Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 00:32
  #61
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecknarn
Ja!


Jag underhåller inte information, jag har berätta så mycket jag kan... Men ja, jag har sagt att jag inte gillar det beteendet och som jag nu har skrivit ovan så har jag försökt att kompromissa lite för att båda ska va lite mer nöjda så en inte är helt nöjd o den andra missnöjd. Mötas halvvägs helt enkelt men har försökt men allt gör mig fortfarande osäker. Just ordet flirta snurrar omkring i huvudet på mig konstant.

Och tack att du förstår att jag frågar här på flashback som vissa inte verkar göra. Har pratat med tjejen samt många kompisar, men vill ju se om det finns mer feedback eller vad man kan kalla det, därför frågar jag här för att se hur ni andra tycker o tänker.

Men jaa, lite så har jag tänkt oxå! Det löser ju sig alltid på nåt sätt men sen kanske det ena är jobbigare än det andra alternativet. Men klarar jag inte av det här o hon vill fortfarande flirta med andra så får jag helt enkelt kila vidare :/


Just det fetmarkerade är jag mest rädd för o det är därför jag inte tycker om det här med flirt när man är i ett förhållande. Men absolut ska man få va fri på sitt eget sätt om man vill det.

Det är möjligt att hon inte känner sig så trygg att berätta hela sanningen för mig o jag lyssnar så mycket jag kan. Kanske kan ha nåt med hennes självkänsla/hon har svårt att prata om jobbiga saker?? Det där ligger oxå i en baktanke nånstans, så då undrar man ju oxå om hon verkligen har berättat allt eller inte... :/ Men det är möjligt som sagt för när hon är nere o jag frågar vad det är så säger hon inte alltid vad det är. Så brukar få gissa mig fram o det är inte så lätt alla gånger. Får jag gissa mig fram o lyckas pricka rätt så säger hon ja, annars kan det vara osagt ibland.

Vi är 22 och 20 år, så ganska unga ^^

Såg nu det där om pussen och hur det tär på dig. Dumpa henne. Hon trampar på dig du säger ifrån på ditt sätt. Men hon fortsätter.

Du är en s.k känslig kille (obs inget fel med det) och måste vara sann mot dig själv. Hon kan inte möta dig på detta plan. Hon är på ett som du inte kan hantera och notera det är vare sig sämre eller bättre än ditt mer sensibla plan. Mer introvert och analytisk bara. Ni kommunicerar inte i detta nu.

Vissa tar sånt här hårt på och uppenbarligen dig. Finns tjejer som är likadana.
Folk tror att jag och vissa med mig tycker att killar ska vara tuffa och macho. Det är inte ett skit vad det handlar om. Trivs med dig själv och respektera dig själv först och främst. Hela dig själv, försök inte vara någon annan. Är du inte en partykille som hon där en kyss i stunden inte betyder något och där själva det triggandet sen förbättrar sexlivet väl hemma, ja då är du inte den personen. Det är inget man lär sig. Vissa får sin energi från det yttre så - du uppenbarligen inte.

Är du en känslig själ som reagerar starkt på en puss och hennes sätt så är du. Bara att gilla läget. Andra killar tar det med en klackspark eftersom de håller på likadant, vissa tar upp det där och då, men inte du. Det gör dom vare sig till mer eller mindre män än vad du är.

det är ingen svaghet automatiskt
, din sensibilitet kan ge dig andra förmågor i förhållandet som hon inte ser eller uppskattar där hon befinner sig.
Citera
2017-06-19, 09:07
  #62
Medlem
Tecknarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Förstår att det känns jobbigt för dig utifrån det du beskriver.

