Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-21, 04:52
Medlem
Happ, prövade ikväll. Delade 1 gram med en polare, fick säkert lite mindre än hälften av skiten pga att jag insisterade på att vara försiktig med doseringen. Drack vodka+cola under tiden, blev aldrig full dock. Så ca 0,4 g intogs mellan 21-01. (typ 20 minuters mellanrum eller så) Följande effekter:

Stirrig.
Stort mysbegär och kärleksfull.
Lättroad.
Röksugen som fan.
Smått illamående.

Sen vart jag jävligt sömnig, vilket bara känns skumt. Ska det inte vara tvärtom? Kom hem, var trött som en sate, sen började jag snora och nysa som fan och efter det var det omöjligt att sova. Blev väldigt darrig och skakig.
Nu börjar tröttheten komma tillbaka men känner att hjärnan går på högvarv, känner mig jävligt stirrig. Liksom rastlös. Vart ändå typ över två timmar sen jag drog sista linan?

Kokset intogs nasalt. Gned även lite mot tandköttet. Samt litegranna oralt, det fick hela tungan att domna bort ett litet tag.

Till saken hör att jag är i England just nu, vettefan hur grejerna är här i jämförelse med sverige, men min brittiska polare som sniffat i säkert 4-5 år tycker vi dela på 2 gram nästa gång. Efter att ha läst samtliga sidor i denna tråd blir jag dock lite orolig, eftersom det verkar som de flesta rekommenderar typ 0,1 g till nybörjare? Jag körde def mer än det ikväll men för att vara ärlig gav det inte alls speciellt mkt effekt.

Det här med att man kan överdosera vid 1 g, det är väl bara om man kör det på en o samma gång? Om man drar 1 g över flera timmar ska det väl vara lugnt?
Citera
2009-11-21, 05:02
Medlem
JAG FATTAR INGENTING! Känner mig så jävla rastlös för att jag inte har nån att prata med. När jag snortade tänkte jag inte ens på det, det var bara skönt att ha nån att umgås med även fast polarn skötte mestadels av snacket. Men nu känns det så jävla tråkigt att inte ha nån att umgås med, måste typ fokusera på något. Kollar på lite stand up men det duger typ inte. Alltså, det här kan verkligen vara placebo, för det känns jävligt underligt att känna nånting alls 3-4 timmar efter senaste linan?
Citera
2009-11-21, 05:24
Medlem
Turkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4c3n
JAG FATTAR INGENTING! Känner mig så jävla rastlös för att jag inte har nån att prata med. När jag snortade tänkte jag inte ens på det, det var bara skönt att ha nån att umgås med även fast polarn skötte mestadels av snacket. Men nu känns det så jävla tråkigt att inte ha nån att umgås med, måste typ fokusera på något. Kollar på lite stand up men det duger typ inte. Alltså, det här kan verkligen vara placebo, för det känns jävligt underligt att känna nånting alls 3-4 timmar efter senaste linan?

Det tar ett par gånger att uppskatta kola för de flesta. Man förväntar sig liksom underverk första gången. Jag tycker det låter som att du fått kola. Kan själv känna mig sömnig ibland om jag inte gör något speciellt när jag drar kola. (Rastlös blir man alltid.) Speciellt om jag drar kola utan att dricka någon alkohol. Ge det några fler chanser. Förvänta dig inte att bli hög eller något i den stilen. Efter några gånger så kommer du känna när du är påverkar av kolan. Man liksom känner "buzzet" stiga från magen och uppåt. Så jävla skönt.

Kolan i England ska nog generellt hålla bättre klass än i Sverige. Fått dunderkola i Liverpool, men sen skitkola i London. Men din kompis borde veta om det är bra kola, om han är van brukare.
Citera
2009-11-21, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Det tar ett par gånger att uppskatta kola för de flesta. Man förväntar sig liksom underverk första gången. Jag tycker det låter som att du fått kola. Kan själv känna mig sömnig ibland om jag inte gör något speciellt när jag drar kola. (Rastlös blir man alltid.) Speciellt om jag drar kola utan att dricka någon alkohol. Ge det några fler chanser. Förvänta dig inte att bli hög eller något i den stilen. Efter några gånger så kommer du känna när du är påverkar av kolan. Man liksom känner "buzzet" stiga från magen och uppåt. Så jävla skönt.

Kolan i England ska nog generellt hålla bättre klass än i Sverige. Fått dunderkola i Liverpool, men sen skitkola i London. Men din kompis borde veta om det är bra kola, om han är van brukare.

Fast jag hade ganska låga förväntningar. Har läst hela tråden som sagt, var beredd på att inte känna alldeles för mkt, och det gjorde jag ju inte. Därav ska jag pröva igen nästa gång. Men jag blir lite fundersam över att vissa av effekterna håller i sig fortfarande. Typ att jag inte kan sova. Har ett tryck över bröstet, över hjärtat också, men det är inte hjärtklappning eller så, bara ett tryck.

