2017-07-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Okej, så om han är våldtagen på Gotland så befinner han sig sannolikt på en annan plats än om hans pappa tyckte han var en bortskämd bögunge? Du får jätte gärna utveckla det där. Väntar med spänning och popcorn. Åter igen, det är trams och flumteorier som inte för tråden framåt, eller ökar chanserna att han skall hittas. Det enda det gör är att det försvårar livet för P (om han lever) och hans anhöriga. Men det skiter ju tydligen du i?

Nä, om någon försvinner med en depression så har det efter två månader ingen jävla betydelse alls varför han fick den, för att öka chanserna att hitta honom. Eftersom det sannolikt inte ligger brott bakom så spelar det ingen jävla roll alls om han var gay, blev våldtagen eller dumpad på Gotland. Om det nu spelar roll kan du ju förklara då för mig vad som skiljer vilken teori åt vad gäller plats? Så om hans mamma går ut i media och säger "Jo, så här är det, Pappa J pillade P i stjärten när han var fem och nu hände det på båten igen med en klasskamrat, då bröt han ihop". Då är utgången annorlunda än om mamma går ut i media och berättar att "Patrik bröt i ihop på Gotland för hans kompis Jocke retade honom och sa att han hade en liten penis och smiskade sedan honom med en lakritsrem på rumpan." För att överhuvudtaget kunna svara på det måste du vara Patrik, Eller känna honom på en nivå som inte ens föräldrarna gör, så nej. Glöm det... Det är bara Evaveva som kan svara på hur Patrik tänker

Tycker inte en enskild person ska behöva stå till svars för att det kommer många teorier i tråden och att det spekuleras. Lite mer respekt kan vi väl ha för varandra eller?

Utöver det håller jag helt med Notknapparen. Men visst, jag håller även med dig. Det spelar som du säger ingen roll för letandet i sig. Man behöver leta för att kunna hitta och inget ställe kan uteslutas. Och det är väl så du menar om jag förstår dig rätt.

Men jag tror precis som Notknapparen att man bör ha i åtanke att det kan vara en olycka och inte nödvändigtvis ett självmord om han nu finns kvar i Hallsberg. Chansen att hitta honom kan vara större om man söker på ställen där det är naturligt att dra sig undan för att få vara i fred, där det kan ha hänt en olycka.
Citera
2017-07-27, 22:43
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Varför har man inte skrivit om Patrik om i tex Aftonbladet? Varför efterlyses andra försvunna personer där men aldrig ett ord om Patrik?

Senast idag: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4PJ9G/danska-victoria-16-ar-forsvunnen-sedan-i-maj

Kan det då va som så att Polisen vet att han frivilligt "försvunnit" och inte vill bli efterlyst/hittad? Är detta varför media/tidning/nyheter inte är så pigga på att efterlysa Patrik?

Dels är flickan minderårig, och dessutom har vi syndromet Missing White Woman Syndrome, dvs att när en flicka eller ung kvinna försvinner, som dessutom ser bra ut så är chanserna som störst att nästan hela samhället engagerar sig.

Lisa Holm-fallet är ett bra exempel. Samtidigt som Lisa Holm-fallet så försvann en yngre flicka av utländsk härkomst. Det var inte många notiser om henne, och jag reagerade på detta. Som tur var kom hon tillrätta inom ett par dagar.
Citera
2017-07-27, 22:44
Medlem
Snubban007s avatar
Är det någon här i tråden som deltagit på sök? Någon som kommer vara med på söndagens sök?
Citera
2017-07-27, 22:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Okej, så om han är våldtagen på Gotland så befinner han sig sannolikt på en annan plats än om hans pappa tyckte han var en bortskämd bögunge? Du får jätte gärna utveckla det där. Väntar med spänning och popcorn. Åter igen, det är trams och flumteorier som inte för tråden framåt, eller ökar chanserna att han skall hittas. Det enda det gör är att det försvårar livet för P (om han lever) och hans anhöriga. Men det skiter ju tydligen du i?

Nä, om någon försvinner med en depression så har det efter två månader ingen jävla betydelse alls varför han fick den, för att öka chanserna att hitta honom. Eftersom det sannolikt inte ligger brott bakom så spelar det ingen jävla roll alls om han var gay, blev våldtagen eller dumpad på Gotland. Om det nu spelar roll kan du ju förklara då för mig vad som skiljer vilken teori åt vad gäller plats? Så om hans mamma går ut i media och säger "Jo, så här är det, Pappa J pillade P i stjärten när han var fem och nu hände det på båten igen med en klasskamrat, då bröt han ihop". Då är utgången annorlunda än om mamma går ut i media och berättar att "Patrik bröt i ihop på Gotland för hans kompis Jocke retade honom och sa att han hade en liten penis och smiskade sedan honom med en lakritsrem på rumpan." För att överhuvudtaget kunna svara på det måste du vara Patrik, Eller känna honom på en nivå som inte ens föräldrarna gör, så nej. Glöm det... Det är bara Evaveva som kan svara på hur Patrik tänker

Vårda ditt språk!
Jag har ALDRIG ALDRIG pratat om våldtäkt! Ingenting, ingenting i närheten ens. Inget om något som ens skulle kunna misstolkas som det!!!!
Läs ordentligt!
Resten av det du skriver tänker jag faktiskt inte läsa.....
Senast redigerad av notknapparen 2017-07-27 kl. 23:13.
Citera
2017-07-27, 22:56
Medlem
Där har kommit ett tips, dock från ett medium som säger Tegelbruket ska vara intressant.......
Citera
2017-07-27, 23:01
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlgremlin
Där har kommit ett tips, dock från ett medium som säger Tegelbruket ska vara intressant.......

Någon har frågat i "HP" om Tegelbruket är genomsökt!
En "sektledare" bekräftade, att så är fallet så vitt hon vet!
Citera
2017-07-27, 23:04
Medlem
bra då kan tegelbruket avfärdas :-)
Citera
2017-07-27, 23:04
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
Men alltså finns det inte en endaste jävla kompis/bekant till Patrik som liksom har nåt att säga/komma med? Han var väl inte helt solo på den där Gotlandsresan? Någon där måste ju ha något att säga? Varför hör man inget från hans vänner/bekanta?! Varför?!

Det börjar kännas så jävla lönlöst allt.

Någon av hans vänner, kompisar eller bekanta läser säkert vad dom skrivs här. Någon kanske också skriver i tråden. Om Patrik dessutom är i livet kanske även han läser och även skriver i tråden.
Citera
2017-07-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Någon av hans vänner, kompisar eller bekanta läser säkert vad dom skrivs här. Någon kanske också skriver i tråden. Om Patrik dessutom är i livet kanske även han läser och även skriver i tråden.

Ja det har slagit mig också
Citera
2017-07-27, 23:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Nu kom jag på namnet.. den löper efter Allégatan

Länk: http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/dodsolycka-man-drunknade-i-puttlabacken-i-hallsberg

Jamen tack. Nu ser jag. Och den löper som sagt från Ralaån.
Så åarna kan vara ganska breda.
Citera
2017-07-27, 23:15
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Kidnappning låter osannolikt. Jag tror det är enklare än så.

Jag tror att något hände, troligen på Gotland, som gjorde att P inte fixade att stanna på skolan. Kanske en fyllegrej, ett övergrepp på eller av honom, eller nåt annat i samma stil.

Väl på tåget känner han att skammen är så stor att han inte orkar möta mamma och pappa heller, han orkar inte leva med det. När tåget står stilla så pass länge så hinner han bestämma sig, om än i sista sekund, tar sin packning och går av. Till en början kanske för att komma bort, men jag tror han sedan valde att ta sitt liv.

Med tanke på hur jäkla täta och snåriga våra små skogar är kan han mycket väl ha missats vid nåt sök.

Tror du inte då att den utsatte, eller offret, hade meddelat detta till polisen eller till sina föräldrar? Åtminstone förr eller senare...
Senast redigerad av Pajosv 2017-07-27 kl. 23:20.
Citera
2017-07-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ok för min del tror jag nu helt på att han klev av i H-berg med flit ,frågan är ju då

bara resten suck...

Zipzone, Vad tror du om mitt inlägg nr 3714 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in