Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-13, 09:40
  #1
Medlem
Tecknarns avatar
Hejsan!

Skulle gärna vilja fråga lite om råd o så vad ni tycker! Om ni har varit i liknande situation eller om ni känner/känt nån som varit där jag är nu...

Jag och min tjej har varit tillsammans i drygt 1 år nu, vi båda älskar varandra... På sistonne har vårat förhållande gått upp och ner, vi har bråkat för minsta lilla grej o så har det blivit en stor grej istället. Senare tid har det blivit mindre bråk så det är skönt men i fredags sa min tjej i telefon när jag pratade med henne, då jag var på jobbet... "Att det är okej att flirta med andra". Hur ser ni på det???

Jag kände att det sved lite i hjärtat för varför ska man flirta med andra när man är i ett fast förhållande?? Jag klarar mig från att flirta, för den enda bekräftelsen jag behöver är från min tjej. Hon verkar ju behöva från andra också!? När jag frågar varför hon vill göra det, så säger hon bara att det är roligt och att hon är så som person. Hon säger att det inte behöver va värsta flirten som man går in för det, men lite lätt sådär bara och att det inte kommer hända nåt. Men jag är osäker för en lite oskyldig flirt kan ju leda till mer även om det inte är tänkt så. Att nån flirtat med en, fine! Det är väll kul o så... Men varför ska man flirta tillbaka, det förstår jag inte?? Man är ju tillsammans med nån liksom... Har mått lite dåligt pga det här och hon säger att det är jobbigt att hon ska ändra på sig hela tiden för min skulle, hon är bara så säger hon, det är en del av henne... Jag vill inte ändra på henne, men man mår ju skit och vet inte om jag kan lita på henne till 100% längre... Hur ser ni på det hela, hjälp mig!


Tack!!
Citera
2017-06-13, 09:49
  #2
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecknarn
Hur ser ni på det hela, hjälp mig!
Det handlar bara om tillit. Om du litat på henne hade du inte uppfattat det som ett problem. Eftersom du inte gör det så kommer det inte att gå.

Vad din brist på tillit beror på (du kanske är osäker, hon kanske inte går att lita på) spelar mindre roll.

När man litar på varandra så kan man göra alla möjliga saker som normalt verkar vara helt knäppt utan att relationen går sönder - som att både flirta och ha öppna relationer där man knullar med andra - och man är lyckliga tillsammans.

Det kommer inte att funka för er.
Citera
2017-06-13, 10:13
  #3
Avstängd
Mänsklig interaktion överlag är i princip att flörta med varandra.
Kvinnor älskar att flörta.

Du är rädd att förlora henne om hon flörtar med någon annan. Är du säker på att du uppfattade vad det var hon sa?

"Att det är okej att flörta med andra", betyder ju inte att hon sa "jag vill flörta med andra"/ "du får flörta med andra" eller "kan du sluta flörta med mig så att jag kan flörta med andra?".

Det låter mer som att hon försökte säga till dig, något i stil med "det är ingen big deal att flörta med andra..."

Du kanske inte skulle ha hoppat till slutsatser så fort, utan ställt fler frågor?
Försök att inte dra igång världens end of the world scenarion i din skalle, och ställ en massa frågor när du är osäker istället.

Är det något du inte tycker är acceptabelt dock så får du ju säga "att flörta med sexuell underton till någon annan kan du få göra när du är singel igen. Det är inget jag uppskattar eller skulle ha gjort emot dig".


Om du slutar bråka med henne som någon familjemedlem hela tiden dock, och istället flörtar med henne som den älskare du är. Så kommer hon inte att behöva flörta med andra

Och sluta förhelvete att prata i telefon på jobbet toffeljävel!! Leka får du göra på fritiden. Fucking millennials..
__________________
Senast redigerad av JimJams 2017-06-13 kl. 10:18.
Citera
2017-06-13, 10:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
När man litar på varandra så kan man göra alla möjliga saker som normalt verkar vara helt knäppt utan att relationen går sönder - som att både flirta och ha öppna relationer där man knullar med andra - och man är lyckliga tillsammans.

Det kommer inte att funka för er.
Blanda inte in öppna förhållanden i samma mening som att vara lyckliga tillsammans.
Hur många öppna relationer har du sett där ingen av parterna har blivit sårad?
Jag har stött på några stycken själv och de har alla slutat i kaos. Ena dagen står de stolt och skryter om sitt öppna förhållande, den andra dagen så är den ena parten helt förstörd för att han/hon inte vill dela med sig av den person de älskar.

On Topic. Hon har uppenbarligen ett stort bekräftelsebehov, likt de flesta andra tjejer jag stöter på nu för tiden.
Att ett förhållande går upp och ner är du Inte ensam om. Det händer alla. Men är man två individer som älskar varandra och som inser att ett förhållande inte är perfekt hela tiden så har man alla möjligheter i världen att vara lyckliga tillsammans.

