Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-10, 19:38
  #25
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Hallå!

Imorgon kör jag igång igen med en kur efter ett långt uppehåll. Jag har inte använt AAS på ca 2 år och 6 månader så blir intressant att komma igång igen. Jag råkade ut för en svår olycka där jag genomgått operation så min axel har under ett tag helt förtvinad. Under flera år har jag kört prehab och nu de senaste månaderna rehab, gummiband varje dag. Har känts hopplöst stundvis, men äntligen verkar man komma på rätsida. Ca 7 månader efter operation idag, och har "i princip" läkt.

Om ni misstänker kommer alltså denna kuren inte innehålla några imponerande vikter eller maxlyft. Jag kommer vara försiktig men ändå pressa mig själv på de sätten jag kan. Jag KAN pressa mig, men vissa övningar är uteslutna.

Kurupplägg och PCT
Testo E ~625 mg e5d
Dbol 40 mg ed första 20 dagarna
16-18 veckor.

Nolvadex, förmodligen mer blygsamt av detta prepp än vanligt. Ska testa med 20 mg ed under två veckor.
Clomid, 50 mg ed 3-4 veckor.
HCG sista månaden, 500 iu e3d. 5000 iu totalt.

Testo är Galenika, samt en liten mängd Syntholan Technologies.
Dbol är Alpha Pharma

Funderingar kring kur
Jag kommer köra igång med ca 625 mg testo e e5d. Jag kommer som vanligt göra en större utvärdering i slutet samt efter PCT. Detta kommer alltså vara en FULL rapport, inklusive avslutning och återhämtning. Osminkad sanning.

Jag har funderingar på att slänga in dbol de första ~20 dagarna. Jag svarar väldigt bra på det, inga bekymmer alls. Jag sova på saken tills imorgon. Jag kommer också köra lågdos arimidex under kuren. Jag har faktiskt aldrig kört arimidex, jag har aldrig haft behov av det. Dock så är det så att efter en längre tid med sjukskrivning och ofrivillig inaktivitet är tyvärr fettprocenten högre än vanligt, och då kan en hämmare vara på sin plats. Mängden fett på kroppen verkar alltså vara en faktor för konvertering testosteron -> östogen. Sååå ... 0,5 mg e2d något.

Avslutning blir nolvadex och HCG, kanske clomid. Jag funderar på att köra lite mindre nolvadex (kanske 2 veckor?) och 4 veckor clomid. Jag har experimenterat fram och tillbaka och känner verkligen att clomid gör fin skillnad, och nolvadex mår jag inte speciellt bra på.

Stats, värden och dagsform
Ålder: Strax över 30 år
Längd: ~185 cm
Vikt: 101 kg (idag), pendlar mellan 100-103 kg.

Leverenzym (GT): 0,15 eller mindre (lägsta möjliga mätbara)
Leverenzym (ALAT): 0,40
Blodtryck: 108/68
Vilopuls: 46 [slag/minut]

https://anonimag.es/image/JT9sOP0
https://anonimag.es/image/JT9sOP7

Kul kommer följas
Citera
2017-07-13, 16:11
  #26
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Du pallar inte ens hög stångplacering och riktigt brett grepp i en vanlig knäböj, a'la största styrkelyftarna?

Tyvärr inte, kirurgen satte in ett par "organiska ankare" på framsidan axeln, Gryphon proknot ankare som det så vackert heter. Förkortar möjlig rörelsebana i leden en del men nödvändigt ont tyvärr för att ha kvar min axel. Vi får hålla tummarna att det fortsätter läka lite till, men jag är skeptisk!

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Kul kommer följas

Kul att du följer!
Citera
2017-07-13, 16:30
  #27
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 24

Det var längesedan jag använde mig av AAS så jag har nästan glömt av hur potent det är. Jag har kört en hel del kurer med 0,5 g testo ew och tänkte väl att det inte skulle vara skitmärkvärdigt att köra ännu en sådan kur, men som sagt. Vikten har ökat 8 kg hittills och ligger nu på stadiga 108 kg. Inte rippad, men inte fet heller.

Jag gymmar på ett lite udda "thug life- gym" där det kryllar av glada amatörer där 99,9% preppar AAS, oftast i alldeles för höga doser. Innan kuren hade jag kanske samma size och form som dessa herrar, eller något bättre kanske. Kul med lite testo i kroppen då man helt plötsligt dwarfar hela gänget, ännu roligare med faktumet att man varit skadad i flera år. Jag har ändå lagt brutalt mycket energi och tid under dessa år att försöka ge stimulans åt musklerna, försökt med alla logiska knep att göra så kroppen bibehåller massa, och kul att se att man lyckats med något!