När du måste be henne om att inte stöta på andra killar, oavsett om hon festar eller inte, så är jag rädd att du redan förlorat slaget. Det är liksom ingenting du ska behöva säga, den respekten och tilliten ska komma från henne själv. Ärligt talat verkar hon vara ganska oseriös och kanske mindre kär i dig än vad du är i henne, det ger henne ett "övertag" i relationen. Hon luktar sig till hur rädd du är att förlora henne.
Det här med att hon klänger på din kompisar som du beskriver det, ja det tyder också på att det kan vara en kille hon intresserar sig för. Det kan också vara så att du är mindre intressant så fort andra killar är i närheten, vilket förstås är ännu värre.
Sådant brukar aldrig sluta bra. Betyder inte att hon kommer springa och vara otrogen först, vanligare är att en tjej tappar attraktionen och att relationen slocknar - vilket öppnar för otrohet eller uppbrott.

Sedan, det är klart att många människor, kvinnor och män, kan vara flörtiga både ute på fest och till vardags, det rör sig oftast på en ytlig och avspänd nivå för att bryta isen. Man skrattar åt det och det finns ingen spänning i luften - det tydligaste är att man just kan prata öppet om det. Råa skämt om sex. Sedan går liksom snacket vidare på en vänskaplig nivå utan några sexuella anspelningar eller närmanden.
Ja, du vet säkert. Det som är kännetecknande för sådana här typer av sociala smörjmedel är att om det är ett större sällskap så kan alla vara lite flörtiga och skämtsamma mot varandra, det är liksom inte så att det bara blir mellan två personer. Om det är på allvar märks det direkt.

Du får helt enkelt observera din tjej bättre. Lyssna mindre på vad hon säger och studera hennes beteende istället. Eftersom du har en klump i magen misstänker jag dock tyvärr att du känner att det är något mer i luften när hon är på det sättet.
Jo, är själv rädd att man redan förlorat slaget om man behöver fråga henne det odet ska man inte ens behöva fråga heller tycker jag oxå! Men nu är det så tyvärr Jo, snackade lite med päronen om det här och dom sa själv att hon kanske inte är redo för ett förhållande. Är det möjligt att hon vill vara med mig o så för att hon ska känna sig älskad (samtidigt som hon älskar mig) och att nån alltid finns där för henne oavsett vad... Samtidigt som hon vill vara lite fri o göra vad hon vill, dvs kunna flirta med andra. Hon drar ett säkert kort vill säga, men aa... du förstår säkert?

Tror inte att hon är intresserad i nån av mina kompisar, hon har sagt det själv o det tror jag faktiskt på. Men det är möjligt att jag blir lite halvt ointressant när andra är i närheten så hon kan fånga lite uppmärksamhet så hon känner sig attraktiv hos andra o så.

Som jag nämnde i början av denna tråd... När vi varit ute så har hon typ puttat bort mig ibland eller kanske skrattat lite lätt som om hon är obekväm eller inte alls vill, då jag vill ha en puss av henne eller bara nån kram. Då har hon sagt att det är för det känns som jag vill visa upp att hon är min, men så är det inte... tycker bara om mycket närkontakt. Hon kan annars pussas o kramas hur mycket som helst i public mitt i en vanlig vardag, men det verkar vara jätte svårt för henne när vi är ute o festar. Hur som helst... Kan köpa de första gångerna vi var ute, men eftersom hon sa till så tänkte jag... fine! Kan ge henne lite andrum o så även om man inte var super klängig på henne. Men de senaste 5 gångerna typ köper jag inte det däremot för då har jag knappt rört henne, har knappt fått prata med henne under hela kvällarna för hon hänger bara vid mina kompisar o klänger. Hon sätter som en barriär mellan oss då. Har varit nära på att gå hem tom vissa gånger för att nån låtsas som att man inte är där är inte kul, speciellt inte från den som man älskar mest. Men då har hon bara sagt att hon hänger på för att hon vill lära känna mina kompisar, att hon vill bli en kompis för dom o inte bara nåns tjej som hänger på. Sen att vi inte behöver va med varann hela tiden för vi är det annars. Men man ska väll inte stänga ut nån för det? speciellt inte sin partner? Nu har hon iaf sagt förlåt o att hon inte ska klänga så på mina kompisar. Men vad vet jag hon gör när jag inte är med? Klänger hon på andra dudes då? Tror inte att hon gör det bara när jag är med... Men hon har sagt att hon inte gjort det eller så. Tror ni att hon talar sanning där eller säger hon så för att jag inte ska typ bli sur på henne??

