2021-08-26, 13:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
När Herr D körde sin analys på coronan så hörde jag Dulny fråga i förbifarten om vi vet att det faktiskt existerar. Det är den rätta frågan i det här sammanhanget. Tyvärr tror jag ej Herr D uppfattade frågan då han var mitt i sin utläggning.
Det hörde inte jag. Kan du hänvisa till exakt tidpunkt? Dessutom vet du att analysen handlade om den vanliga influensan, va?
Citera
2021-08-26, 22:30
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det hörde inte jag. Kan du hänvisa till exakt tidpunkt? Dessutom vet du att analysen handlade om den vanliga influensan, va?

Du får lyssna på inslaget en gång till helt enkelt och se om du kan snappa upp det. Det handlade delvis om influensan, men också om covid-19.

Apropå influensan så vill jag rekommendera dessa två intressanta artiklar om influensans mysterier till Chris och Herr D:

Del 1: http://friasidor.is/mysteriet-med-influensan/

Del 2: http://friasidor.is/influensans-mysterier-fortsattning/

Har man missat FriaSidor så bör man lägga den bland sina favoriter. Jag vet ej vilka som ligger bakom sidan men det är i varje fall många intressanta och knivskarpa analyser där om det mesta. Dom ovan två artiklarna är en liknande stil av analys jag vill höra i VP, varför jag också tror VP har bäst premisser för detta med Chris och Herr D.
Senast redigerad av -Hengpung- 2021-08-26 kl. 22:44.
Citera
2021-08-27, 07:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Du får lyssna på inslaget en gång till helt enkelt och se om du kan snappa upp det. Det handlade delvis om influensan, men också om covid-19.
Nej. Nu var det du som insinuerade att Dulny skulle vara en Covid-truther, alltså att han inte tror att Covid existerar. Jag hörde ingenting sådant i programmet, och har aldrig hört något sådant tidigare från Dulny. Det är upp till dig att antingen hänvisa till exakt tidpunkt eller hålla käft och sluta ljuga.
Citera
2021-08-27, 08:05
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Nej. Nu var det du som insinuerade att Dulny skulle vara en Covid-truther, alltså att han inte tror att Covid existerar. Jag hörde ingenting sådant i programmet, och har aldrig hört något sådant tidigare från Dulny. Det är upp till dig att antingen hänvisa till exakt tidpunkt eller hålla käft och sluta ljuga.

Jag tänker inte ta något som helst ansvar för att du inte lyssnar fokuserat på VP. Jag sitter nämligen inte och antecknar ned vad som sägs exakt i varje minut så jag tänker ej leta upp det för dig, då jag överlag tyckte inslaget också var ganska bristfälligt och därmed ointressant - rena Magnus Svammelman analysen som jag sa tidigare.

Har heller ej sagt att Chris är någon "truther" av något slag, dock uppfattar jag honom som den med ett mest kritiskt förhållningssätt mot överhetens propaganda i den nationella rörelsen och jag instämmer med ditt tidigare inlägg om han som radiopratare är intressant och begåvad. Medan andra nationella oftas överanalyserar och faller som käglor för propagandan i massmedia framförallt, så förbehåller sig en annan kall och försöker ta reda på vad som egentligen sker.

Jag hoppas att jag har rätt. Dom nästkommande fredagarna får fälla avgörandet om det är en ny Chris jag tyckt skönja efter semestern eller om det är tillbaka till den gamla nationella analysen om allting där man inte är intresserad över hur överheten flagrant ljuger om i stort sett allting. Nu ska jag lyssna på dagens VP.
Citera
2021-08-27, 08:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag tänker inte ta något som helst ansvar för att du inte lyssnar fokuserat på VP. Jag sitter nämligen inte och antecknar ned vad som sägs exakt i varje minut så jag tänker ej leta upp det för dig, då jag överlag tyckte inslaget också var ganska bristfälligt och därmed ointressant - rena Magnus Svammelman analysen som jag sa tidigare.
Jag lyssnade noga. Dulny sa aldrig det du påstår att han sa om Covid. Du är bara en efterbliven dåre som hör vad du vill höra. Vi avslutar diskussionen här.
Citera
2021-08-27, 08:58
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Jag lyssnade noga. Dulny sa aldrig det du påstår att han sa om Covid. Du är bara en efterbliven dåre som hör vad du vill höra. Vi avslutar diskussionen här.

Ja men då säger vi så.
Citera
2021-08-27, 16:30
Medlem
CougheeBrothas avatar
Citat:
Varenda gång jag lyssnar på Vita Pillret (lyssnade på senaste idag - ett tag sedan senast) så ser jag hur otroligt jävla skarp och begåvad Dulny är. Han har alltid en fundamental koll på allt som händer. Inte alltid på expertnivå, men på otroligt hög nivå för att vara så bred som han är. Han är fortfarande den "radioprofilen" inom vår sfär som talar mest avslappnat och är mest professionell i det rent radiorelaterade. Jag tror inte ni blir av med Dulny, utan han kommer fortsätta göra stor nytta för Sverige i många år framöver.

En annan sak med Dulny är att han har utsökt smak när det gäller att hitta bisittare. Förutom den första han hade, flum-Gustav, så har det bara varit jävligt bra personer efter det.

Vita Pillret håller oerhört hög och jämn kvalitet.

Kränk inte vår imam tack. #vitsharialever
Citera
2021-08-27, 16:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Hörngren är förmodligen helt ok som person men jag är allergisk mot allt som luktar haschflum. Jag har skrivit om min haschmusikavsmak tidigare. Hörngren är alt-rights motsvarighet till ett sunkigt, monotont jävla "hiphop"-beat med "skönt psykadeliska" syntar på toppen.
Citera
2021-08-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie
Vem lyssnar ens på den barnlöse foliebögen Christoffer Dulnys podcasts längre? Snart 40 år alltså och står praktiskt taget still i livet, utan vilja att göra något av sin situation förutom sända en podd ingen lyssnar på och mysa med Calle. VPs tid är förbi, det är bara o inse och skaffa sig ett vanligt jobb.

Vadå? Han har ju tagit tag i sitt liv nu och skaffat sig en Village People-mustasch.
Citera
2021-08-28, 09:42
Medlem
skillnads avatar
Citat:

Har heller ej sagt att Chris är någon "truther" av något slag, dock uppfattar jag honom som den med ett mest kritiskt förhållningssätt mot överhetens propaganda i den nationella rörelsen och jag instämmer med ditt tidigare inlägg om han som radiopratare är intressant och begåvad. Medan andra nationella oftas överanalyserar och faller som käglor för propagandan i massmedia framförallt, så förbehåller sig en annan kall och försöker ta reda på vad som egentligen sker.

Jag hoppas att jag har rätt. Dom nästkommande fredagarna får fälla avgörandet om det är en ny Chris jag tyckt skönja efter semestern eller om det är tillbaka till den gamla nationella analysen om allting där man inte är intresserad över hur överheten flagrant ljuger om i stort sett allting. Nu ska jag lyssna på dagens VP.
Eh, va? Visst säger CD en del bra saker här och där men att göra honom till en utmärkande kontranarrativt tänkande människa är flagrant hittepå. Sanningen är att de flesta av Dulnys "kritiska förhållningssätt" oftast hämtas ur ett banalt intellektuellt normietänk och från hans altrightidoler i USA. Inte varken speciellt kritiskt eller originellt alltså. Dock inte lika illa som bondläppsanalyserande hysteriker som vindflöjeln baggebo1. Det ger jag honom absolut.

Det är väl en sak att medvetet undvika vissa kontroversiella/konspirationsteoretiska ämnen, och en helt annan att helt rulla med i skiten massmedia spyr ut. Som CD bevisligen gjort. Mannen har pinsamt nog suttit och småhånat folk som inte tror Biden är en legitimt vald president. Är det detta du vill kalla kritiskt tänkande, eller kanske något annat som syftas?
Citera
2021-08-28, 22:13
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Hans mest verklighetsfrånvända uttalande var om homos, som plåster på såren för att inte få vara
med i altright rörelsen så kunde dom gå i kloster för att renas varpå Dulny tvingade sig själv att hålla med
Citera
2021-08-29, 09:41
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Eh, va? Visst säger CD en del bra saker här och där men att göra honom till en utmärkande kontranarrativt tänkande människa är flagrant hittepå. Sanningen är att de flesta av Dulnys "kritiska förhållningssätt" oftast hämtas ur ett banalt intellektuellt normietänk och från hans altrightidoler i USA. Inte varken speciellt kritiskt eller originellt alltså. Dock inte lika illa som bondläppsanalyserande hysteriker som vindflöjeln baggebo1. Det ger jag honom absolut.

Det är väl en sak att medvetet undvika vissa kontroversiella/konspirationsteoretiska ämnen, och en helt annan att helt rulla med i skiten massmedia spyr ut. Som CD bevisligen gjort. Mannen har pinsamt nog suttit och småhånat folk som inte tror Biden är en legitimt vald president. Är det detta du vill kalla kritiskt tänkande, eller kanske något annat som syftas?

Vad begär du? Att överhuvud uttrycka något i media betyder att man sänder. Innehållsmässigt har man att hålla sig mellan två poler där den vanliga allmänna uppfattningen är en, vanligtvis uttryckt av MSM, den andra sådant som tokar, dissidenter, extremister mm uttrycker. Ju längre du rör dig från den allmänna uppfattningen desto färre potentiella mottagare har du. Och därav följer att det inte går att vara helt originell och samtidigt förvänta sig att få en allt större lyssnarskara. Nu vet jag inte om CD slipar på var han ska lägga sig mellan de ovan beskrivna polerna, men jag tycker nog att han ligger ganska bra. Fortfarande är han allt för kontroversiell för de flesta, men jag tror att han gör ett ganska vettigt jobb för att åtminstone lite grann bredda åsiktsfönstret för dem som har mycket svårt att ta sig ut ur MSM:s maskor. Personligen skulle jag gärna lyssna på mer radikala och mer frisinnade idéer, men jag tror inte det mest radikala har möjlighet att få någon större spridning och därmed är det mest radikala inte det som förflyttar den allmänna uppfattningen mest. Det lite fnittrande, kittlande, anslaget i podden gör att det går att uttrycka ganska så kontroversiella tankar som om de vore plumpa skämt, "bara skojja" liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in