Muskelgrupper och progress i axel
Armar, bra skitbra. Detta har jag alltid haft lätt för. Lätt att ta i och lätt att isolera bort axlarna. Benen går också bra, jag kan inte knäböja längre tyvärr (se inlägget ovan) och det är väldigt tråkigt! Sparkar, pressar och curlar däremot är det fritt fram med. Ryggen börjar gå bättre och bättre nu med, går fortfarande rätt så försiktigt med ~20 reppare, men känner att jag blir mer och mer kry.

Bröst och axlar däremot är svårare. Brösten är absolut svårast att komma åt utan smärta mot axel. Lite cross-cable med fjollvikter får duga i dagsläget. Mina drömmar om en brösttavla ála Arnold får tyvärr ligga i lä några år till. Axlarna fungerar däremot oförväntat bra, även om det kan vara problem från och till olika dagar. Ibland har man pass dagsform, men värme underlättar riktigt mycket. Kanske funktionströja på axelpassen kan vara en bra idé? Hmm...

Axelbredden ligger kvar sedan mina tidigare år, vilket jag är glad över. Breda axlar och stora armar är väl synonymt med min fysik just nu.

Löpning
Jag löper ibland nu för tiden. Brukar ta kortare vändor på 20-25 minuter, på kvällen eller innan/efter gympassen vid korta pass. Tog en längre runda på en mil häromdagen vilket tog en timme med min föga nätta kropp.

Kost och "hippie"vanor
Satsar extra mycket på vitaminer och mineraler just nu, med en känsla av att kroppen vill läka sig lite fortare (eller snarare utan problem) med detta. Jag äter visserligen alltid på detta viset, men nu är det mer noga.

En hel del "raw food" och "super foods", som spirulina/chlorella, macapulver, lucuma, guarana med mera. Enkelt att slänga ner i kvargsmoothien tillsammans med lite goda bär, citron och honung. Annars äter jag rätt så vanlig mat. Kyckling/kött och grönsaker. Blir restaurangmat en hel del, thai- eller kinabufé kanske en gång i veckan. Jag bryr mig inte om jag äter för mycket ibland, men jag äter mina tiden innan eller efter en bufé och ser till att köra lite extra mycket på gymmet. Samma mind-set som jag haft i flera år, men det kanske inte är korrekt för det. Kanske är det bara min inre passion för massvis av mat som legitimerar idén.

Stick med AAS
Inga konstigheter. Jag stack mig i fredags förra veckan. Jag stack mig igår igen (onsdag). Nästa gång blir på måndag. Jag brukar som vanligt sticka i övre sidan av gluten eller utsidan av låret. Jag kör vidare med 500-600 mg och skippar arimidexen som vanligt.
Citera
2017-07-13, 21:47
  #28
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tyvärr inte, kirurgen satte in ett par "organiska ankare" på framsidan axeln, Gryphon proknot ankare som det så vackert heter. Förkortar möjlig rörelsebana i leden en del men nödvändigt ont tyvärr för att ha kvar min axel. Vi får hålla tummarna att det fortsätter läka lite till, men jag är skeptisk!

Kör säkert.

Möjligen skulle du kunna släpa in ett par små handdukar eller dragremmar och hemgjuta en typ av safety bar. Lär vara betydligt snällare mot axlarna, även om det fortfarande blir tryck över kapslarna. Men nu börjar fan skivan min hoppa, och jag nöter samma spår.

Sen löpningen skulle jag placera längre bort från passen, eller åtminstone bara använda det som kort uppvärmning. Nu när du kurar kan det nog vara smart att maximera byggandet, och 20-25 minuter löpning lär garanterat hämma benen en aning. Fast sen måste man göra avvägningen mot hur huvudet mår på lite löpning.
__________________
Senast redigerad av Loafee 2017-07-13 kl. 21:50.
Citera
2017-07-19, 09:56
  #29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Kör säkert.

Möjligen skulle du kunna släpa in ett par små handdukar eller dragremmar och hemgjuta en typ av safety bar. Lär vara betydligt snällare mot axlarna, även om det fortfarande blir tryck över kapslarna. Men nu börjar fan skivan min hoppa, och jag nöter samma spår.

