klubbarna i PL har också helt stört mycket pengar. Varför skulle Wolves vara undantaget som lyckas slå sig in topp 6 när inga andra har lyckats?
Citera
2018-01-04, 18:31
Medlem
Lite goda argument.Tackar,tackar.
FFP är bara en papperstiger.Det finns alla möjliga vägar runt det.
Till exempel så kan man göra som vi nu har gjort och köra runt potentiella nyförvärv som låneobjekt.
Vidare kan man skriva långa kontrakt som vi gjort gällande till exempel Ruben Neves.Då fördelas summan över kontraktets period..i Neves fall fem år.
I övrigt så kan ju Fosun pytsa in önskat antal miljoner pund för rättigheterna att använda sig av varumärket Molineux ground..eller om det är stadium..bara som ett exempel.
Känt godkänt exempel från Sverige är ju när Leksands kommun köpte några meter trottoar för ett antal miljoner.

FFP går att kringgå på enkelt vis för ägare som så vill.

I övrigt så kan jag bara hänvisa till Citeh i relativ nutid,en klubb som egentligen befinner sig mycket mera på Wolves nivå historiskt än vad som nu är fallet.
Chelski är ett annat exempel.Både Citeh och Abramovitch projekt är saker som vi pissat på i relativt modern tid.
Har Fosun bara ambitionen så kan vi naturligtvis slå oss in topp sex.Att spela Champions är för övrigt den enda vettiga ambitionen om man vill tjäna lite pengar på att äga fotbollsklubb,och tjäna pengar,det garanterar jag dig och övriga..det vill både Fosun och Gestifute.

Vad f-n tror du att Fosun investerar i Wolves för?
För att losa pengar likt Baggies eller Stoke?

Tänk igen.Gör om och gör rätt.

För övrigt så borde egentligen alla applådera OM Wolves spelar Champions om säg fyra år.
Det sista fotbollen behöver är en än mer stängd topp sex än vad som nu är fallet.
Senast redigerad av Lookalike 2018-01-04 kl. 18:35.
Citera
2018-01-04, 18:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Lite goda argument.Tackar,tackar.
FFP är bara en papperstiger.Det finns alla möjliga vägar runt det.
Till exempel så kan man göra som vi nu har gjort och köra runt potentiella nyförvärv som låneobjekt.
Vidare kan man skriva långa kontrakt som vi gjort gällande till exempel Ruben Neves.Då fördelas summan över kontraktets period..i Neves fall fem år.
I övrigt så kan ju Fosun pytsa in önskat antal miljoner pund för rättigheterna att använda sig av varumärket Molineux ground..eller om det är stadium..bara som ett exempel.
Känt godkänt exempel från Sverige är ju när Leksands kommun köpte några meter trottoar för ett antal miljoner.

FFP går att kringgå på enkelt vis för ägare som så vill.

I övrigt så kan jag bara hänvisa till Citeh i relativ nutid,en klubb som egentligen befinner sig mycket mera på Wolves nivå historiskt än vad som nu är fallet.
Chelski är ett annat exempel.Både Citeh och Abramovitch projekt är saker som vi pissat på i relativt modern tid.
Har Fosun bara ambitionen så kan vi naturligtvis slå oss in topp sex.Att spela Champions är för övrigt den enda vettiga ambitionen om man vill tjäna lite pengar på att äga fotbollsklubb,och tjäna pengar,det garanterar jag dig och övriga..det vill både Fosun och Gestifute.

Vad f-n tror du att Fosun investerar i Wolves för?
För att losa pengar likt Baggies eller Stoke?

Tänk igen.Gör om och gör rätt.

För övrigt så borde egentligen alla applådera OM Wolves spelar Champions om säg fyra år.
Det sista fotbollen behöver är en än mer stängd topp sex än vad som nu är fallet.

Du låter säker på din sak. Vi får väl se.

Ser inget egenvärde i att bryta upp topp 6 om klubben som slår sig in där är ännu en pengastinn klubb som bara spenderar sig ikapp. Då kan det lika gärna vara nuvarande 6 klubbar. Finns inget positivt i att mer pengar tillförs till fotbollen.
Citera
2018-01-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du låter säker på din sak. Vi får väl se.

Ser inget egenvärde i att bryta upp topp 6 om klubben som slår sig in där är ännu en pengastinn klubb som bara spenderar sig ikapp. Då kan det lika gärna vara nuvarande 6 klubbar. Finns inget positivt i att mer pengar tillförs till fotbollen.

Jag håller helt med dig rent teoretiskt..eller utopiskt.
Dock ser ju verkliga verkligheten totalt motsatt ut..och när relativa dussinlirare som Virgil numera går för runda summor som 75 miljoner Pund,ja då är den mera ideella inställningen helkörd rakt in i det berömda kaklet.
The name of the game is money,och ju mera som har dem ju bättre.

För övrigt så har engelsk klubbfotboll dominerats av ett fåtal klubbar sedan sjuttiotalet.För mig är det helt ointressant om de heter Liverpool eller Manchester City.Same old shit.

Det enda som kan hjälpa är att riva Bosman.Jag uppmanar ingen att hålla andan härvidlag.

Brexit vet jag inte vad det kan få för betydelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in