2021-08-30, 01:04
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie
Vem lyssnar ens på den barnlöse foliebögen Christoffer Dulnys podcasts längre? Han är så passé, även bland andra i min nationella bekantskapskrets att ingen lyssnar på dravlet längre. Eller är det småpojkar som är Dulnys publik idag? Hur går det homoerotiska föehållandet med Calle? Är dom två fortfarande ett par och delar lägenhet tillsammans?

Många frågor, få svar. Snart 40 år alltså och står praktiskt taget still i livet, utan vilja att göra något av sin situation förutom sända en podd ingen lyssnar på och mysa med Calle. VPs tid är förbi, det är bara o inse och skaffa sig ett vanligt jobb.
Bra inlägg! Du har helt rätt. Jag har också fått nog av honom. Christoffer Dulny är en riktigt värdelös människa.
Citera
2021-09-02, 23:19
Medlem
Grindr-Dallnys avatar
Senaste VP var ju rena vansinnigheterna med mängder med faktafel. Bögen hävde tvärsäkert ur sig påståenden som var helt uppenbart felaktiga och som ligger en googling bort för att ta reda på.

För att inte tala om infantila resonemang om vad som krävs för en lyckad revolution (ta regeringsbyggnaden, den är tydligen magisk för alla lyder order som kommer därifrån).

Att någon lyssnar på den här bögdjäveln är tragiskt och förr eller senare blir han en ny Paludan.
Citera
2021-09-03, 19:25
Medlem
Crapmagics avatar
Posta Böghjärtan

I vilket shithole country? har Dulny bosatt sig temporärt.

Vad är poängen med ett quiz om ett land vi inte vet vilket det är ännu?
Varför är detta hemligt tror ni?

Ett orosmoln är att Dulny hotar med att inte komma hem inom det närmaste halvåret!
Hur får han sex i Långtbortistan tro?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-09-03 kl. 20:08.
Citera
2021-09-03, 20:49
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
I vilket shithole country? har Dulny bosatt sig temporärt.

Vad är poängen med ett quiz om ett land vi inte vet vilket det är ännu?
Varför är detta hemligt tror ni?

Ett orosmoln är att Dulny hotar med att inte komma hem inom det närmaste halvåret!
Hur får han sex i Långtbortistan tro?

Gissar nånstans i centralasien typ Uzbekistan, Turkmenistan, Kazakhstan, Tajikistan..
Citera
2021-09-04, 00:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hörngren är förmodligen helt ok som person men jag är allergisk mot allt som luktar haschflum. Jag har skrivit om min haschmusikavsmak tidigare. Hörngren är alt-rights motsvarighet till ett sunkigt, monotont jävla "hiphop"-beat med "skönt psykadeliska" syntar på toppen.
Men hans idéer var inte flummiga (alt-högern i USA stod väl för alt tänkande) det var ju bara språket som lät flummigt
Citera
2021-09-04, 13:12
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Vad begär du? Att överhuvud uttrycka något i media betyder att man sänder. Innehållsmässigt har man att hålla sig mellan två poler där den vanliga allmänna uppfattningen är en, vanligtvis uttryckt av MSM, den andra sådant som tokar, dissidenter, extremister mm uttrycker. Ju längre du rör dig från den allmänna uppfattningen desto färre potentiella mottagare har du. Och därav följer att det inte går att vara helt originell och samtidigt förvänta sig att få en allt större lyssnarskara. Nu vet jag inte om CD slipar på var han ska lägga sig mellan de ovan beskrivna polerna, men jag tycker nog att han ligger ganska bra. Fortfarande är han allt för kontroversiell för de flesta, men jag tror att han gör ett ganska vettigt jobb för att åtminstone lite grann bredda åsiktsfönstret för dem som har mycket svårt att ta sig ut ur MSM:s maskor. Personligen skulle jag gärna lyssna på mer radikala och mer frisinnade idéer, men jag tror inte det mest radikala har möjlighet att få någon större spridning och därmed är det mest radikala inte det som förflyttar den allmänna uppfattningen mest. Det lite fnittrande, kittlande, anslaget i podden gör att det går att uttrycka ganska så kontroversiella tankar som om de vore plumpa skämt, "bara skojja" liksom.
Fast Dulny "sänder" inte i MSM och har således ingen anledning att anpassa sig till det. Ett väldigt konstigt resonemang eftersom Dulny i VP tar upp andra frågor som på långa vägar har "massans acceptans", som ex jf, så varför cucka för etablissemanget i andra frågor som torde vara mindre kontroversiella? Jag vet varför.

Dulny som de flesta andra "nationella företrädare" drivs av en sorts ingrodd nationell dumhet/feghet och kan/vågar inte tänka utanför boxen i risk för att bli utmålade som något. Inte av etablissemanget, utan än värre, av "de egna" i rörelsen! Vilket såklart både är fullkomligt patetisk och tecken på svag karaktär.

Samma sak gäller Svegot, NMR och resten av den sk nationella rörelsen. Alla cuckar som oftast för officiella narrativ. Ja, iaf tills det sakta men säker blir mer accepterat att börja ifrågasätta dem, då är man helt plötsligt på tåget. Under tiden har de suttit som ett gäng svagsinta nollor, raljerat och hånat de som som på riktigt fört fram seriös kritik och frågeställningar mot officiella narrativ. Larvat sig med uttryck som foliehattar, aliens, gröna gubbar, månlandningar, platt jord och annat trams.

Betänk nu betydelsen av att både Coronahysterin och fejk president Biden allt mer tappar i trovärdighet. Där en ganska betydande grupp (i dagsläget) utanför den nationella sfären börjar få upp ögonen för galenskapen och letar svar på frågor. Vad gör den nationella rörelsens glorifierade härförare som Dulny då, Jo de sitter som ett gäng infantila etablissemangshoror och spelar med i skiten. God dag yxskaft!

Vad bör man som nationalist kräva. Ja, naturligtvis totalt avståndstagande och ifrågasättande av alla narrativ som inte tjänar den nationella saken. Svårare än så är det inte. Nationalism är ingen populäritets tävling.
Senast redigerad av skillnad 2021-09-04 kl. 13:18.
Citera
2021-09-04, 15:30
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vad bör man som nationalist kräva. Ja, naturligtvis totalt avståndstagande och ifrågasättande av alla narrativ som inte tjänar den nationella saken. Svårare än så är det inte. Nationalism är ingen populäritets tävling.

Ok. Har du förslag på någon som står för dessa värden, och samtidigt gärna någon podcast där det går att ta del av dem?
Citera
2021-09-04, 17:00
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ok. Har du förslag på någon som står för dessa värden, och samtidigt gärna någon podcast där det går att ta del av dem?
Det finns tyvärr inte ännu någon.

Man får nöja sig att läsa om järngardet och andra historiska nationalistiska grupper tillsvidare.
Citera
2021-09-04, 17:56
Medlem
Arnstads avatar
Citat:

Man får nöja sig att läsa om järngardet och andra historiska nationalistiska grupper tillsvidare.

Och kanske någon gång lyssna på Vita pillret, i väntans tider.
Citera
2021-09-04, 19:52
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Och kanske någon gång lyssna på Vita pillret, i väntans tider.
Hade lite förhoppningar en gång men har personligen inget att hämta där längre. Men det betyder ju inte att andra kan finna nöje i VP:s popnationalistiska halvbaserade normietrams. Till var för sig
Citera
2021-09-04, 22:24
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:

Radio Cui Bono är väl den som kommer närmast av det som dissidenterna i den nationella rörelsen ej vågar beröra? Även om RCB ej är en uttalad nationell podd så kommer i alla fall den ena av deras panelister från rörelsen och beskriver sig själv som nationell tror jag.

Varför jag gillar och tror på Dulny är svårt att beskriva för mig, men han känns mer fristående än dom övriga nationella profilerna som driver poddar. Om det är någon i rörelsen som ska bege sig in på dom mer esoteriska ämnena och visa på att bedrägeriet omfattar så mycket mer än bara politiken och den enda historiska händelse som nationella vågar prata om (förintelsen) så är det Dulny. Han måste bara inse att den nationella rörelsen kört in i en återvändsgränd för längesedan och att den i allt för stor grad fortfarande är lojala små systemhoror som tror på systemets narrativ förutom det rent politiska, och gör sig ofta lustiga över dem som vågat bredda sin kritik mot detsamma.

Snart kommer hela rörelsen uppmana oss till att rösta på AFS i kyrkovalet, och i nästa års riksdagsval antingen AFS eller NMR. Istället borde man göra det enda rätta och uppmana oss att inte rösta alls och få oss att sluta deltaga och ge legitimitet åt skådespelet som är allmänna val. Men nej, man är fortfarande systemhoror och ska få oss att tro den här skiten är på riktigt.

Vi får se hur det blir med Dulny. Kanske har jag fel om honom och han är precis som du beskrivit tidigare. Men min magkänsla sa till mig att han definitivt är mer kritiskt än vad han gör gällande men att han ej släpper ut det. Tiden får utvisa detta helt enkelt, jag ger det några avsnitt till. Jag skulle hoppas man kunde få med herrarna från Radio Cui Bono i podden och intervjua dem kring varför dom gör det dom gör och varför det är nödvändigt att vi ej begränsar vår kritik mot systemet kring ett fåtal punkter. Det hade varit kul att lyssna på.

