Hej kära kolatorskar!
Vill bara göra ett snabbt inlägg för att hjälpa personer som möjligtvis är i samma sits som mig.
Jag har gått på Zoloft 100mg i ca 2½ år nu. Varför är en annan fråga. MEN! Jag tog kokain många gånger när jag inte gick på antidepressiva och tyckte om det. Jag har inte tagit några andra droger förutom Alkohol under denna period som jag har tagit Zoloft, d.v.s endast alkohol (som jag vet påverkar mig annorlunda när jag går på SSRI till skillnad mot förut). På senare tid har jag blivit intresserad av att dra ladd igen men har varit väldigt orolig över hur det skulle påvera Zoloft (och min hjärna). Alla som tar antidepressiva (alltså SSRI så som Zoloft) vet att man ska undvika alla droger (däribland alkohol) för sitt eget psyke, så som E m.m. Det är helt enkelt bättre att man inte tar någonting, även alkohol, för att inte må dåligt och inte hamna i svackor som orsakar dom problem som Zoloft faktiskt hjälper emot. Detta inkluderar även alkohol.
Men jag har som sagt varit sugen på att dra ladd väldigt länge. På senaste tiden har jag då googlat mycket vad gäller SSRI och Zoloft i kombination med ladd (och andra droger). Konsensus har varit att det är inga problem att ta ladd i kombination med SSRI medecin. Så ikväll gick jag all in med mitt psyke. Jag litade helt enkelt på forum-svar on ze interwebz. Så köpte en gubbe och drog en normal liten fucker (detta under ruset av alkohol såklart) och inväntade effekten. Som tur är så kan jag sitta här kl 8:30 på morgonen efter att ha dragit hela gubben under kvällens/nattens gång och fortfarande skriva om det och skriva att det var precis likadant nu med Zoloft, som utan.
Det jag vill säga är detta: ni som är i samma situation som mig där ni går på antidepressiva (SSRI så som Zoloft) och har undrat om ni kan ta ladd. Svaret är JA. Det är precis som det alltid har varit. Inget annorlunda, inga konstigheter. Bara kör. SSRI verkar inte ha någon påverkan (enligt många professionella forumsvarare som nog har mer koll på substansers grund och botten än mig och dig AKA SWIFT) enligt min egna erfarenhet under nattens gång. Men för att understryka (DU ÄR INTE MIG, även om mitt psyke pallar det betyder det inte att ditt gör det. Du känner dig själv bäst). Dock ska ju det inte undgå att jag kan vara ett psykfall imorgon (mer än jag redan är). Men det verkar som att allt är A-OK.
Så ni som letar i forum och är i samma sits som jag: Antidepressiva (SSRI t.ex. Zoloft) verkar inte ha någon påverkan på kokain. Så är du sugen, dra den feta och må bra
Efterladdad tomte signin out at 08:46 AM -.-