Sen löpningen skulle jag placera längre bort från passen, eller åtminstone bara använda det som kort uppvärmning. Nu när du kurar kan det nog vara smart att maximera byggandet, och 20-25 minuter löpning lär garanterat hämma benen en aning. Fast sen måste man göra avvägningen mot hur huvudet mår på lite löpning.

Ja, en safety bar hade varit guld värt att ha på gymmet. Jag får hålla till godo med pressar, sparkar och curlar just nu men det fungerar faktiskt fint ändå.

Mina ben ligger ändå i framkant och jag känner inte att det är jätteviktigt med ännu mer massa på benen och blir en benpass då och då när jag känner för det. Jag mår rätt så bra av att vara ute och rör på mig som en vanligt motionär också. En tanke i huvudet är att jag kommer köra lite mer löpning under sommarhalvåret och byggning på vintern. Jag tror mig också att vaderna svarar rätt bra på löpningen då de fungerar lite annorlunda jämfört med andra muskler när det gäller tillväxt.
Citera
2017-07-19, 10:13
  #30
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 30

Det har redan gått en månad, fan vad tiden går. Jag är i steady-state nu och (nästan) allt går fint. Axeln fick sig en överansträngning men det är inte så konstigt heller. Verkar vara en sträckning eller liknande någonstans så vilar den just nu. Jag hade trots allt rupturer i två både supraspinatus och subscapuliris så det är nog lätt att de får lite för mycket stryk nu i början. Ingen fara med det egentligen, då man får se det här med överansträngningar då och då lite som en bit av pusslet för att komma tillbaka, även om det kanske inte är optimalt.

Jag har dock en jobbig baktanke att min axel- och bröstträning aldrig kommer nå samma nivåer jag haft tidigare, men ingen idé att hänga läpp för det. Man får se livet för vad det är. Dock så har jag lyckats behålla massan på mina axlar riktigt bra under åren som gått nu utan steroider och vettig träning, så tänk vad lite underhållsarbete med låga vikter faktiskt kan ge! Armträningen går brutalt bra, vet inte vad omkretsen ligger på nu men de var rejält feta igår under passet. Blev ett blygsamt 50-minuterspass med superset biceps/triceps. Axlar och bröst vilar för tillfället och kommer göra det minst en vecka till, blir väldigt mjuka övningar för rotatorkuffar och lite träning för blodgenomförsel. Jag ska försöka köra lite mer mage också, slarvar lite där. Resten av kroppen är standard.

Kuren, so far:
Vikt upp 6-7 kg, väger idag 106-107 kg. Inte skitbra form direkt, men inte skitdålig heller. Om jag skulle deffa ner mig till 100 kg blankt skulle jag gissningsvis ha riktigt bra form. Sexdriften är bra, inte överdriven. Aptiten är som vanligt.

Kanske är jag möjligtvis lite hetsigare. Jag och tjejen var ute och gick häromdagen med hunden och en knarkare kom fram till oss och var riktigt odräglig. Fick ett utbrott på honom. Jag är som person alltid lugn och sansad (enligt mig), men enligt min tjej skällde jag ut knarkarfjanten som ett "psykfall". Men egentligen, han behövde komma ner lite på jorden.

Tjejen tycker jag även kör bil lite hetsigare. Jag "turk-kör", lol. Varit stressigt på både jobbet och företaget så haft mycket att stå i från morgon till kväll, men kan såklart också bero på lite hormoner. Tjejen frågade faktiskt om jag var på trennet, men icke. Men som sagt, jag tror det är en kombination med att jag har testo i kroppen, jag är tillbaka på gymmet (nästan på riktigt) och stress på jobb och i vardag. Men överlag mår jag väldigt bra.

