Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-10, 00:41
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bexeyswan
Hej. Visste inte riktigt var jag skulle göra det här inlägget men kände att denna tråd var vettig. Jag söker Egentligen råd från folk med erfarenhetet.

Min situation: är 19 år och går i gymnasiet. Tar studenten om 3 månader. Anledningen till mitt inlägg är att jag vill veta om jag kommer dö snart. För två år sedan började jag ta kokain, då var det fredag lördag varje helg. Så har det hållt på och senaste året har det varit typ tisdag onsdag fredag lördag. I snitt en gubbe per gång. Ibland mer. Även tagit oändligt antal Eva (ecstasy) och annat skit man kommit över. Har lagt typ 100 k om året på detta. Min vilopuls nuförtiden är på ungefär 120 och jag får ofta ont i bröstet. Problemet är inte att jag inte vill sluta utan att det inte går. Alla mina polare kör också lika mycket och jag är alldeles för beroende och det finns så mycket runt mig att jag inte skulle kunna sluta. Min fråga är - finns det någon gammal riktig kola torsk som kan berätta om hur mycket som e farligt? Måste jag sluta nu nu eller kan man köra några år till? Tack för svar.

Kolla upp Cocaine Anonymous, de har möten runt hela Stockholm och runt om i landet. Det är mitt tips.

Men nej, det låter inte som du är i någon livsfara på något sätt, Men ditt beroende låter ju onekligen som ett problem. Självklart kan du sluta med laddet, en bra början är att träffa andra i samma situation som en själv.
Senast redigerad av Presentpapper 2018-04-10 kl. 01:09.
Citera
2018-04-18, 15:39
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Åhhh fy helvette undrar hur mycket man ska banka det här med?

Fan ligger typ och skakar efter ett par snokar.
Stenar och bara ett par dragna men är helt.
Ej från Sverige men nyleverarat till någon som lillebrorsan inte ville skulle ha Haha: )

Va fan ,vad tror ni procen ren ligger på är van vid aby

hahahaa! låter som ful grejjerna! inte ens pablos är så bra! köp kitt och testa prylarna istället!

dumt och riskera livet och döda vita blod kroppar vännen! =)
Citera
2018-05-01, 13:58
Medlem
Ni som har provat kokain, blev ni beroende första gången ni provade eller krävdes det några gånger innan ett beroende byggdes upp?
Citera
2018-05-01, 21:44
Medlem
00sjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junkyy1815
Ni som har provat kokain, blev ni beroende första gången ni provade eller krävdes det några gånger innan ett beroende byggdes upp?
Har inte direkt nått beroende men varje gång man fått i sig några öl så blir man sugen och det känns som nått fattas. Tagit det nästan varje gång jag drukit senaste halv året och då blir det 1-2 gånger i veckan när man dricker. Är mest psykiskt beroende.
Citera
2018-05-02, 19:48
Medlem
Citat:

Nikotin är mer beroendeframkallande. Du blir inte fysiskt beroende av att testa en sak 1 gång eller mer sporadiskt bruk.
Citera
2018-05-02, 23:06
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:

Nej, det är bara propaganda. Men däremot är det absolut mer beroendeframkallande än många andra droger. Jag med många gillar faktiskt inte kola överhuvudtaget. Om man har värdelös självkänsla och vill ut och träffa tjejer kan det vara en bra boost, visst. Men det gäller ju endast one night stands iaf eftersom man dagen efter kommer visa vem man egentligen är. Det självförtroendet man får av kola är bara påklistrat, ytligt och falskt.

Tacka vet jag Molly <3
Citera
2018-05-03, 10:35
Medlem
Citat:

det är mer ett psykiskt beroende av kola än fysiskt. när exakt som jag blev beroende är svårt å säga men om man går på det dagligen en vecka och man tycker livet suger utan ett par streck om dagen så är beroendet defintivt där

har gått på lyrica i 3 år då jävlar var det en fysisk beroende. man fick liksom influensa när man inte tog det. så blir det inte på kola utan då är det mer känslan av att man är bäst och helt jäkla nöjd som psyket suktar efter.

har missbrukat kokain i 4 år nästan dagligen.
har varit ren från skitet i 13 månader nu och suget försvinner fan aldrig! nästan så att det är betydligt värre för mig än influensan jag fick av lyrica i 4-6 månader.

blir aldrig av med suget å tror inte man någonsin blir av med det så därför skulle jag säga att kola beroendet är i klass med heroinet dock så är det två helt olika abstineser!! ena psykiskt andra fysiskt
Senast redigerad av Testostaroni 2018-05-03 kl. 10:40.
Citera
2018-05-03, 21:20
Medlem
Tack för alla svar
Citera
2018-05-04, 09:21
Medlem
00sjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testostaroni
det är mer ett psykiskt beroende av kola än fysiskt. när exakt som jag blev beroende är svårt å säga men om man går på det dagligen en vecka och man tycker livet suger utan ett par streck om dagen så är beroendet defintivt där

har gått på lyrica i 3 år då jävlar var det en fysisk beroende. man fick liksom influensa när man inte tog det. så blir det inte på kola utan då är det mer känslan av att man är bäst och helt jäkla nöjd som psyket suktar efter.

har missbrukat kokain i 4 år nästan dagligen.
har varit ren från skitet i 13 månader nu och suget försvinner fan aldrig! nästan så att det är betydligt värre för mig än influensan jag fick av lyrica i 4-6 månader.

blir aldrig av med suget å tror inte man någonsin blir av med det så därför skulle jag säga att kola beroendet är i klass med heroinet dock så är det två helt olika abstineser!! ena psykiskt andra fysiskt
Tog du kokain utan att dricka när du var hooked på det? Jag ser ingen poäng att ta det om man inte druckit.
Citera
2018-05-04, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Tog du kokain utan att dricka när du var hooked på det? Jag ser ingen poäng att ta det om man inte druckit.

i början tog jag bara kola när jag drack men sen när beroendet kickade igång så tog jag det dagligen även när jag inte drack. psyket var så jäkla svagt kände mig sjukt deprimerad och tyckte allt sög tills jag fick i mig ett par streck. då kändes det som jag kunde andas ut mentalt..

drömmer fan fortfarande om kokset även fast jag varit ren ett bra tag sen. har även missbrukat förutom lyrican jag redan berättat om, benso tramadol fentanyl amfetamin mdpv och ett gäng rcs under min tid som aktiv. dessa substanser tänker jag sällan på numera. men varje gång jag vaknar upp så känns livet så jäkla tråkigt och meningslöst att hjärnan bara skriker efter ett par linor vitt guld
Citera
2018-05-12, 16:13
Medlem
DetEJagSomEHens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Kolla upp Cocaine Anonymous, de har möten runt hela Stockholm och runt om i landet. Det är mitt tips.

Men nej, det låter inte som du är i någon livsfara på något sätt, Men ditt beroende låter ju onekligen som ett problem. Självklart kan du sluta med laddet, en bra början är att träffa andra i samma situation som en själv.
Yes, och det finns ett antal strategier man kan tillämpa för att sluta.
Viktigaste enligt mig, man kan inte fortsätta att umgås med folk som använder, om man själv försöker låta bli.

Och kokain är "beroendeframkallande" beroende på känslan det ger dig.
Jag tycker kola är ganska tråkigt, så för min del är det inte beroendeframkallande alls.

Köpte en gubbe kola här om dagen, och den var inte kola alls.
Nåt pulver med xylocain, löste sig inte alls i vatten.
Tänkte göra crack, men istället blev jag blåst. Haha. Jävla skit.
Citera
2018-05-18, 09:18
Medlem
markooz86s avatar
Blev tagen med några gram kokain för snart 2 år sedan!

och fick resultatet idag någon som vet vad detta är för medel?

Bensokain .... Fenacetin ... Lidokain ... Tetramisol! dom 4 ämnena innehöll laddet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in