Försöker läsa av så många signaler från henne som möjligt. Tycker ju att hon inte är super flirtig av sig iaf mitt i vardagen, utan det är bara när vi är ute. Och hon har själv sagt att det är typ då det händer, men hon är flirtig i tonen som person. Tror det mest är en del av henne, asså nåt hon vill va o vill göra, nåt som hon tycker är roligt. Men inte nåt som hon gör hela tiden, för är man så som person så borde man flirta hela tiden o inte bara som mest när man är ute??

Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Såg nu det där om pussen och hur det tär på dig. Dumpa henne. Hon trampar på dig du säger ifrån på ditt sätt. Men hon fortsätter.

Du är en s.k känslig kille (obs inget fel med det) och måste vara sann mot dig själv. Hon kan inte möta dig på detta plan. Hon är på ett som du inte kan hantera och notera det är vare sig sämre eller bättre än ditt mer sensibla plan. Mer introvert och analytisk bara. Ni kommunicerar inte i detta nu.

Vissa tar sånt här hårt på och uppenbarligen dig. Finns tjejer som är likadana.
Folk tror att jag och vissa med mig tycker att killar ska vara tuffa och macho. Det är inte ett skit vad det handlar om. Trivs med dig själv och respektera dig själv först och främst. Hela dig själv, försök inte vara någon annan. Är du inte en partykille som hon där en kyss i stunden inte betyder något och där själva det triggandet sen förbättrar sexlivet väl hemma, ja då är du inte den personen. Det är inget man lär sig. Vissa får sin energi från det yttre så - du uppenbarligen inte.

Är du en känslig själ som reagerar starkt på en puss och hennes sätt så är du. Bara att gilla läget. Andra killar tar det med en klackspark eftersom de håller på likadant, vissa tar upp det där och då, men inte du. Det gör dom vare sig till mer eller mindre män än vad du är.

det är ingen svaghet automatiskt
, din sensibilitet kan ge dig andra förmågor i förhållandet som hon inte ser eller uppskattar där hon befinner sig.
Jo, kan erkänna att jag är en lite mer känslig kille av mig... Iaf när det kommer till nån man älskar för man vill inte förlora den personen och jag trivs som den person jag är. Men håller med dig riktigt på allt du sa, ska försöka prata med henne ikväll om det här igen så får se hur det går då.
__________________
Senast redigerad av Tecknarn 2017-06-19 kl. 09:11.
Citera
2017-06-19, 09:17
  #63
Avstängd
jeanclaudevandammes avatar
Alla brudar är horor som lever enbart stunden och prioriterar primitiva känslor. De duger bara som knullvirke. Lägg ner hela skiten.
Citera
2017-06-19, 10:23
  #64
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecknarn
Hejsan!

Skulle gärna vilja fråga lite om råd o så vad ni tycker! Om ni har varit i liknande situation eller om ni känner/känt nån som varit där jag är nu...

Jag och min tjej har varit tillsammans i drygt 1 år nu, vi båda älskar varandra... På sistonne har vårat förhållande gått upp och ner, vi har bråkat för minsta lilla grej o så har det blivit en stor grej istället. Senare tid har det blivit mindre bråk så det är skönt men i fredags sa min tjej i telefon när jag pratade med henne, då jag var på jobbet... "Att det är okej att flirta med andra". Hur ser ni på det???

Jag kände att det sved lite i hjärtat för varför ska man flirta med andra när man är i ett fast förhållande?? Jag klarar mig från att flirta, för den enda bekräftelsen jag behöver är från min tjej. Hon verkar ju behöva från andra också!? När jag frågar varför hon vill göra det, så säger hon bara att det är roligt och att hon är så som person. Hon säger att det inte behöver va värsta flirten som man går in för det, men lite lätt sådär bara och att det inte kommer hända nåt. Men jag är osäker för en lite oskyldig flirt kan ju leda till mer även om det inte är tänkt så. Att nån flirtat med en, fine! Det är väll kul o så... Men varför ska man flirta tillbaka, det förstår jag inte?? Man är ju tillsammans med nån liksom... Har mått lite dåligt pga det här och hon säger att det är jobbigt att hon ska ändra på sig hela tiden för min skulle, hon är bara så säger hon, det är en del av henne... Jag vill inte ändra på henne, men man mår ju skit och vet inte om jag kan lita på henne till 100% längre... Hur ser ni på det hela, hjälp mig!


Tack!!

Det var fanimig det dummaste jag har hört, och jag förstår inte varför man ska hålla på med ANDRA om man HAR partner, då kan man väl lika bra vara singel om man måste grisa runt, eventuellt köra öppet förhållande där BÅDA är med på det..

Jag håller med dig till fullo, och du verkar även vara vettig, du bör nog hitta dig en flickvän som inte är en bekräftelsehora, om nu uppmärksamheten hon får från dig inte duger.. Och jag håller med somsagt, varför ska man flirta tillbaka?

Hörde seriöst en brud fråga om hon fick knulla sin pojkväns polare.........................

Det är ju som att du skulle säga.. "Fan, såg en så jävla fräsch brud idag som jag råkade doppa, vaddå, jag är sån som person..."
Citera
2017-06-19, 10:24
  #65
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Alla brudar är horor som lever enbart stunden och prioriterar primitiva känslor. De duger bara som knullvirke. Lägg ner hela skiten.

Det är inte förbjudet att vara dum i huvudet, och du är säkerligen en av dem.
Alla brudar är inte bekräftelsehoror och KLARAR att hålla sig till en karl, och uppmärksamheten man får är ENOUGH.

Fan är det för fel på dig?

Och om du föraktar brudar så mycket, varför söker du folk att ligga med? "Duger bara som knullvirke".. Makalöst dum jävel alltså...
Citera
2017-06-19, 10:31
  #66
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Det handlar inte om "andra". Din tjej är specifikt intresserad av en viss kille, som inte är du. Det handlar mer om en flirt än flirtar.

De är troligen bara vänner och inget har hänt, men det här såhär hon sonderar terrängen. Sommar och sol. Hon är just en orbiter kring killen, alltså förhåller sig passivt. Att hon checkar med dig innebär att flirta har hon troligen redan gjort och nu står inför ett slags dilemma eller kluvenhet. Får hon ditt moraliska godkännande att flirta sådär i allmänhet så känns det mer ok eftersom hon inte vill vara otrogen

"flirta med andra" betyder alltså med största sannolikhet att det finns eller funnits en viss kille i er omgivning eller bekantskapskrets som hon spanat in. Därför också att det tycks komma så plötsligt detta prat om att flirta med andra. Som du förstår är det skillnad på flört och flört, dagligen så sker det sånt småflörtande mellan könen, men det är egentligen inte det hon menar.

Med detta sagt: det är nu som det är TS. Ditt steg ska vara att göra dig mer attraktiv för henne. Var absolut inte svartsjuk. Var istället framåt och social, bli den "flirtiga" helt enkelt. Alltså det topic din tjej just nu upptar sig vid.

Var ditt bästa jag, den hon blev förälskad i så kommer flirten och flirtande vara glömd för hennes del, du måste plantera och vattna emotionerna hos henne bara. . Flirta med andra tjejer om du så vill, var en man som är populär hos andra.
I slutändan, hennes flirt är troligen mest oskyldig vid det här laget och en signal om att du måste hålla gnistan vid liv.

Om man tror att man håller sitt eget förhållande vid liv genom att få sin partner att känna sig bortvald genom att flirta med andra, är man ju ute på hal is.... Jag hade inte sett dett som åtråvärt, snarare fucking tvärt om..