Så jag kanske borde vara extra försiktig om det är bättre klass på det? Får väl testa mig fram, lär väl känna av när jag fått för mkt? Ser till att ha 1 gram bara så att det finns.
Jao, sant, men han är en sån som kan lira typ 3 g på en kväll. Grejen är att han ändå kände av kolan på ett halvt gram. Tydligen brukar hans kran sniffa med honom ganska ofta, så på så sätt ska det väl vara helt reko koks.

Tack för svaret! <3
Citera
2009-11-21, 05:45
Medlem
Turkishs avatar
Citat:
Fast jag hade ganska låga förväntningar. Har läst hela tråden som sagt, var beredd på att inte känna alldeles för mkt, och det gjorde jag ju inte. Därav ska jag pröva igen nästa gång. Men jag blir lite fundersam över att vissa av effekterna håller i sig fortfarande. Typ att jag inte kan sova. Har ett tryck över bröstet, över hjärtat också, men det är inte hjärtklappning eller så, bara ett tryck.

Så jag kanske borde vara extra försiktig om det är bättre klass på det? Får väl testa mig fram, lär väl känna av när jag fått för mkt? Ser till att ha 1 gram bara så att det finns.
Jao, sant, men han är en sån som kan lira typ 3 g på en kväll. Grejen är att han ändå kände av kolan på ett halvt gram. Tydligen brukar hans kran sniffa med honom ganska ofta, så på så sätt ska det väl vara helt reko koks.

Tack för svaret! <3

Men det är normalt att det sitter i över bröstet sådär. Hur mycket hade du tagit sa du? Om du väl provar att gå och lägga dig, så kommer du somna om en ett tag. Det är bara att försöka slappna av och inte tänka så mycket. Du behöver absolut inte oroa dig över något. (Tror jag... )
Citera
2009-11-21, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Men det är normalt att det sitter i över bröstet sådär. Hur mycket hade du tagit sa du? Om du väl provar att gå och lägga dig, så kommer du somna om en ett tag. Det är bara att försöka slappna av och inte tänka så mycket. Du behöver absolut inte oroa dig över något. (Tror jag... )
Haha, älska parantesen i slutet. Det börjar gå över nu. Ska käka något och sen försöka sova. Var kanske max 0,5 g eller så, över en tre-fyra timmars period eller så.
Alright, ska chilla. Äh, vafan, livin on the edge liksom. Shit happens. Lär ju inte vara nån permanent skada i vilket fall som helst.
Citera
2009-11-21, 08:16
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Sen vart jag jävligt sömnig, vilket bara känns skumt. Ska det inte vara tvärtom? Kom hem, var trött som en sate, sen började jag snora och nysa som fan och efter det var det omöjligt att sova. Blev väldigt darrig och skakig.
Nu börjar tröttheten komma tillbaka men känner att hjärnan går på högvarv, känner mig jävligt stirrig. Liksom rastlös. Vart ändå typ över två timmar sen jag drog sista linan?

Inte alls konstigt att man inte kan sova då.

Jag har även fått "sömnattacker" när jag tagit koks.
Citera
2009-11-25, 18:56
Medlem
Rund-stens avatar
Sökte men hittade inga svar, hur stor chans är det att kokain kan trigga ett epileptiskt anfall?

Har fått 3 anfall i mitt liv det senaste inte allt för längesen då jag käkade svamp. Hoppas någon som vet kan ge mig ett svar
Citera
2009-11-25, 19:04
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rund-sten
Sökte men hittade inga svar, hur stor chans är det att kokain kan trigga ett epileptiskt anfall?

Har fått 3 anfall i mitt liv det senaste inte allt för längesen då jag käkade svamp. Hoppas någon som vet kan ge mig ett svar

Bruka inte droger om du har epelepsi även hur underbart det än är.

Tråkigt nog är det så ! "/
Citera
2009-11-25, 19:14
Medlem
Rund-stens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Bruka inte droger om du har epelepsi även hur underbart det än är.

Tråkigt nog är det så ! "/

Får helt enkelt hålla mig till rökat då

Tack för svaret iaf!
Citera
2009-11-28, 10:35
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rund-sten
Får helt enkelt hålla mig till rökat då

Tack för svaret iaf!

Skulle faktiskt inte ens röka "/
Men det är upp till var och en. Nästan så det är bättre att köra kola än att röka..
Citera
2009-11-28, 18:22
Medlem
neptunitys avatar
Körde 2 linor ladd för en vecka sen men kände fan ingenting, kan det ha berott på den stora mängd alkohol jag hällt i mig tidigare som förstört ruset, eller blev jag bara blåst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in