Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-06-21, 11:45
  #73
Medlem
ZedLeppelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecknarn
Vi har pratat en del nu, som jag sa tidigare så vill vi båda rädda det här förhållandet o det har vi kommit överens om att försöka!

Hon har nu sagt att det inte är så att hon vill flirta på det sättet, utan hon är så i tonen när hon pratar. Hon kallar det att va social istället... Men undrar då varför hon sa att det skulle vara okej att flirta om det nu bara var att vara social med andra För mig kändes det som hon sa såfall... Det är okej att va social! Och det känns inte som man ska behöva säga? Då sa hon att jag kan ta illa upp annars så därför kände hon att hon behövde säga det sen att hon kanske uttryckte sig fel men tyckte det bara blev värre jag...

Frågade bla hur grovt såfall hon flirtar/är flirtig i tonen med andra o de visste hon inte, tycker man borde veta det? Men hon sa iaf att hon inte har frågat nåt nummer eller så o kommer aldrig att göra det. Så får väll tro på henne även om det känns jobbigt efter allt som hänt sista tiden. Låter som på henne oxå att hon ändå talar saning o verkligen vill vara med mig så på det sättet känns det ju skönt!

Hon har även sagt förlåt till det här pussandet o de och att hon inte ska göra om det! Hon sa att hon inte visste att jag skulle ta illa upp för hon såg det bara som en rolig grej. Hon har sagt förlåt o så iaf så det är väll det som räknas

Det kommer ta tid att jobba på det här som det gör med allt annat som går nerför. Vi märker hur det går helt enkelt o får se om hon håller det hon säger...

Men stort tack iaf för allt stöd o så från alla, om det är något ni skulle vilja tillägga eller vad det nu är så får ni gärna skriva

Först säger hon att hon vill flirta med andra. Sedan säger hon att hon vill flirta men inte på det sättet. Och vafan är "inte på det sättet"? Men sedan säger hon att hon pratade om att vara social.

Hon märkte att du blev ledsen när hon "uttryckte sig klumpigt", så hon bytte ut ordet flirt med social istället, bara för att förmildra skadan som redan är skedd, din tillit för henne. Social = flirt enligt henne.

Som en annan användare skrev, om du måste be din flickvän att inte flirta eller klänga på andra killar har du redan förlorat.

Du ska inte lyssna på det hon säger så mycket. Titta mer på hennes handlingar, ett litet tips bara.

Jag hade dumpat henne.

Lycka till!
Citera
2017-06-21, 12:40
  #74
Avstängd
moluskens avatar
Såklart man kan flörta med andra bara man håller det på en okej nivå. Ögonkontakt med spänning, och lätt beröring. men om man börjar kramas och vara för närgången samt att prata sexuella ord tycker jag att man har gått över gränsen.
Citera
2017-06-21, 15:20
  #75
Medlem
Tecknarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZedLeppelin
Först säger hon att hon vill flirta med andra. Sedan säger hon att hon vill flirta men inte på det sättet. Och vafan är "inte på det sättet"? Men sedan säger hon att hon pratade om att vara social.

Hon märkte att du blev ledsen när hon "uttryckte sig klumpigt", så hon bytte ut ordet flirt med social istället, bara för att förmildra skadan som redan är skedd, din tillit för henne. Social = flirt enligt henne.

Som en annan användare skrev, om du måste be din flickvän att inte flirta eller klänga på andra killar har du redan förlorat.

Du ska inte lyssna på det hon säger så mycket. Titta mer på hennes handlingar, ett litet tips bara.

Jag hade dumpat henne.

Lycka till!
Jag är själv lika förvirrad o förstår inte det hela heller varför hon ändrar sig hela tiden... "inte på det sättet" menar hon med att hon inte går in för det för att typ hamna i säng med nån eller byta nummer... Hon menar lite på skoj bara och eftersom hon säger att hon är lite flirtig i tonen när hon pratar så tar hon det som att va social. Men fattar fortfarande inte varför hon skille ta upp det att det skulle vara okej... Aja, only god knows...