Planer inför framtiden:
Jag får se hur länge jag kör denna kuren. Det beror lite på hur jag lägger min semester senare i år, men mellan 14-20 veckor tycker jag låter lagom. Vila ~3 månader och sedan köra på nytt. Nästa kur ska jag försökte ägna i alla fall halva kuren till att gå ner lite i vikt och få en grym form. 100 kg hård känns ju inte alls som en omöjlighet och det hade varit riktigt nice. Jag trivs också bäst med att gå ner i vikt på vintern då jag tycker det är riktigt skönt med raska promenader i vinterkylan.
Citera
2017-08-10, 17:51
  #31
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Hur går det för dig ?
Citera
2017-08-16, 12:53
  #32
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 60

Ursäkta mig mina vänner, för jag har varit inaktiv. Jag har haft lite blandade känslor i huvudet, känslor som kretsat kring om jag någonsin skulle kunna återhämta mig från skadan men det är bättre nu. Det som hända var att jag fick ett rejält återfall i axeln som inte gick över på ~2 veckor och allt kändes hopplöst, efter alla år av rehab och helvete. Men jag säger det igen, man ska aldrig ge sig. Det verkar som att jag åkt på en sträckning i en eller flera rotatorcuffar. Jag hade partiella rupturer tidigare i både supraspinatus och subscapularis så inte så konstigt att de blev trötta efter ett tag.

Men ändå, jag sade till mig själv innan faktiskt att om jag ville tillbaka till "gymvärlden" så skulle man nog vara beredd på en sån smäll eller två då det i princip är omöjligt att hitta tillbaka helt felfritt. Senaste 7-10 dagarna har jag haft bra flow men jag visste inte riktigt om jag skulle skriva här igen för det hade ju varit lagom tröttsamt om man inte visste att det blivit bra på riktigt.

Kost och dagsform
Jag har skruvat ner fettet lite. Jag svarar bättre på lite fett. Enda grejen jag gjort är egentligen att sluta äta på restaurang så mycket som jag gjorde, för det var nästan varje dag förr. Mer matlådor eller så sticker jag och köper något på ICA bara. Lite vad som helst, något som ger bra näring och vitaminer. Ibland picadeli, ni vet salladsbaren som man plockar själv. Eller lite skinka, mjölk och annat smått och gott man kan slaska i sig vid skrivbordet på jobbet.

Med min längd på ~185 cm ligger min vikt nu på 106 kg. Opumpad och slapp form ser ut så här:
https://ibb.co/bzXtba

Bilden är ju lite tråkig, visar inte så mycket. Armarna går det ju jävlar bra för nu, men det har det alltid gjort för mig. Omkrets på ca 47 cm. Axlarna är helt OK men de ska komma ikapp mer mycket då de varit skadade, som sagt. Bröst har jag fortfarande lite problem att komma åt, men det går långsamt framåt. Rygg går bra, mage slarvar jag med men kommit igång lite. Ben kör jag men kan inte köra knäböj längre så blir lite tråkiga standardpresspass istället. Men men, vad ska man göra...

Dagens kostupplägg brukar bli...
Frukost: Inget. Ibland en whey om jag är väldigt sugen.
Lunch: Kyckling och quinoa, eller liknande. Kanske lite ost, salami, eller annat gott till.
Efter jobb: Något litet. Några knäckemackor, en whey, mjölk, osv.
Efter gym: Ett stort lass med husmanskost. Här rundar jag av med proteindrinkar, mackor, eller vad fan som helst så jag kommer upp i en vettig siffra på kalorier, protein, vätskenivå, mm.

Privat
Det har varit lite risigt mellan mig och prinsessan där hemma, tyvärr. Det har givetvis också varit en faktor att jag inte suttit här och skrivit dagbok. Det är mycket bättre nu och hoppas innerligt att det förblir bra också.

Kuren
Det har blivit testo-only, inga dbollar som jag snackade om tidigare. Jävligt tur egentligen, men den där sträckningen eller vad det nu var kunde blivit mycket värre egentligen. Jag har tränat hårt nu senaste dagarna och det känns faktiskt bra i axeln, men jag ska vänta lite till och se hur det blir. Möjligheten finns väl att jag kör denna kuren, men jag ska låta det gå lite tid nu men vettig träning så inget händer. Planen är att OM jag kör dbollar så kommer jag inte öka belastningen, snarare korta ner vilan och satsa mer på tryck, pump och time-under-tension -liknande träning.
__________________
Senast redigerad av Fenjal888 2017-08-16 kl. 13:49.
Citera
2017-08-18, 06:59
  #33
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Dag 60

Ursäkta mig mina vänner, för jag har varit inaktiv. Jag har haft lite blandade känslor i huvudet, känslor som kretsat kring om jag någonsin skulle kunna återhämta mig från skadan men det är bättre nu. Det som hända var att jag fick ett rejält återfall i axeln som inte gick över på ~2 veckor och allt kändes hopplöst, efter alla år av rehab och helvete. Men jag säger det igen, man ska aldrig ge sig. Det verkar som att jag åkt på en sträckning i en eller flera rotatorcuffar. Jag hade partiella rupturer tidigare i både supraspinatus och subscapularis så inte så konstigt att de blev trötta efter ett tag.

