2021-05-22, 23:23
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Crapmagics fyllepostande är inte fullt lika attraktivt som Offerviljas...
Skogsbanditen är en av de mest inspirerande svenska nationalisterna. Jag har hört få prata nationalistiskt med sån bottnad, självklar pondus på svenska.

När jag ändå är inne i tråden vill jag posta en bra Morrissey-låt:
https://www.youtube.com/watch?v=nQpna4ogoBo
Jag är inte full alls tillskillnad från Offerviljas halvfylla, jag har bara uppfunnit en post-modern konstform i egenskap av ful-kult-ur-arbetare

Jag har inte avfärdat Skogsbanditen, jag har bara gnällt på detaljerna, pondus "hit & dit"
(för att citera Kristian själv) så är han inte lika nyanserad som Dulny vilket är egenskapen som betyder mest när man ska vara nationell rabulist

Vad gäller Morrisey så hjälper det inte att ni postar honom i tråden som kompensation, för Dulny sa ju att han kommer aldrig att nedlåta sig till att spela upp något från den finkulturella slagghögen
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-22 kl. 23:33.
Citera
2021-05-22, 23:34
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag är inte full alls tillskillnad från Offerviljas halvfylla, jag har bara uppfunnit en post-modern konstform i egenskap av ful-kult-ur-arbetare

Jag har inte avfärdat Skogsbanditen, jag har bara gnällt på detaljerna, pondus "hit & dit"
(för att citera Kristian själv) så är han inte lika nyanserad som Dulny vilket är egenskapen som betyder mest när man ska vara nationell rabulist

Vad gäller Morrisey så hjälper det inte att ni postar honom i tråden som kompensation, för Dulny sa ju att han kommer aldrig att nedlåta sig till att spela upp något från den finkulturella slagghögen

Det skulle kunna vara underhållande, men du är för fel ute i dina analyser ("tagningar") och visar också på för dålig smak, som med Morrissey!

Skogsmunk och Jonasson är bra gäster!
Citera
2021-05-23, 15:51
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Crapmagics fyllepostande är inte fullt lika attraktivt som Offerviljas...
Skogsbanditen är en av de mest inspirerande svenska nationalisterna. Jag har hört få prata nationalistiskt med sån bottnad, självklar pondus på svenska.

När jag ändå är inne i tråden vill jag posta en bra Morrissey-låt:
https://www.youtube.com/watch?v=nQpna4ogoBo
En helt fantastiskt bra låt, och så otroligt underbar Morrissey ser ut här. Det är bara bäst alltså!

Jag har aldrig hört Christoffer Dulny kört någonting från Morrisseys solokarriär, men följande The Smiths-låtar har han i olika poddar spelat:

Jeane (två gånger)
Still Ill (också två gånger tror jag)
There Is a Light That Never Goes Out
This Charming Man
Girlfriend in a Coma

I morgon när jag förhoppningsvis är lite mer stabil i psyket så ska jag lyssna ordentligt på det senaste VP-avsnittet där Skogsbanditen var gäst. När han tidigare medverkade i någon Dulny-podcast så var han ju ljuvlig. Det är roligt när saker och ting är imponerande. Det är förresten Guillounism och baggebo1-klass på dig, Smerch. Skriv mer om politik på Flashback Forum då för i helvetes jävlar!
Citera
2021-05-23, 23:45
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En helt fantastiskt bra låt, och så otroligt underbar Morrissey ser ut här. Det är bara bäst alltså!

Jag har aldrig hört Christoffer Dulny kört någonting från Morrisseys solokarriär, men följande The Smiths-låtar har han i olika poddar spelat:

Jeane (två gånger)
Still Ill (också två gånger tror jag)
There Is a Light That Never Goes Out
This Charming Man
Girlfriend in a Coma

I morgon när jag förhoppningsvis är lite mer stabil i psyket så ska jag lyssna ordentligt på det senaste VP-avsnittet där Skogsbanditen var gäst. När han tidigare medverkade i någon Dulny-podcast så var han ju ljuvlig. Det är roligt när saker och ting är imponerande. Det är förresten Guillounism och baggebo1-klass på dig, Smerch. Skriv mer om politik på Flashback Forum då för i helvetes jävlar!
Ja, visst är den bra, och jag undrar om han inte var som allra bäst där i början av 90-talet...

Tack för de fina orden, men det kan jag inte leva upp till... Kanske skulle skriva lite mer om Morrissey däremot, och framförallt fokusera mindre på "sportboll" som Dulny så fyndigt uttrycker det...
En rätt smakfull lista på Smiths-låtar det där, att spela Jeane vittnar också om att han inte bara lyssnat på någon best-of utgåva, tror jag?

Det var inte min mening att vara otrevlig mot Crapmagic igår. Jag tycker också om en del annat Dulny spelat, visst är också han ett fan av Slowdive t.ex? Jag såg dig, Offervilja, posta en timme med deras låt Sleep tidigare, den gillade jag mycket!
Citera
2021-05-24, 08:14
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Har nu lyssnat på senaste programmet med twittermannen Skogsbandit/Skogsmunken. Förutom en timmes judebabblande fick jag flashbacks tillbaka till Radio 1 med Robert Aschberg för 10 år sedan. Radio 1 (MTG radio) var en kanal där folk fick ringa in och prata om allt möjligt. 90% av dom som ringde in var medelålders gubbar från Stockholmsområdet. Dom var alltid arga och dom hade alltid jävligt mycket åsikter om allt och alla.

Vita Pillret är nya Radio 1.
Citera
2021-05-25, 16:16
Medlem
Brukar inte lyssna på VP särskilt ofta, då jag inte varit så förtjust i formatet, och haft svårt att stå ut med den vite blatten Erik som bisittare, men senaste avsnittet med Christian/Skogsmunken som gäst var helt klart ett fall framåt. Gillar verkligen Christians oborstade stil och grova arbetarklass-stockholmska. En lirare av ett slag som inte är så vanlig i den nationella rörelsen, och inte så mallad efter de olika falangerna. Tyckte till och med att Herr D var bättre än vad han brukar vara, kanske på grund av den nya dynamiken.
Citera
2021-05-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Har nu lyssnat på senaste programmet med twittermannen Skogsbandit/Skogsmunken. Förutom en timmes judebabblande fick jag flashbacks tillbaka till Radio 1 med Robert Aschberg för 10 år sedan. Radio 1 (MTG radio) var en kanal där folk fick ringa in och prata om allt möjligt. 90% av dom som ringde in var medelålders gubbar från Stockholmsområdet. Dom var alltid arga och dom hade alltid jävligt mycket åsikter om allt och alla.

Vita Pillret är nya Radio 1.

Trötta rödingar som du behöver ofta tydliga ramar för att hänga med i normala samtal. Om det vanliga hjärntvättarnarrativet frångås blir ni förvirrade och tycker att allt låter som Radio 1 (på tal om "judebabbel") eller Ring P1. Det ska vara en bögig pk-pappa eller hen-kärring någonstans i förgrunden som berättar vad man ska tänka och tycka och som pekar ut fienden (vita män) med hela handen. Det får gärna vara lite retarderat och dekadent också. Då känner ni er trygga och bekräftade.
Citera
2021-05-26, 21:40
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Trötta rödingar som du behöver ofta tydliga ramar för att hänga med i normala samtal. Om det vanliga hjärntvättarnarrativet frångås blir ni förvirrade och tycker att allt låter som Radio 1 (på tal om "judebabbel") eller Ring P1. Det ska vara en bögig pk-pappa eller hen-kärring någonstans i förgrunden som berättar vad man ska tänka och tycka och som pekar ut fienden (vita män) med hela handen. Det får gärna vara lite retarderat och dekadent också. Då känner ni er trygga och bekräftade.

JAVISST OCH VÄGSALT DÖDAR.
Citera
2021-05-27, 10:00
Medlem
Crapmagics avatar
Offerviljas maskulina ignore-funktion

Citat:
Det skulle kunna vara underhållande, men du är för fel ute i dina analyser ("tagningar") och visar också på för dålig smak, som med Morrissey!

Skogsmunk och Jonasson är bra gäster!
Jonasson har inte gått på några Binde-fält fester väl?...med andra ord, vem fan är detta tråkiga efternamn.

Jag är riktigt besviken på Christ-offer ja, då jag just snubbla över ett gammalt avsnitt där han spela Van Morrisey...så han talade ju emot sig själv nu senast, apropå stringent bakåsträvande så vill jag ha tillbaka Daniel Friberg då Dulnys vokabulär får testosterån-påslag med hen, istället för den kocketta stilen han alltmer anmanar, allra helst på twitter där han kör nån slags klartext i P1 som möter esoteriska undertoner

Vi vill också ha tillbaka Huggin, som Pernilla Wahlgren sjöng, aka Kristoffer Hugin, helt enkelt för
att det behövs en göteborgare
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-27 kl. 10:16.
Citera
2021-05-29, 16:48
Medlem
Crapmagics avatar
Varför har Herr D slutat skriva musik till Vita pillret, ha han vuxit upp?
Citera
2021-05-31, 00:26
Medlem
Crapmagics avatar
Sitter & lyssnar på gamla avsnitt, Friberg må vara ful men han har ett gulligt skratt eller vad tycker du? Offervilja, även Dulny har ett härligt fnissigt skratt när han blir skämtad om
Citera
2021-06-01, 16:21
Medlem
Crapmagics avatar
Det var länge sen jag hörde en så kvasi-intellektuell skojare som Gustav
han jobbade hårt för att hitta dom om-ständigaste orden, men budskapet var lika alldagligt som alla andras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in