Det är svårt att förklara allt i text här på flashback men efter vi nu pratat ett antal gånger o så så känns det ändå på nåt sätt att hon verkligen vill vara med mig o att hon talar saning! Men svider fortfarande iaf efter allt som skett... Hon har sagt förlåt o att det inte kommer hända igen o visste inte att jag var obekväm med det (pussandet asså).

När man ska fixa saker i förhållanden tar det alltid tid så man får ge det lite tid o se hur det går helt enkelt. Bara att avvakta men värt att ge det ett sista försök efter allt vi ptatat om.
Citera
2017-06-21, 15:26
  #76
Medlem
Tecknarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molusken
Såklart man kan flörta med andra bara man håller det på en okej nivå. Ögonkontakt med spänning, och lätt beröring. men om man börjar kramas och vara för närgången samt att prata sexuella ord tycker jag att man har gått över gränsen.
Just därför har jag varit emot allt pussande för de bara kommer från ingenstans, för vad vet jag vad hon gör med andra när jag inte är med?
Känns ändå konstigt på nåt sätt att det bara är mina kompisar hon gör så på, men det är möjligt... Vad vet jag?? men får väll hoppas att hon håller det hon lovar o att hon talar sanning... Det kommer väll fram förr eller senare annars... Får ge förhållandet ett försök iaf
Citera
2017-06-21, 21:40
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Vad är skillnaden, mer än den uttalade formen?

Skillnaden ligger i framtidsutsikterna enligt min åsikt.
Öppet förhållande är upplagt för att en av parterna ska bli sårad. Jag tror inte på det varken teoretiskt eller praktiskt.
Man ska alltså vara förenade i ett förhållande med en människa, ha en romantisk och sexuell relation till denne person, samtidigt som denna människa ska vara fri att ha sexuella/romantiska relationer till andra.
Det är upplagt för att en av parterna i ett öppet förhållande ska bli sårad.
Av de 5 öppna förhållanden jag har sett i min närhet så har samtliga slutat i att ena parten får för mycket känslor och blir sårad.
Citera
2017-06-23, 15:00
  #78
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Skillnaden ligger i framtidsutsikterna enligt min åsikt.
Öppet förhållande är upplagt för att en av parterna ska bli sårad. Jag tror inte på det varken teoretiskt eller praktiskt.
Man ska alltså vara förenade i ett förhållande med en människa, ha en romantisk och sexuell relation till denne person, samtidigt som denna människa ska vara fri att ha sexuella/romantiska relationer till andra.
Det är upplagt för att en av parterna i ett öppet förhållande ska bli sårad.
Av de 5 öppna förhållanden jag har sett i min närhet så har samtliga slutat i att ena parten får för mycket känslor och blir sårad.
Det där kan ju hända i vilken relation som helst? Att folk gör slut eller skiljer sig är ju knappast enbart kopplat till faktorn att relationen skulle vara 'öppen'. Även i öppna relationer kan man ju ha överenskommelser. Jag tänker tvärtom att idén med exklusivitet är uppbyggt för att någon blir sårad, då man utgår från ett hierarkiskt system där man bara "kan" gilla en person åt gången. Om man är i någon "friare", eller mindre hierarkisk, relationsform så behöver ju inte förhållningssättet vara detsamma, dvs det behöver inte ses som något dåligt att gilla eller ligga med flera/andra.
Citera
2018-01-07, 20:39
  #79
Medlem
blue_no1s avatar
Kapar tråden lite. Jag känner mig kastrerad när jag vet att min fru pussar sin kill polare på kinden. Kan det hålla?
Citera
2018-01-08, 08:28
  #80
Medlem
vasaduellers avatar
Jag tycker precis som TS: man ska inte flirta med andra när man är i en seriös relation. För mig känns det omoget och obalanserat att ha sådana behov.

