Citat:
Ursprungligen postat av
Upuaut
Om jag förstår MSN nyheter rätt så finns inget som tyder på att det sas i Hallsberg. Jag har hela tiden uppfattat det som att det sas tidigare under tågresan.
Från MSN Nyheter:
Kl 14.00 har tåget inte ens kommit till Örebro. 14.00 är minst 40 minuter innan Patrik faktiskt kliver av tåget. Nu har VI ju ingen exakt tid för samtalet men jag tror inte det gjordes medan tåget stod i Hallsberg.
Allt hade säkert kunnat klarats upp om, ifall att ,han hade haft mobilen funktionsduglig i den stund han insåg att kvinnan inte alls bara var saktfärdig ur tåget eftersom han trodde att de var (just i den stunden trodde han det ,enligt min spekulation) i Mjölby och tåget skulle komma om en timme ,han trodde typ att hon tog det lugnt innan hon packade sig ut ur tåget.För att det tåg han gick ur = det tåg hon satt kvar på -,ändå hade kommit till slutstationen .
Därav ingen större undran över någonting just i den stunden (den P. vi ser på kamerabilden)
Men sen när det tåget åkte iväg vidare och han såg på tågskyltarna att han inte var där han trodde ,kom antagligen paniken .
Och då säger jag igen ,att om ! ,hans mobil inte hade varit utan laddning ,hade han kunnat ringa sin mor och ta ett beslut om vidare färd ,hur och på vilket sätt .
Kan tänkas att i det läget när han insåg sitt misstag ,bl a så var ju inte kvinnan med telefonen kvar ,så att han kunnat få hjälp med att ringa hem , ännu en gång ,bestämde han sig för att promenera till de storköp han såg och försöka köpa sig en laddare .
Sen vet vi ju ,att se en sak "fågelvägen" ,utan att tänka på om det är dålig asfalt på vägen dit ,eller en åker ,eller grusväg ,gör ju att ta en resväska den biten kan bli hutlöst jobbigt "landvägen" .Därav hans beslut att tvingas lämna åtminstone resväskan en stund , tills han inskaffat sin nya laddare , så att han kunde meddela sina föräldrar om den rådande situationen.
Allt detta tycker jag kan vara möjligt som scenario .
Vad tycker Ni ?
Vad som sen hände är ju för oss en gåta .