Är man i ett förhållande med en PARTNER, så är det denne man lägger sin energi på, vårdar och stärker sin relation, inte något lössläppt löske på sidan om!
Citera
2017-06-19, 10:32
  #67
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
När du måste be henne om att inte stöta på andra killar, oavsett om hon festar eller inte, så är jag rädd att du redan förlorat slaget. Det är liksom ingenting du ska behöva säga, den respekten och tilliten ska komma från henne själv.

Äntligen någon som hajar!
Citera
2017-06-19, 10:33
  #68
Moderator
tobess avatar
Det är bara ni som kan bestämma vilka gränser ni har i ert förhållande. Om det är så att det inte känns OK för dig så får du ju se till att göra klart för henne att du inte accepterar ett sånt beteende.

Om hon i sin tur anser att hon inte kan sluta/det är något hon vill göra så då är det bara att gå skilda vägar.

Personligen skulle jag inte acceptera att min partner flörtade med andra.
Citera
2017-06-19, 13:05
  #69
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Äntligen någon som hajar!

Jo men det kanske inte är läge att ge upp allt bara för det?

Klart att respekten ska komma från henne själv men vad gör man om den inte gör det?

Tycker TS låter väldigt kär så det låter ej värt att dumpa om det går att fixa.
Citera
2017-06-19, 13:10
  #70
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Jo men det kanske inte är läge att ge upp allt bara för det?

Klart att respekten ska komma från henne själv men vad gör man om den inte gör det?

Tycker TS låter väldigt kär så det låter ej värt att dumpa om det går att fixa.

Varför ska man vara i ett förhållande med en partner som inte respekterar en?
Citera
2017-06-20, 16:28
  #71
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Jag håller inte med dig. Det är en skillnad på ett monogamiskt förhållande och ett öppet förhållande med flera partners.
Vad är skillnaden, mer än den uttalade formen?
Citera
2017-06-20, 20:02
  #72
Medlem
Tecknarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Jo men det kanske inte är läge att ge upp allt bara för det?

Klart att respekten ska komma från henne själv men vad gör man om den inte gör det?

Tycker TS låter väldigt kär så det låter ej värt att dumpa om det går att fixa.
Vi har pratat en del nu, som jag sa tidigare så vill vi båda rädda det här förhållandet o det har vi kommit överens om att försöka!

Hon har nu sagt att det inte är så att hon vill flirta på det sättet, utan hon är så i tonen när hon pratar. Hon kallar det att va social istället... Men undrar då varför hon sa att det skulle vara okej att flirta om det nu bara var att vara social med andra För mig kändes det som hon sa såfall... Det är okej att va social! Och det känns inte som man ska behöva säga? Då sa hon att jag kan ta illa upp annars så därför kände hon att hon behövde säga det sen att hon kanske uttryckte sig fel men tyckte det bara blev värre jag...

Frågade bla hur grovt såfall hon flirtar/är flirtig i tonen med andra o de visste hon inte, tycker man borde veta det? Men hon sa iaf att hon inte har frågat nåt nummer eller så o kommer aldrig att göra det. Så får väll tro på henne även om det känns jobbigt efter allt som hänt sista tiden. Låter som på henne oxå att hon ändå talar saning o verkligen vill vara med mig så på det sättet känns det ju skönt!

Hon har även sagt förlåt till det här pussandet o de och att hon inte ska göra om det! Hon sa att hon inte visste att jag skulle ta illa upp för hon såg det bara som en rolig grej. Hon har sagt förlåt o så iaf så det är väll det som räknas

Det kommer ta tid att jobba på det här som det gör med allt annat som går nerför. Vi märker hur det går helt enkelt o får se om hon håller det hon säger...

Men stort tack iaf för allt stöd o så från alla, om det är något ni skulle vilja tillägga eller vad det nu är så får ni gärna skriva
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback