Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86
Blev tagen med några gram kokain för snart 2 år sedan!

och fick resultatet idag någon som vet vad detta är för medel?

Bensokain .... Fenacetin ... Lidokain ... Tetramisol! dom 4 ämnena innehöll laddet!

bensokain och lidokain är bedövningsmedel och tetramisol är ett parasit läkemedel som bankas ofta in i kokain.. vilket jag tror också kallas för supermix. jävla idioter som bankar kola med det där medlet då det är skadligt för kroppen! så det var alltså noll kola på dem där 2 grammen?
Citera
2018-05-18, 11:27
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testostaroni
bensokain och lidokain är bedövningsmedel och tetramisol är ett parasit läkemedel som bankas ofta in i kokain.. vilket jag tror också kallas för supermix. jävla idioter som bankar kola med det där medlet då det är skadligt för kroppen! så det var alltså noll kola på dem där 2 grammen?

Oufh! bra fråga där står ju kokain i papprerna? men alltså så det är inte ens kokain? då kan jag inte bli fäld?
Citera
2018-05-18, 11:34
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
Oufh! bra fråga där står ju kokain i papprerna? men alltså så det är inte ens kokain? då kan jag inte bli fäld?

http://forumbilder.se/H6SN3/adda

sådär står det i papprerna jag fick hem?
Citera
2018-05-18, 12:17
Medlem
Citat:
http://forumbilder.se/H6SN3/adda

sådär står det i papprerna jag fick hem?

okej tror att det är kola samt övriga ämnen dem hittat i pulvret. men om det är så att det inte är kola utan bara dem övriga ämnena så är det nog bäst att påpeka det inför kommande rättegång. så kanske du slipper åtal!
Citera
2018-05-18, 14:02
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
okej tror att det är kola samt övriga ämnen dem hittat i pulvret. men om det är så att det inte är kola utan bara dem övriga ämnena så är det nog bäst att påpeka det inför kommande rättegång. så kanske du slipper åtal!

exakt! sen står det klass 2! så lär inte vart starkt? borde ju stå % halt med kan man ju tycka?
Senast redigerad av markooz86 2018-05-18 kl. 14:10.
Citera
2018-05-18, 14:48
Medlem
Citat:
exakt! sen står det klass 2! så lär inte vart starkt? borde ju stå % halt med kan man ju tycka?

jo det jag tänkte på! kanske går att flippa allt till din fördel på rättegången genom att säga det inte var kokain utan dem 4 andra ämnena?

jag tänker liksom om man har 2g med 1-2%kola så betyder ju det att det bara är 0.01-2mg kola och resten andra lagliga substanset.

men nu spekulerar jag bara!
Citera
2018-05-18, 16:06
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
jo det jag tänkte på! kanske går att flippa allt till din fördel på rättegången genom att säga det inte var kokain utan dem 4 andra ämnena?

jag tänker liksom om man har 2g med 1-2%kola så betyder ju det att det bara är 0.01-2mg kola och resten andra lagliga substanset.

men nu spekulerar jag bara!

Exakt! lite så jag tänkte med! för det står ju inga % det brukar det ju göra! hur ska man annars veta dom kanske bara antog annars att det var kokain eller hur? tekniskt sätt? eftersom inga % finns med! dom kanske bara antog det var kokain!
Citera
2018-05-18, 20:43
Medlem
00sjus avatar
Citat:
Blev tagen med några gram kokain för snart 2 år sedan!

och fick resultatet idag någon som vet vad detta är för medel?

Bensokain .... Fenacetin ... Lidokain ... Tetramisol! dom 4 ämnena innehöll laddet!
Får man fråga vad du fick för straff?
Citera
2018-05-19, 01:57
Medlem
distanss avatar
Citat:

Kokain (II) har inget med styrkan att göra utan med Läkemedelsverkets förteckning över olika narkotika.

https://lakemedelsverket.se/upload/lvfs/LVFS_2011-10.pdf

Citat:
Exakt! lite så jag tänkte med! för det står ju inga % det brukar det ju göra! hur ska man annars veta dom kanske bara antog annars att det var kokain eller hur? tekniskt sätt? eftersom inga % finns med! dom kanske bara antog det var kokain!

Som du ser på analysbeskedet från NFC var ändamålet "Att undersöka förekomst av narkotika ..." Dom antar inte - dom testar istället!

Metodik 805 och 778 betyder:

Citat:
805* Standardförfarande för undersökning av misstänkt narkotika, dopningsmedel,
läkemedel och/eller hälsofarlig vara (undantag växtmaterial)

778* Metodbeskrivning för identifiering av organiska substanser (GC-MSD screen)

Under 50 g kokain görs ingen haltbestämning om det inte begärs särskilt.

Citat:

Står ju klart och tydligt att kokain är påvisat, resten skiter dom i
Citera
2018-05-19, 10:19
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Får man fråga vad du fick för straff?

inväntar rättegång! får se vad det blir har massa skit sedan innan med
Citera
2018-05-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Knark är farligt. Jag drog 5 h igår. Avsugen med kolakuk . Horan stack. 😀Rökte crack på stationen.
Summa, kokain är fett

Jag har testat kokain vid ett tillfälle, kanske 3-4 linor och kuken blev ju mikroskopisk. Har aldrig någonsin sett den så liten förut, så jag är nyfiken på hur fan du kunde bli avsugen, eller så är det bara jag som får detta?
Citera
2018-05-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag har testat kokain vid ett tillfälle, kanske 3-4 linor och kuken blev ju mikroskopisk. Har aldrig någonsin sett den så liten förut, så jag är nyfiken på hur fan du kunde bli avsugen, eller så är det bara jag som får detta?

Du fick kanske något tjackigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in