Tack för mig.
Citera
2021-09-05, 01:42
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Radio Cui Bono är väl den som kommer närmast av det som dissidenterna i den nationella rörelsen ej vågar beröra? Även om RCB ej är en uttalad nationell podd så kommer i alla fall den ena av deras panelister från rörelsen och beskriver sig själv som nationell tror jag.

Varför jag gillar och tror på Dulny är svårt att beskriva för mig, men han känns mer fristående än dom övriga nationella profilerna som driver poddar. Om det är någon i rörelsen som ska bege sig in på dom mer esoteriska ämnena och visa på att bedrägeriet omfattar så mycket mer än bara politiken och den enda historiska händelse som nationella vågar prata om (förintelsen) så är det Dulny. Han måste bara inse att den nationella rörelsen kört in i en återvändsgränd för längesedan och att den i allt för stor grad fortfarande är lojala små systemhoror som tror på systemets narrativ förutom det rent politiska, och gör sig ofta lustiga över dem som vågat bredda sin kritik mot detsamma.

Snart kommer hela rörelsen uppmana oss till att rösta på AFS i kyrkovalet, och i nästa års riksdagsval antingen AFS eller NMR. Istället borde man göra det enda rätta och uppmana oss att inte rösta alls och få oss att sluta deltaga och ge legitimitet åt skådespelet som är allmänna val. Men nej, man är fortfarande systemhoror och ska få oss att tro den här skiten är på riktigt.

Vi får se hur det blir med Dulny. Kanske har jag fel om honom och han är precis som du beskrivit tidigare. Men min magkänsla sa till mig att han definitivt är mer kritiskt än vad han gör gällande men att han ej släpper ut det. Tiden får utvisa detta helt enkelt, jag ger det några avsnitt till. Jag skulle hoppas man kunde få med herrarna från Radio Cui Bono i podden och intervjua dem kring varför dom gör det dom gör och varför det är nödvändigt att vi ej begränsar vår kritik mot systemet kring ett fåtal punkter. Det hade varit kul att lyssna på.

Tack för mig.
Känner till RCB och har lyssnat på några program. Utan att börja hacka på dem och deras utsvävningar så är de inte att betrakta som nationella i någon egentlig mening, vilket är avgörande.

Min poäng är att man varken helt måste köpa eller dissekera och vända in och ut på varenda händelse. Endast inte köpa propagandan som kommer från det totalt förljugna etablissemanget och massmedia bara för att det inte handlar om politik omkring invandring och liknande.

Vi kan kalla det återvändsgränd eller ett vägskäl. Allt som kommer från etablissemanget skall förkastas som lögn och förbannad propaganda om man inte vill förbli en systemhora. De - alltså etablissemanget och inte varje enskild person verksam inom statsapparaten - är fienden till allt gott, sunt och sant och skall så betraktas till motsatsen till 100% bevisats. Detta är den enda rätta och radikalt nationalistiska utgångspunkten. Samhällskontraktet är brutet och de har bevisat vad de går för och förbrukat sitt förtroende mer än tillräckligt.

Man bör inte ta någon nationalist på allvar som försöker rationalisera och normalisera officiella narrativ som om det fanns ett värde med att ge fienden krediibilitet samtidigt de tar rättigheter ifrån oss. Speciellt inte de nationellt ledande fjantar som sitter och hånar alternativa trovärdig förklaringar om rådande händelseförlopp som om de vore några jävla experter på saker det inte har en blekaste aning om. Sitter man och babblar om globalister samtidigt man inte erkänner samma globalisters faktiska målsättningar, som exempelvis den artificiellt skapade coronahysterin, är man inget annat än en värdelös idiot och bör intellektuellt spottas på. Inte menat vanlig människor, utan enbart de som har ledande positioner i den nationella rörelsen. De som sitter och grindvaktar ett folkligt uppvaknande pga av sin imbecilla natur eller av ren egocentrism.

Att rösta på AfS eller någon annat parti är en sak och att inbilla folk att det kommer lösa saken är en helt annan. Ju mer kritiska röster som kommer fram och kan stärka svenskens självbevarelsedrift desto bättre. Planlös politisk defaitism leder ingenstans än i fiendens händer. Vad vi behöver är ett av nationella planerat kaos där den nationella rörelsen kan styra narrativ i en allt starkare nationalistisk riktning. Där en avgörande del är just att avfärda fiendens officiella narrativ. Kan Dulny och kretsen kring VP eller andra axla detta ansvar så varför inte. Om inte är det inget annat än en nationalistiskt inriktad pod utan någon egentlig större målsättning och därför ganska nationalistiskt lönlös.
Senast redigerad av skillnad 2021-09-05 kl. 01:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in