Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
En helt fantastiskt bra låt, och så otroligt underbar Morrissey ser ut här. Det är bara bäst alltså!
Jag har aldrig hört Christoffer Dulny kört någonting från Morrisseys solokarriär, men följande The Smiths-låtar har han i olika poddar spelat:
Jeane (två gånger)
Still Ill (också två gånger tror jag)
There Is a Light That Never Goes Out
This Charming Man
Girlfriend in a Coma
I morgon när jag förhoppningsvis är lite mer stabil i psyket så ska jag lyssna ordentligt på det senaste VP-avsnittet där Skogsbanditen var gäst. När han tidigare medverkade i någon Dulny-podcast så var han ju ljuvlig. Det är roligt när saker och ting är imponerande. Det är förresten Guillounism och baggebo1-klass på dig, Smerch. Skriv mer om politik på Flashback Forum då för i helvetes jävlar!
Ja, visst är den bra, och jag undrar om han inte var som allra bäst där i början av 90-talet...
Tack för de fina orden, men det kan jag inte leva upp till... Kanske skulle skriva lite mer om Morrissey däremot, och framförallt fokusera mindre på "sportboll" som Dulny så fyndigt uttrycker det...
En rätt smakfull lista på Smiths-låtar det där, att spela Jeane vittnar också om att han inte bara lyssnat på någon best-of utgåva, tror jag?
Det var inte min mening att vara otrevlig mot Crapmagic igår. Jag tycker också om en del annat Dulny spelat, visst är också han ett fan av Slowdive t.ex? Jag såg dig, Offervilja, posta en timme med deras låt Sleep tidigare, den gillade jag mycket!