Om man har en uppskattande partner och en normalgod relation, så skall man inte ha behov av ytterligare bekräftelse. Visst, att få uppskattande blickar etc. trots att man själv är kylig och avvisande är ju en ofarlig egoboost. Men att flirta aktivt bekräftar ju mottagaren mer än en själv, vilket jag anser vara väldigt respektlöst mot ens partner.

Det är ingen mänsklig rättighet att både få äta kakan och ha den kvar. Man får inget av värde, utan att ge något tillbaka. Priset för tryggheten och den djupare bekräftelsen från en nära relation kan vara att man får avstå från en del av den ytliga bekräftelsen från singellivet.

Din flickvän har INTE rätt att mästra dig och kräva att få bete sig hur som helst. Du HAR RÄTT att ställa de ultimatum som du anser rimliga. Om hon vill flirta med andra, och det får dig att må dåligt, så lämna henne! Annars så riskerar du att bli nedbruten, svartsjuk och annat. Ni har bägge rätt att sätta de gränser som får er att må bra, men det innebär kanske att ni får avstå från relationen.
Citera
2018-01-08, 11:05
  #81
Medlem
Jag har fått detta som i uppfattning när sådant här beteende finns i min närhet och det är att man inte ska ta det som en big deal liksom, dina känslor kommer säga att det är fel om du nu är en sådan person som vet vart flirtande kan leda till, antingen att det inte blir något eller att det blir något och nu ska man vara ärlig med sig själv.

Det bästa är att känna av det som du känner för att utvecklas, men oftast om du gör samma sak så gör du fel vilket jag brukar skratta åt egentligen, men du kommer bli mer likgiltig till känslor när det börjar hetta till och detta får en att bli mindre sårad och verkligen ta vara på de mer genuina relationerna till dina vänner om du nu har sådana som inte baktalar dig.
Det vanligaste argumentet är "män gör sådant här i större skala", och visst kan jag acceptera detta, men då ska man inte kalla mig svin om jag känner för att flörta och ha skoj med en ny kvinna.

Den bästa relationen är den som du har med dig själv, glöm inte detta. Sedan när du blir allt för självsäker på dig själv så kommer folk att hata dig eller vara avundsjuka på dig, men det är något som man kan leva med om man är beredd att ge istället för att stjälpa.

Har en liknande relation med en kvinna i dagsläget, men jag accepterar detta, men jag märker kort och gott att hon blir förvirrad när jag börjat förstå detta.
Däremot ska du inte tillåta dig att bli nedvärderad genom att denne topprider dig i sociala sammanhang, ser att detta är lite vanligt hos dagens män vilket är fel samt det motsatta där kvinnor topprider män med att hunsa dessa, män som kommer från andra samhällen där de inte har så mycket möjligheter beter sig faktiskt rätt så korkat i min mening och de ska inte ens nämnas med män som är uppvuxna här i Skandinavien när det kommer till "patriarkatet" som de flesta glatt predikar när jämställdhets frågor börjar arta sig.
Dock vet jag inte direkt hur det ter sig i sammanhang där folk är lite mer intelligenta när det kommer till argumentationer.

Så svar på dig fråga, låt henne, och lev ditt liv och ha det öppet för andra kvinnor. Ha det trevligt med din flickvän, men lägg inte din tid på att sudda bort din självsäkerhet utan ta till dig de känslor som du har för att förstå.
Visst kommer du såra, men då är det faktiskt deras egna problem om de blir sårade av samma beteende men du är inte ignorant för konsekvenserna vilket dessa individer är som vill flörta och säger att det inte "händer något".
Men kom ihåg att inte glömma att ge, det är alltid fint att göra.
__________________
Senast redigerad av Locho 2018-01-08 kl. 11:10.
Citera
2018-01-09, 12:48
  #82
Medlem
om din brud är snygg så är det självklart att hon flörtar me det betyder inte någonting. Det är naturligt att göra det med andra personer bara man håller det på en lagom nivå. hoppas du också har tjejer som flörtar med dig
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback