Citat:
Ursprungligen postat av
Mommejr
Som tidigare talare sa, testa dig fram med doseringen. Svårt o säga hur mkt det behövs då kvalitén varierar väldigt mkt. Jag själv brukar lägga upp 2linor av sizen av en tandpetare ungefär. Har funkat bra med det jag fått tag i senaste tiden iaf. Får du kolan i "stenar" så kan det iaf vara en hint om att det är snäppet bättre. Dock ingen garanti men. Bra kola brukar även glittra samt nästan lukta lite "bensin "typ. Smaken är iaf bitter och en aning lite kemiskt. Långt i från lika äckligt som amfetamin iaf.
Stenar betyder ju att det varit lagrat en längre tid under tryck (i större kvantiteter gissningsvis) vilket oftast betyder att det inte blivit utspätt sista biten av frakten iaf. Har langaren spätt ut det kommer det antagligen i pulverform. Bästa kolan jag testat har vart stenform, sämsta har varit pulver. Stenar har alltid inneburit bra kvalitet för mig, men har även fått pulver som varit kanon så det varierar ju.
Tycker lukten/smaken är som en blandning av bensin och pepparrot typ, älskar doften

Sen kan man ju även testa att gnugga pyttelite på tandköttet och kolla så det domnar, men även detta är osäkert eftersom det ofta späs ut med andra bedövningsmedel