Citat:
Ursprungligen postat av
mot-alla-odds
Oj, låten beskriver ju typ hans sinnesstämning +hela beskrivningen utav hans "resa"han nu gjort enligt alla observationer....
Musiker lever ju ut sina känslor genom sin musik., man kan undra hur det blir när sommarlov tar vid och musicerandet ligger på sparlåga,blir alla känslor övermäktiga då? Illa illa
Minns själv när jag var 19 år,då drog jag iväg till Stockholm med mina skridskor mitt i vintern och åkte på nãtterna i Kungsträdgårdens på isbanan där, bodde på vandrarhemmet af Chapman, skeppet mitt på Skeppsholmen i två veckor, satt på pendeltåg och lyssnade på musik och ville allmãnt vara ifred med livet.
Vet att när jag väl ringde hem (fick dåligt samvete och började ju faktiskt lãngta efter min familj, så himla roligt var det ju inte att lalla omkring i storstan utan att ha en endaste person att snacka med.
Bara ytliga samtal, som vad en vara kostar i en kassa eller något. Inte kul alls. Livet är ju också så att vi människor har parollen att Sköt dej själv och skit i andra....det har nog Patrik känt av, han står sliten utmed en vãg och tanterna med hundar går omvãgar av rädsla för "mystisk ungdom ", så himla sorgset.......
Det värsta var att när jag äntligen ringde blev min mamma alldes hejdlöst gråtandes glad för när de hade ringt polisen för efterlysnng, hade de sagt att de inte kunde göra något, eftersom jag var myndig.
Som tur var hade jag sinnesnärvaro.att be personer om att få ringa hem, men på den tiden ca 25 år sen var man ju typ tvungen att gå in till någon eftersom mobiltelefoner ej var vanliga.
Det var ju lite lãskigt...men men
vet att jag sov hos hmm ....kompisar , om man nu kan kalla dem så, jo , (hetalinjenvänner , men de var snälla,hade väl änlavakt antar jag) ,
Varför jag gjorde allt detta,vette Gudarna....
Men det kändes behövligt att få se om man kunde klara sig på egen hand,det var otroligt viktigt minns jag....
nog talat om mig
, ville bara ge en inblick i hur han kanske gör,går igenom en personlig utveckling på egen hand...
Vore ju fint., för då lever han ju fortfarande, grabben,,,,(mannen ),,,,