Jag älskade mitt ex djupt. Innan jag och mitt ex gjorde slut(på hennes initiativ), så var det en period på 6 månader där hon sade allt möjligt. Saker som gjorde mig sårad och ledsen. Saker som i efterhand gjorde mig äcklad av henne. Bland annat så hade hon en intressant tolkning på otrogenhet....

Nu betyder inte detta att det kommer ta slut mellan er, men jag ville bara tillföra mitt egna exempel. Det kanske hjälper dig i tankegångarna på något vis.
Slutligen så säger jag så här. Känn till ditt egna värde och glöm inte bort att ta hand om dig själv. Om du älskar henne, visar henne respekt och ger henne allt samtidigt som du inte får hälften tillbaka, så var inte rädd för att gå vidare i livet.
Å andra sidan. Om flirtandet(med gränser) är det enda negativa du hittar med henne och att hon utöver det är guld på alla sätt och vis, så håll hårt i henne.
Citera
2017-06-13, 10:39
  #5
Medlem
Använd hennes egna argument mot henne. "Hon vill inte behöva ändra på sig - hon är sån". Du blir sårad av att din tjej verkar ha behov av att flirta med andra - varför ska DU då behöva ändra på dig o va tillsammans någon som sårar dig? Jag tycker hon låter extremt ego o inte mogen för en relation.
Citera
2017-06-13, 11:00
  #6
Medlem
Browngreeneyess avatar
Varför ska man flirta med någon annan när man är i ett förhållande? Srört.
Citera
2017-06-13, 11:12
  #7
Medlem
Jag vill tillägga en sak. Enligt min åsikt så verkar många av tjejerna i dagens samhälle, helt sakna känslan av att vara ansvariga över sin del i ett förhållande.
Till exempel så är det hennes ansvar att få dig att känna att du betyder något för henne(likadant för dig gentemot henne). Om du inte är ok med att hon flirtar med andra, vilket du inte bör vara, säg det till henne. Ni får kompromissa.
Kan hon inte acceptera det?....Gå vidare mot något bättre, så att du inte är fast med en lömsk människa.

För du har rätt. Om hon lätt flirtar med killar runtomkring sig, en vacker dag så är det en av dessa killar som är så pass attraktiv, så pass charmig och hon är så pass full att hon inte kan hjälpa det.....
Citera
2017-06-13, 11:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tecknarn
Jag och min tjej har varit tillsammans i drygt 1 år nu, vi båda älskar varandra... På sistonne har vårat förhållande gått upp och ner, vi har bråkat för minsta lilla grej o så har det blivit en stor grej istället. Senare tid har det blivit mindre bråk så det är skönt men i fredags sa min tjej i telefon när jag pratade med henne, då jag var på jobbet... "Att det är okej att flirta med andra". Hur ser ni på det???
På vilket sätt älskar ni varandra om ni mest bråkar hela tiden? På vilket sätt älskar hon dig om hon vill flirta med andra? Du älskar kanske henne men hon älskar inte dig. Hon vill se hur mycket hon kan förnedra dig innan du ger upp och gör slut. En flirt är inte oskyldig den är början på något nytt!
Citera
2017-06-13, 11:33
  #9
Medlem
Kvinnor älskar uppmärksamhet. Lojalitet är inget en kvinna kan ha. Kommer det någon som hon anser är mycket bättre än dig (snyggare, bättre fysik, rikare, smartare...) så byter hon ut dig.
Allt har med evolutionen att göra.
En kvinna älskar inte en man på samma sätt som en man älskar en kvinna.
Citera
2017-06-13, 11:35
  #10
Medlem
G13Hazes avatar
Du måste markera att du anser att det inte är okej. Jag förstår sidan som anser att flirtar kan vara okej, samtidigt så anser jag att bekfräftelsebehovet enbart är egoistiskt.

Kan hon inte låta bli att flirta med andra, då är det henne det är fel på. Inte dig.
Citera
2017-06-13, 11:38
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 284JD3
Kvinnor älskar uppmärksamhet. Lojalitet är inget en kvinna kan ha. Kommer det någon som hon anser är mycket bättre än dig (snyggare, bättre fysik, rikare, smartare...) så byter hon ut dig.
Allt har med evolutionen att göra.
En kvinna älskar inte en man på samma sätt som en man älskar en kvinna.


Är ren och skär bullshit.
En kvinna vill att du ska vara the shit, hon försöker lfta hjälpa dig att bli det, men är du omöjlig så kommer hon att se ner på det och gå vidare. Hon vill att just du ska vara drömprinsen!

Behind every succesful man theres a woman. Eller hur man nu säger
Citera
2017-06-13, 11:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Är ren och skär bullshit.
En kvinna vill att du ska vara the shit, hon försöker lfta hjälpa dig att bli det, men är du omöjlig så kommer hon att se ner på det och gå vidare. Hon vill att just du ska vara drömprinsen!

Behind every succesful man theres a woman. Eller hur man nu säger

Om kvinnan märker att hon kan påverka och styra mannen och vara "bossen" så kommer hon inte finna honom attraktiv eftersom han inte längre är en alfahane/ledare utan bara en svag man.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback