2017-07-28, 00:50
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
För att han sa "Vi ses i Mjölby", troligtvis.

Det står inte, att "mobilkvinnan" letade efter Patrik! Det står, att hon tyckte sig se honom, men var inte säker!
Citera
2017-07-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det händer ingenting ,det enda nya som jag tycker är nytt är en sak Pappan sa idag i HP tråden på FB allt är givetvis redan raderat men så här såg citatet ut

Det inlägget är inte raderat!

En sak som jag inte förstår med den här skittråden om Patrik är att ni hatar Hitta Patrik-gruppen, ni kallar den sekt, administratörerna är intelligensbefriade, Katkärringar osv. osv. MEN ändå kan ni tydligen inte hålla er därifrån. Oerhört märkligt i min värld.

OM ni nu inte kan hålla er därifrån så borde ni vara så pass mogna att ni citerar det som sker i gruppen rätt.
Men, just det, ni är inte så mogna. Ni sitter och trollar med en försvunnen ung kille, hans föräldrar, vänner m.fl.
Hur i helvete kan ni sova gott om nätterna?
Citera
2017-07-28, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske du inte ska göra det om du känner så här nu? Vet inte om man kan hjälpa till på annat sätt när de söker på t ex FIKKs sök.

Men det kan inte vara roligt för den som hittar Patrik vid det här laget om han är död.
Samtidigt känns det som om man har sökt så många gånger, att han kanske först hittas till hösten eller efter vintern, när snön smält och gräs och grönt inte skyler lika mycket.

Det är väl jakt också i Hallsberg? Kanske inte bara svamp och bärplockare är ute, utan även jägare och deras hundar.
Jag fotograferar mycket i naturen och det händer ju en hel del från månad till månad. I början av maj var det nästan bart i skogen och markerna och några månader senare helt igenvuxet. Har nämnt det tidigare men när Patrik försvann låg åkern helt öppen och ryggsäcken fullt synlig. Det bedrivs jakt här men vet inget om var eller när. Ja, det känns ju som han bara gick upp i rök men jag tror att placeringen av bagaget är väldigt viktig. Antingen dumpade han det allt eftersom och finns i närheten eller också fanns det en medveten mening med det.
Citera
2017-07-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Men alltså finns det inte en endaste jävla kompis/bekant till Patrik som liksom har nåt att säga/komma med? Han var väl inte helt solo på den där Gotlandsresan? Någon där måste ju ha något att säga? Varför hör man inget från hans vänner/bekanta?! Varför?!

Det börjar kännas så jävla lönlöst allt.

Are you serious?Tycker du att det är så fruktansvärt konstigt att de inte skriver här?
Förstår du verkligen inte hur dåligt de mår över att deras kompis har varit försvunnen i två månader och att de knappast går in i den här tråden och skriver om sin vän?
Som ni håller på härinne är riktigt jävla obehagligt och rent ut sagt ondskefullt mot Patrik, hans föräldrar och hans vänner.
Skärp till er för helsike!
Citera
2017-07-28, 01:16
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Kanske var "rörigt" när de klev på, då kanske de pratade och sen satte de sig med mobilerna?

Men mest tänker jag att pappan kanske uttrycker mer den känsla han har, det som hände Patrik, det som Patrik kände och hur han upplevde det. Så pappan "färgar" upplevelsen med sina för starka ord- "störiga".

Kan lätt bli så när man tolkar in sina känslor i händelser som kanske var livsavgörande för Patrik.

Blev kanske lite luddigt, men svårt att förklara hur jag menar.

De kan ju mycket väl ha upplevts så. Om han lämnade tåget efter att de hade satt sig nära honom, och deras närvaro och ev högljuddhet blev droppen, då blev han störd av dem i någon mening.

Eller också var orsaken till att han lämnade tåget inte alls knuten till de här killarna.

Jag skulle kunna gissa, om jag vetat mer hur han tidigare fungerat i grupper. Är en plötsligt panikattack tänkbar som följd av att några personer sätter sig i närheten på ett tåg och är mer eller mindre sociala med varandra?

Jag kan själv bli irriterad på medresenärer om de inte visar hänsyn. Men hur sannolikt eller vanligt är det att sådant triggar panik hos en tågresenär?
Senast redigerad av pudellus 2017-07-28 kl. 01:23.
Citera
2017-07-28, 01:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkpalantan
Are you serious?Tycker du att det är så fruktansvärt konstigt att de inte skriver här?
Förstår du verkligen inte hur dåligt de mår över att deras kompis har varit försvunnen i två månader och att de knappast går in i den här tråden och skriver om sin vän?
Som ni håller på härinne är riktigt jävla obehagligt och rent ut sagt ondskefullt mot Patrik, hans föräldrar och hans vänner.
Skärp till er för helsike!

Där håller jag med dig helt. Har full förståelse för att de inte är här.

Skulle själv aldrig gå in och läsa på flashback om någon som jag kände eller höll av fanns i en tråd. En del håller god ton, men det finns alla möjliga inlägg som man inte skulle vilja läsa.

Hoppas innerligt att föräldrarna aldrig behöver höra vad som skrivs här. Tyvärr har de redan blivit ansatta i HP gruppen. Kan tycka att de borde slippa vara med där och svara på frågor och påhopp.

Tror inte att de känner att de har något val, de gör allt som står i deras makt att få tillbaka Patrik. Men jag tror att allt detta kommer att försvåra deras situation ytterligare. Kan inte vara bra för människor i kris att behöva göra detta.

Ja, jag tycker att vi ska skärpa oss!
Citera
2017-07-28, 01:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
De kan ju mycket väl ha upplevts så. Om han lämnade tåget efter att de hade satt sig nära honom, och deras närvaro och ev högljuddhet blev droppen, då blev han störd av dem i någon mening.

