Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-04-09, 21:31
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brur
På tal om skeva becknare så måste jag bara ställa en seriös fråga.
Blev en liten konversation angående att jag inte tycker att man kan kalla 0.8g för en gubbe men pojkspolingen kallar mig för korkad när jag säger att en gubbe är ett gram och säljer man en gubbe till mig och det är medvetet 0.8g får man problem. Hans gubbe var alltså på 0.8g för 800 och skulle man ha ett gram kostade det 1000 spänn.

Skulle påstå att jag drar tillräckligt mkt ladd och tillräckligt många år för att veta att en gubbe är ett gram och inget annat.

Har jag fel?
En gubbe är ett gram på allt här i stan iaf
Citera
2013-04-09, 21:40
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Blev en liten konversation angående att jag inte tycker att man kan kalla 0.8g för en gubbe men pojkspolingen kallar mig för korkad när jag säger att en gubbe är ett gram och säljer man en gubbe till mig och det är medvetet 0.8g får man problem. Hans gubbe var alltså på 0.8g för 800 och skulle man ha ett gram kostade det 1000 spänn.

Skulle påstå att jag drar tillräckligt mkt ladd och tillräckligt många år för att veta att en gubbe är ett gram och inget annat.

Har jag fel?
Jag har alltid sett en gubbe som just ett gram och den som påstår något annat har nog inte riktigt koll på sina grejer. Å andra sidan skrivs det titt som tätt om "femmor" på tre gram i cannabisforumet, så grabben du diskuterade med är nog långt ifrån ensam om att tolka vågens siffror till sin egen fördel.

Att ljuga för sina kunder är inte direkt den bästa metoden för att få en stabil kundkrets och det är bra synd att vissa säljare inte inser detta själva.
Citera
2013-04-09, 21:42
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag har alltid sett en gubbe som just ett gram och den som påstår något annat har nog inte riktigt koll på sina grejer. Å andra sidan skrivs det titt som tätt om "femmor" på tre gram i cannabisforumet, så grabben du diskuterade med är nog långt ifrån ensam om att tolka vågens siffror till sin egen fördel.

Att ljuga för sina kunder är inte direkt den bästa metoden för att få en stabil kundkrets och det är bra synd att vissa säljare inte inser detta själva.
På ett år har en "Hela" gräs gått från 5 gram till 3 gram så stämmer nog det du säger.
Citera
2013-04-09, 22:46
Medlem
Citat:

Har jag fel?

Har en riktig nybörjarfråga, används uttrycket "gubbe" endast inom kokain? Eller gäller det även för amfetamin m.m.?
Citera
2013-04-09, 23:02
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Har en riktig nybörjarfråga, används uttrycket "gubbe" endast inom kokain? Eller gäller det även för amfetamin m.m.?
Alla pulver, iaf i denna stad
Citera
2013-04-11, 18:36
Medlem
kputzkis avatar
Citat:

amfetamingubbe: http://www.youtube.com/watch?v=24GZnDLJRY4

ontopic: när mitt glas rött är slut ska jag snora i mig en liten lina kola (ca 50-75%)och ta en cigg på balkongen!
kokain är verkligen vardagslyx! (i rätt mängder)
kram /K
Citera
2013-04-11, 20:34
Medlem
xstatics avatar
Citat:

Har jag fel?

Märkt samma sak, just gällande 0,8er. Blev så besviken när jag handlade en 5a och det visade sig vara cirka 4g på vågen
Citera
2013-04-12, 17:44
Medlem
Bongmons avatar
Är koks lokalbedövande eller är det enbart så om det är bankat med novocaine (som inte är särskilt ovanligt)..

Grunnar för ja fick nästan 2,5g på posten, obankat som anlände med båt till skåne och innan det bara haft 2 anhåll. Det gav mig o en polare 2 otroliga kvällar o nu har ja 0,3 kvar, drog fingret i påsen för o få upp de sista som inte hamnade på cdfodralet, drog de i tandköttet och mina läppar känns som ja fått tandlkäkarbedövning fast klenare.
Citera
2013-04-12, 17:54
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Är koks lokalbedövande eller är det enbart så om det är bankat med novocaine (som inte är särskilt ovanligt)..

Grunnar för ja fick nästan 2,5g på posten, obankat som anlände med båt till skåne och innan det bara haft 2 anhåll. Det gav mig o en polare 2 otroliga kvällar o nu har ja 0,3 kvar, drog fingret i påsen för o få upp de sista som inte hamnade på cdfodralet, drog de i tandköttet och mina läppar känns som ja fått tandlkäkarbedövning fast klenare.
Kokain är lokalbedövande ja.
Citera
2013-04-12, 21:02
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:

Gubbe brukar användas istället för gram. Gubbe används mycket inom cannabis-kretsarna med.
Citera
2013-04-14, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon

novocaine är inte den vanligaste bedövande bankningen. Levamisol är mycket vanligare.
Citera
2013-04-15, 01:43
Medlem
Om man har rent kox, hur mycket är då rimligt att banka ut om det ska säljas till rookies? 30% cola bör fortfarande vara bättre än det mesta som finns i Sverige?

Nej, vill inte ge någon rent då det kommer sluta i överdos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in