Men ändå, jag sade till mig själv innan faktiskt att om jag ville tillbaka till "gymvärlden" så skulle man nog vara beredd på en sån smäll eller två då det i princip är omöjligt att hitta tillbaka helt felfritt. Senaste 7-10 dagarna har jag haft bra flow men jag visste inte riktigt om jag skulle skriva här igen för det hade ju varit lagom tröttsamt om man inte visste att det blivit bra på riktigt.

Kost och dagsform
Jag har skruvat ner fettet lite. Jag svarar bättre på lite fett. Enda grejen jag gjort är egentligen att sluta äta på restaurang så mycket som jag gjorde, för det var nästan varje dag förr. Mer matlådor eller så sticker jag och köper något på ICA bara. Lite vad som helst, något som ger bra näring och vitaminer. Ibland picadeli, ni vet salladsbaren som man plockar själv. Eller lite skinka, mjölk och annat smått och gott man kan slaska i sig vid skrivbordet på jobbet.

Med min längd på ~185 cm ligger min vikt nu på 106 kg. Opumpad och slapp form ser ut så här:
https://ibb.co/bzXtba

Bilden är ju lite tråkig, visar inte så mycket. Armarna går det ju jävlar bra för nu, men det har det alltid gjort för mig. Omkrets på ca 47 cm. Axlarna är helt OK men de ska komma ikapp mer mycket då de varit skadade, som sagt. Bröst har jag fortfarande lite problem att komma åt, men det går långsamt framåt. Rygg går bra, mage slarvar jag med men kommit igång lite. Ben kör jag men kan inte köra knäböj längre så blir lite tråkiga standardpresspass istället. Men men, vad ska man göra...

Dagens kostupplägg brukar bli...
Frukost: Inget. Ibland en whey om jag är väldigt sugen.
Lunch: Kyckling och quinoa, eller liknande. Kanske lite ost, salami, eller annat gott till.
Efter jobb: Något litet. Några knäckemackor, en whey, mjölk, osv.
Efter gym: Ett stort lass med husmanskost. Här rundar jag av med proteindrinkar, mackor, eller vad fan som helst så jag kommer upp i en vettig siffra på kalorier, protein, vätskenivå, mm.

Privat
Det har varit lite risigt mellan mig och prinsessan där hemma, tyvärr. Det har givetvis också varit en faktor att jag inte suttit här och skrivit dagbok. Det är mycket bättre nu och hoppas innerligt att det förblir bra också.

Kuren
Det har blivit testo-only, inga dbollar som jag snackade om tidigare. Jävligt tur egentligen, men den där sträckningen eller vad det nu var kunde blivit mycket värre egentligen. Jag har tränat hårt nu senaste dagarna och det känns faktiskt bra i axeln, men jag ska vänta lite till och se hur det blir. Möjligheten finns väl att jag kör denna kuren, men jag ska låta det gå lite tid nu men vettig träning så inget händer. Planen är att OM jag kör dbollar så kommer jag inte öka belastningen, snarare korta ner vilan och satsa mer på tryck, pump och time-under-tension -liknande träning.


Surt med en axel som krånglar, även jag har axlar som strular och har verkligen fått börja helt om.
Ligger på 4-10 kg hantlar i de olika övningarna jag gör och 20-30 reps , så vet precis vad du snackar om. Dock har jag börjat stå på balans platta samtidigt som jag kör axlar och även armar och det har lyft hela passet lite värt att testa. Ja ja bara att bita ihop och glömma alllt vad vikter är och hoppas skiten blir bättre för dig.
Men har du inte testat att ta TB-500 så rekommenderar jag dig det. Dock så hjälper det inte fullt ut i axlarna men har ett diskar som strular i ryggen som jag knappt inte känner av längre.
Körde även BPC-157 men gillar TB bättre.

Men tycker du är i rätt så bra form trots strulande axlar ” applåder ” men du skulle kosta på dig weet för håret på axlarna 😉

Vad är tanken med att hoppa över frukosten ?

I övrigt har du en välskriven och intressant rapport
Citera
2017-08-20, 20:15
  #34
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Tycker att det är intressant att läsa lite om hur folket som är aktiva i träningsdelen här på forumet tänker och tränar. Dom flesta "kan" och "vet" allt utan att faktiskt se ut att dom tränar. Men du har ju faktiskt lite massa på kroppen!

Kommer att kika in här då och då i fortsättningen.
Citera
2017-08-23, 09:07
  #35
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Surt med en axel som krånglar, även jag har axlar som strular och har verkligen fått börja helt om.
Ligger på 4-10 kg hantlar i de olika övningarna jag gör och 20-30 reps , så vet precis vad du snackar om. Dock har jag börjat stå på balans platta samtidigt som jag kör axlar och även armar och det har lyft hela passet lite värt att testa. Ja ja bara att bita ihop och glömma alllt vad vikter är och hoppas skiten blir bättre för dig.
Men har du inte testat att ta TB-500 så rekommenderar jag dig det. Dock så hjälper det inte fullt ut i axlarna men har ett diskar som strular i ryggen som jag knappt inte känner av längre.
Körde även BPC-157 men gillar TB bättre.

Men tycker du är i rätt så bra form trots strulande axlar ” applåder ” men du skulle kosta på dig weet för håret på axlarna 😉

Vad är tanken med att hoppa över frukosten ?

I övrigt har du en välskriven och intressant rapport

Ja, axlarna är fasen inte kul när de krånglar! Men det verkar faktiskt vara mycket bättre nu, och det är jag riktigt glad över. Jag sa till mig själv i samband med operationen att jag säkerligen skulle få ett och annat bakslag i sträckning eller liknande då bl a rotatorcuffarna fått lite stryk innan. Vet precis vad du menar när du pratar om träning med småvikterna, höll själv på med gummiband i ~2 år. Men nu börjar vikterna komma upp lite igen, inga monstervikter direkt men inte längre småvikter heller! Väldigt noga med uppvärmning dock, och jag kan inte "ta ut mig helt", utan man får leva utan dropsets, pyramid neråd och annat gottit ett tag till.

Tanken utan frukost är att jag älskar att äta. Verkligen. Samt att jag gillar upplägget periodisk fasta, jag har testat det mycket innan och det fungerar för mig. Jag är av teorin att fasta ger både positiva och negativa signaler (såklart), så om man håller strikt på fastan något dygn är det helt OK. Om jag bryter fastan ser jag till att göra det med någon proteininnehåll. Till gymmet går jag sällan helt fastande heller, om jag gör det så blir det lite aminosyror eller whey innan/under. Korta anledningen är nog bara att jag trivs med det och det fungerar för mig!

Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Tycker att det är intressant att läsa lite om hur folket som är aktiva i träningsdelen här på forumet tänker och tränar. Dom flesta "kan" och "vet" allt utan att faktiskt se ut att dom tränar. Men du har ju faktiskt lite massa på kroppen!

Kommer att kika in här då och då i fortsättningen.

Tack vännen. Ja, det är en hel del teorihjältar och paragrafryttare som lurkar på forumet. Inte sällan man ser folk länka till studier de inte förstår själva som faktiskt inte har något alls att göra med det de vill bevisa.

Jag är av teorin att alla resultat påverkas av otaliga faktorer. Att stirra sig blind på en faktor är nästan dåligt då man glömmer andra, och att man kan komma riktigt långt utan att sköta någon faktor perfekt så länge helheten är väldigt bra.
Citera
2017-08-23, 09:40
  #36
Medlem
Fenjal888s avatar
Dag 67

Axeln är MYCKET bättre nu, tack och lov. Just nu sitter jag och möglar vid datorn med en kaffe. Första koppen är nere och jag jobbar på andra. Morgonbajen är nerspolad och jag har fuskat i mig en minifrukost av whey och frukt. Känns rätt angenämt.

Jag har kört genom hela kroppen två gånger senaste 7-8 dagarna relativt hårt, och det fanns också en baktanke med det då jag tänkt att resa iväg med start ikväll fram tills helgen någon gång. Benen fick bara en genomkörare men det är OK, fick till ett in i helvetes pass så verkar var synnerligen påtaglig.

Träning
Axlarna och brösten går framåt som nämnt tidigare, inte riktigt framme ännu men fortfarande på god väg. Axlarna klarade faktiskt av hantelpressar på ~32 kg relativt lätt, strikta fina på 12-15 reps. Gick upp emot 36 kg också men blev 4-6 reps då och tappade kontakten lite. Vill inte vara viktkåt nu men vill ändå "testa" ett set för att se vart man står. Jag vill vara försiktig nu och egentligen borde jag väl inte ens testa som jag gör.

