Citat:
Ursprungligen postat av
Agrisia
Dåligt påläst i tråden men hyfsat påläst om fallet i sig, dvs följt efter att han varit borta i ca 2 v.
Ber därför om ursäkt i förväg för att ni ev. får svara på dumma frågor. (om någon orkar göra det)
Hur mycket har man kollat igenom Patriks tillhörigheter? Alltså dator osv? kan man på något sätt koppla honom till Hallsberg?
Hur mycket har man kollat i omkringliggande städer? Söket pågår mycket i Hallsberg, vilket är förståeligt men frågan hos mig består då man haft sök under en väldigt lång tid där.
Förövrigt vill jag tillägga att jag håller med övriga skrivare om föräldrarna, att vissa saker delger frågetecken. Däremot har han varit försvunnen under en väldigt lång tid, vilket enligt mig borde innebära att föräldrarna vid detta laget (om de höll inne på något) borde börjat snacka på riktigt. Detta har berört väldigt många människor, om de nu satt på något fuffens så borde de ha stenmage för att kunna låta det fortgå. Jag tror absolut inte att de har med försvinnandet att göra, men likt många andra en lite skum magkänsla.
Tillsist.. Jag är inne på att åka ut och leta, i andra städer dock. Vad är tipset från er som är mer insatta? vart borde jag dra och kolla? vad ska jag koncentrera mig på?
Om jag hade varit du hade jag nog ändå anslutit till ett av de organsierade söken.
Se NinaBes inlägg igår om FIKK , som alltså har sök nu på söndag. De har vid några tillfällen varit och sökt i några städer, men nu på söndag är det åter i Hallsberg.
Då har du också möjlighet att få information om vad som hänt. FIKK är en avknoppning av Missing People, men jobbar bredare (katastrof och brand) men även med personsök långt efter det att polis och Missing People avslutat sina sök.
Jag skulle tro (gissning) att den information de har om Patriks försvinnande är mer omfattande och mer välgrundad än den lilla information som kommit ut i media. Inte säkert att de lämnar jättemycket information, men då har du iaf lite mer kött på benen sedan om du skulle vilja söka vidare själv sedan. Kanske har du möjlighet att fråga dom?
Vet att det varit tunt med folk på söken ibland, vilket gör att det blir ineffektivt. De behöver verkligen folk.
Tips är också att ändå läsa på sig lite i tråden.
Angående väskorna ska de varit kollade av polis, som sagt att de varit orörda. I en av väskorna hittades Patriks dator, därav slutsatsen att brott inte ansågs som sannolikt.