2021-02-06, 00:22
Medlem
svartriddares avatar
Vi kunde inget ana när den här podden startades att Vita pillret kom att bli en analogi för psykofarmakan Chris tar till frukost. Jag efterfrågar en ny inriktning under samma namn där Dulny självutlämnade krälar i stoftet kring sin egen livskris och behandlingsresistenta depression istället för att vara någon enkel knähund åt Spencer i svensk kontext.
Citera
2021-02-09, 20:57
Medlem
Inget nytt avsnitt denna veckan :/
Citera
2021-02-13, 18:38
Medlem
Ser på ratsit att Chris flyttat hem till sin graffiti- och breakdancevurmande pappa igen. Gissar att det innebär lite lägre frekvens på poddandet, kanske inte blir nån glass efter maten om pappa hör vad han säger till sina internet-kompisar.
Citera
2021-02-13, 18:45
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Ser på ratsit att Chris flyttat hem till sin graffiti- och breakdancevurmande pappa igen. Gissar att det innebär lite lägre frekvens på poddandet, kanske inte blir nån glass efter maten om pappa hör vad han säger till sina internet-kompisar.
Hans bidrag kanske har tagit slut och därmed inte kan betala hyran längre. Kanske börjar bli dags att skaffa ett jobb?
Citera
2021-02-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hans bidrag kanske har tagit slut och därmed inte kan betala hyran längre. Kanske börjar bli dags att skaffa ett jobb?

Chris spelar det långa spelet och har bigga grejer på gång. 2022 kommer AfS in i riksdagen med hög energi. KD+M+SD blir största block, men saknar egen majoritet. AfS kräver regeringsposter för att rösta igenom det konservativa blocket, och Jeff Ahl blir kulturminister. Public service omstruktureras, och tack vare en gediden radiovana får Chris en hög chefspost på SR. Chris köper loss lägenheten från pappa och deporterar honom tillbaks till Polen. Sedan följer en lång och ärorik karriär med direktlinje till gudakejsaren Kasselstrand, stol i Svenska akademien, medverkan i På Spåret (på lag med rektor Hamid), och så vidare.
Citera
2021-02-13, 19:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Chris spelar det långa spelet och har bigga grejer på gång. 2022 kommer AfS in i riksdagen med hög energi. KD+M+SD blir största block, men saknar egen majoritet. AfS kräver regeringsposter för att rösta igenom det konservativa blocket, och Jeff Ahl blir kulturminister. Public service omstruktureras, och tack vare en gediden radiovana får Chris en hög chefspost på SR. Chris köper loss lägenheten från pappa och deporterar honom tillbaks till Polen. Sedan följer en lång och ärorik karriär med direktlinje till gudakejsaren Kasselstrand, stol i Svenska akademien, medverkan i På Spåret (på lag med rektor Hamid), och så vidare.
Man kan nästan tro det i alla fall.

Tills dess får han väl bo med farsan, spela dataspel i sin gamerstol och frekventera gymmet. Känns lite tragisk hans situation. Samtidigt saknar han vilja att göra något åt den själv, så det är ju lite hans eget fel. Förändringen måste ju komma från honom själv, ingen annan kan ju tvinga honom till att ta tag i sitt liv om han själv inte vill.
Citera
2021-02-13, 22:29
Medlem
Är det bara jag eller är avsnitten som Dulny gör själv intressantare och bättre än dom när han har bisittare med sig?

Jag slutade i princip lyssna när Friberg och Gustav lämnade, känns inte som någon kunnat fylla deras skor riktigt. Pavel Gamov gillar jag iofs. Kom dock på nu att jag förmodligen blandat ihop Vita Pillret och Lögnarnas Tempel men det är väl ingen större skillnad...
Citera
2021-02-14, 08:56
Medlem
Citat:

Stor humor med alla dessa 40-åriga alt-rightare som sitter i poddar och predikar och moraliserar hur andra människor ska leva sina liv -Christoffer Dulny, Kristoffer "Hugin", Daniel Frändelöv, herr D(avid).
Citera
2021-02-14, 18:13
Avslutad
Alla kan få det svårt i livet. Dulny har gjort mycket bra för Sverige. Bla skapat poddar som många lyssnar på. Det lär komma mycket mera. Dulny är en modig person. Önskar att jag skulle kunna ha samma mod. Men nu blir det att kriga bakom datorn.
Citera
2021-02-16, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Stor humor med alla dessa 40-åriga alt-rightare som sitter i poddar och predikar och moraliserar hur andra människor ska leva sina liv -Christoffer Dulny, Kristoffer "Hugin", Daniel Frändelöv, herr D(avid).

Vi alla ”moraliserar” på ett eller annat vis. Jag själv gjorde det i denna tråd häromveckan, och skrev några helt onödiga kommentarer, som jag sen reflekterade över. Jag är långt ifrån mkt. bättre än personen jag gnällde om, jag har varit direkt destruktiv i många hänseenden med mina utsvävande åsikter.

Eftersom jag inte är en solipsismdyrkande hippie så tycker jag det är bra att det finns personer som ”moraliserar”, eftersom jag hämtar mkt. av den jag är utifrån.
Citera
2021-02-16, 20:49
Medlem
Crapmagics avatar
När ämnar Daniel Friberg uppträda i ett avsnitt ånyo tror ni?
I samband med att Altnordens hemsida lades ner verkar deras relation ha brusti?

Det går utförs, inga nya telefon-väckteri eller satiriska låtar spelas upp i avsnitten

Alla nationella poddare trycks drabbas av corona, men viktig är imagen, man får inte erkänna
att en arier kan få covid & att den därmed existerar, varför herrarna nöjer sig med att kalla
det för "hälsoproblem", inte en enda nationell puddare har kunnat stå för sina andnings-svårigheter
Senast redigerad av Crapmagic 2021-02-16 kl. 20:51.
Citera
2021-02-17, 12:38
Medlem
Kan ni som påstår er vara sverigevänner (i brist på bättre uttryck) snackar ned podden ? Min teori är att ni en gång gillat det ni hör men av någon anledning blivit kränkta och vill hämnas.
En teorin jag har är att runkande flugmän inte uppskattats av poddaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in