Brösten är jobbigare att komma igång med faktiskt, då skadeområdet alltid är inkopplat vid bröstträning. Hantelpressar här på ~40 på 15-20 reps, så känns väl OK. Testade inte högre men kände inte heller något syfte med det. Brösten kan jag fortfarande inte träna så länge, det räcker med max 10 set så börjar det ila lite i axeln. Tiden det tar för att ilandet skall komma tar längre tid varje gång så allt är under kontroll, var exakt samma sak med axeln först men det har blivit mycket bättre där.

Vila i all ära, men aktivitet är botemedel på mycket. Jag tror det var Hippokrates som en gång sade:
"Aktivitet är grunden i läkande, inaktivitet är grunden till skada".

AAS

Inget konstigt här. Jag kör mina 500 mg e5d. Ibland blir det e6d och då lägger jag på lite, då det inte passar i mitt liv perfekt att köra exakt var femte dag. Jag har fungerat över de där dbollarna jag har men det är inte speciellt viktigt just nu. Möjligt att det blir avslutande i kuren. Axeln känns ju bra mycket stabilare nu och även om jag kommer köra dbol så kommer jag inte utmana kroppen med det tyngre vikter, även om intensiteten också kan vara utmanande. Som sagt, vi får se.

Kosten är ungefär som vanligt också. Frukost oftast ingenting, ibland whey + frukt. Lunchen har alltid basen på kyckling, och lägger ibland till fetaost, mozzarella eller något annat gott. Sen lite carbs som brukar bli någon pasta+pesto eller bulgur+broccoli.

Mellanmål brukar jag köra en smoothie. 6-7 dl vatten, 0,5 kg kvarg och massa bär. Sedan kryddar jag med lite "superfoods" som spirulina, macapulver, guarana, kakaobönor. Allt organiskt. Mycket protein, bra med fibrer, gott.

Middagen blir lite kalasigare. Igår gjorde jag och tjejen kycklingbullar med potatisgratäng, den avnjöts till Game of Thrones efter ett saligt armpass. Dagen innan gjorde vi hamburgare, hemmagjorde på typ 300-350 g styck! Lägg in lite skit som ost, tomat och annat så blev det fan en utmaning att öppna käften tillräckligt stort. Bra skit.

I slutet av varje dag brukar jag fungera 30 sekunder över mina macros. Ligger jag lågt i protein tar jag en shake. Ligger jag lågt i carbs brukar det bli en tallrik med havre+mjölk (och lite whey för det är så gott). Fett ligger jag aldrig lågt i, men ibland blir det lite extra omega-3 då mitt fettprofil varit ensidig. Dock så är det rätt vanligt att jag ligger högt i protien, så nu för tiden skippar jag faktiskt proteinet när jag ligger lågt då jag andra dagar brukar ligga högt. Får man ett acceptabelt snitt tycker jag det är OK.

Superfoods

Kalla mig hippie, men jag tror mycket på vitaminer. Däremot köper jag inte skitsnacket att EN vitamin ska vara bra för EN effekt. Alla läkare kan nog hålla med om att det är omöjligt att punktbehandla symptom, detta gäller både mediciner, steroider och vitaminer. Jag anser att RDI ligger extremt lågt för vitaminer och jag sätter hellre min egen ribba.

Jag har ett lager hemma med organiska livsmedel som är ovanligt rika på vitaminer. T ex organiska kakaobönor som är världens rikaste källa på vitamin-C, och väldigt rikt på mycket annat. Guarana som är en naturlig källa på koffein. Jag är övertygad att om man håller vitaminerna höga, och inte bara satsar på enskilda vitaminer utan går direkt till källan, så kommer helhetsresultatet höjas markant. Välmående, åldrande, leder, sinne och så vidare. Utöver detta så försöker hålla min stress låg vilket jag tror också påverkar, ta en stund då och då, lägga undan mobiltelefonen och bara filosofera lite.

Lopp

Nu när jag är borta tänkte jag springa ett lopp i slutet av resan, omväxling förnöjer! Med min nätta kropp på 105 kg som jag flyga fram. Jag kommer strypa fibrerna några dagar innan och öka på kolhydraterna, så jag får äntligen en anledning att mörda i min pannkakor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback