Citat:
Okej, så om han är våldtagen på Gotland så befinner han sig sannolikt på en annan plats än om hans pappa tyckte han var en bortskämd bögunge? Du får jätte gärna utveckla det där. Väntar med spänning och popcorn. Åter igen, det är trams och flumteorier som inte för tråden framåt, eller ökar chanserna att han skall hittas. Det enda det gör är att det försvårar livet för P (om han lever) och hans anhöriga. Men det skiter ju tydligen du i?
Nä, om någon försvinner med en depression så har det efter två månader ingen jävla betydelse alls varför han fick den, för att öka chanserna att hitta honom. Eftersom det sannolikt inte ligger brott bakom så spelar det ingen jävla roll alls om han var gay, blev våldtagen eller dumpad på Gotland. Om det nu spelar roll kan du ju förklara då för mig vad som skiljer vilken teori åt vad gäller plats? Så om hans mamma går ut i media och säger "Jo, så här är det, Pappa J pillade P i stjärten när han var fem och nu hände det på båten igen med en klasskamrat, då bröt han ihop". Då är utgången annorlunda än om mamma går ut i media och berättar att "Patrik bröt i ihop på Gotland för hans kompis Jocke retade honom och sa att han hade en liten penis och smiskade sedan honom med en lakritsrem på rumpan." För att överhuvudtaget kunna svara på det måste du vara Patrik, Eller känna honom på en nivå som inte ens föräldrarna gör, så nej. Glöm det... Det är bara Evaveva som kan svara på hur Patrik tänker
Nä, om någon försvinner med en depression så har det efter två månader ingen jävla betydelse alls varför han fick den, för att öka chanserna att hitta honom. Eftersom det sannolikt inte ligger brott bakom så spelar det ingen jävla roll alls om han var gay, blev våldtagen eller dumpad på Gotland. Om det nu spelar roll kan du ju förklara då för mig vad som skiljer vilken teori åt vad gäller plats? Så om hans mamma går ut i media och säger "Jo, så här är det, Pappa J pillade P i stjärten när han var fem och nu hände det på båten igen med en klasskamrat, då bröt han ihop". Då är utgången annorlunda än om mamma går ut i media och berättar att "Patrik bröt i ihop på Gotland för hans kompis Jocke retade honom och sa att han hade en liten penis och smiskade sedan honom med en lakritsrem på rumpan." För att överhuvudtaget kunna svara på det måste du vara Patrik, Eller känna honom på en nivå som inte ens föräldrarna gör, så nej. Glöm det... Det är bara Evaveva som kan svara på hur Patrik tänker

Tycker inte en enskild person ska behöva stå till svars för att det kommer många teorier i tråden och att det spekuleras. Lite mer respekt kan vi väl ha för varandra eller?
Utöver det håller jag helt med Notknapparen. Men visst, jag håller även med dig. Det spelar som du säger ingen roll för letandet i sig. Man behöver leta för att kunna hitta och inget ställe kan uteslutas. Och det är väl så du menar om jag förstår dig rätt.
Men jag tror precis som Notknapparen att man bör ha i åtanke att det kan vara en olycka och inte nödvändigtvis ett självmord om han nu finns kvar i Hallsberg. Chansen att hitta honom kan vara större om man söker på ställen där det är naturligt att dra sig undan för att få vara i fred, där det kan ha hänt en olycka.
suck...