Eller också var orsaken till att han lämnade tåget inte alls knuten till de här killarna.

Jag skulle kunna gissa, om jag vetat mer hur han tidigare fungerat i grupper. Är en plötsligt panikattack tänkbar som följd av att några personer sätter sig i närheten på ett tåg och är mer eller mindre sociala med varandra?

Jag kan själv bli irriterad på medresenärer om de inte visar hänsyn. Men hur sannolikt eller vanligt är det att sådant triggar panik hos en tågresenär?

Kanske inte så vanligt.

Men om man utgår från hur man själv upplever det till vardags, blir det kanske inte samma situation som det var för Patrik.

Jag tänker på att mobilkvinnan sa att hon såg att det var jobbigt för honom.

De kanske inte var mer hänsynslösa än någon annan, men han mådde inte bra. Han kanske inte klarade av det just i den situationen? Det kanske blev "droppen", trots att en utomstående inte kunde se att de gjorde så mycket mer än satte sig bredvid honom och kollade i sina mobiler?

Citat:
– Han tyckte nog inte det var något kul. Det var för rörigt för honom då. Så där kan man se att det var för jobbigt, säger kvinnan.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

Men absolut. Vi vet ju inte alls om det var killarna överhuvudtaget som utlöste det.
Citera
2017-07-28, 01:50
Medlem
Citat:
Där håller jag med dig helt. Har full förståelse för att de inte är här.

Skulle själv aldrig gå in och läsa på flashback om någon som jag kände eller höll av fanns i en tråd. En del håller god ton, men det finns alla möjliga inlägg som man inte skulle vilja läsa.

Hoppas innerligt att föräldrarna aldrig behöver höra vad som skrivs här. Tyvärr har de redan blivit ansatta i HP gruppen. Kan tycka att de borde slippa vara med där och svara på frågor och påhopp.

Tror inte att de känner att de har något val, de gör allt som står i deras makt att få tillbaka Patrik. Men jag tror att allt detta kommer att försvåra deras situation ytterligare. Kan inte vara bra för människor i kris att behöva göra detta.

Ja, jag tycker att vi ska skärpa oss!

Tack för att du förstår mig.

Tyvärr vet de redan alltför mycket vad som skrivs här och det är naturligtvis oerhört plågsamt för dom.
Det borde räcka att de lider mer än någon kan föreställa sig som inte varit i deras situation och att då behöva se det här också...

Det är Patriks pappa som startat HP-gruppen med en av adminsen och de vill förstås vara med även om de försöker skona sig lite från spekulationer och det ständiga ifrågasättandet om hur de är som föräldrar och hålla sig borta en del. Det är verkligen en helvetessituation de befinner sig i då de även självklart vill hålla ständigt koll på gruppen om det skulle dyka upp något viktigt som kan göra att Patrik hittas.
Vem kan föreställa sig hur det skulle vara om ens barn en dag plötsligt försvann spårlöst utan att ha blivit funnen efter två månader!? Själv skulle jag förmodligen bli galen inom ett par timmar och hamna på psyk.
Citera
2017-07-28, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Menade för "dem!"
Kasta inte sten i glashus!

Apropå glashus.
Denne Patrik tycks ha blivit sedd på ett antal platser runt om i Sverige. Det är ingen som tänkt tanken att någon mötte upp i Hallsberg och de försörjer sig som gatumusikanter i sommar. När Patrik blivit igenkänd drar de till nästa stad.
Citera
2017-07-28, 03:06
Medlem
Citat:
Vårda ditt språk!
Jag har ALDRIG ALDRIG pratat om våldtäkt! Ingenting, ingenting i närheten ens. Inget om något som ens skulle kunna misstolkas som det!!!!
Läs ordentligt!
Resten av det du skriver tänker jag faktiskt inte läsa.....
tänker inte vårda någonting.
Våldtäkt var ett exempel under kategorin övergrepp. Men läs misshandel om du mår bättre av det och syftade på något annat övergrepp. Nej, du vill inte läsa för du vet att jag har rätt. Du vill hellre leka detektiv och sprida rykten och skapa trådsanningar.
Citera
2017-07-28, 03:11
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Apropå glashus.
Denne Patrik tycks ha blivit sedd på ett antal platser runt om i Sverige. Det är ingen som tänkt tanken att någon mötte upp i Hallsberg och de försörjer sig som gatumusikanter i sommar. När Patrik blivit igenkänd drar de till nästa stad.

Jodå! Det med "gatumusikant" har varit uppe i sekten!
Citera
2017-07-28, 03:21
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkpalantan
Det inlägget är inte raderat!

En sak som jag inte förstår med den här skittråden om Patrik är att ni hatar Hitta Patrik-gruppen, ni kallar den sekt, administratörerna är intelligensbefriade, Katkärringar osv. osv. MEN ändå kan ni tydligen inte hålla er därifrån. Oerhört märkligt i min värld.

OM ni nu inte kan hålla er därifrån så borde ni vara så pass mogna att ni citerar det som sker i gruppen rätt.
Men, just det, ni är inte så mogna. Ni sitter och trollar med en försvunnen ung kille, hans föräldrar, vänner m.fl.
Hur i helvete kan ni sova gott om nätterna?

Ah ni la tillbaka och beslutade er för att inte radera ,bravo ett framsteg !

Ingen som hatar HP sekten ,den är ett fenomen som förtjänar att granskas

Allt som citeras är ordagrant utom namn som maskas för sökmotorer

Förövrigt är P bara ett av alla fall av försvunna personer i Sverige ,lika synd om alla.
det som gör det unikt är HP-gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in