2019-12-21, 09:48
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Vad gäller svarta får jag hålla med, minns inte de från övriga media utan då handlar det mer om andra raser. Men starka kvinnor följer helt ursprunget, gillar du inte det så är detta inte en serie för dig. Hade inte gått att göra en Witcher utan starka kvinnor då hade det bara blivit en vanlig fantasy serie utan koppling till ursprungsverken.

Författaren av Witcher tycker säkert det är viktigt med "starka & självständiga" kvinnor men det börjar bli väldigt tröttsamt och så verklighetsfrånskillt att man väldigt snabbt tappar intresset.

Men det följer resten av Netflix och Hollywood smutset som pumpas ut på sistone, de tycker deras skit är så jävla skit att de måste ha med billig mjukporr, vackra kvinnor och en tom och intetsägande antagonist som förvisso ser häftig ut och säger rätt saker för att hålla sin målpublik, vilket verkar vara unga pojkar, intresserade.
Citera
2019-12-21, 10:02
Medlem
Qusimotos avatar
Inne på mitt 3:e avsnitt och än så länge imponerad över att den får en att fastna. Är ingen som gillar serier, tror detta blir min 3:e serie jag följer i livet. Dock så tycker jag att CGI är något under kritik, stundtals riktigt kass kunnde ha gjorts betydligt bättre
Citera
2019-12-21, 10:48
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Författaren av Witcher tycker säkert det är viktigt med "starka & självständiga" kvinnor men det börjar bli väldigt tröttsamt och så verklighetsfrånskillt att man väldigt snabbt tappar intresset.

Men det följer resten av Netflix och Hollywood smutset som pumpas ut på sistone, de tycker deras skit är så jävla skit att de måste ha med billig mjukporr, vackra kvinnor och en tom och intetsägande antagonist som förvisso ser häftig ut och säger rätt saker för att hålla sin målpublik, vilket verkar vara unga pojkar, intresserade.
Ok boomer, då är det bara att beklaga detta är uppenbart ingen serie för dig.
Citera
2019-12-21, 10:55
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:

Nej det verkar vara en serie för småbarn som har ett koncentrationspann på 2 minuter. "bringeroflight" haha boomer.

EDIT: Måste bara understryka det faktum att det är en serie som handlar om monster, spöken och magi..
Citera
2019-12-21, 11:33
Medlem
JoakimBalls avatar
Har sett ett par avsnitt av denna serie.

En serie där man gör nybörjarmisstaget genom att berätta historien i dialog istället för att visa den. Första avsnittet satt jag med munnen öppen som en fågelholk fattade ingenting när de dundrade ut 3000 namn på trollkarlar, platser å händelser.. fick inget grepp om karaktärerna eller världen.

Andra avsnittet började det bli lite bättre men inte mycket mer än så -- jag slutade se denna serie.

Highmagic är ju fruktansvärt tröttsamt i allmänhet också, men folk verkar ju tycka om superhjältar nuförtiden så denna serie är kanske en hit.
Citera
2019-12-21, 11:41
Medlem
Citera
2019-12-21, 13:55
Medlem
RiceNChickens avatar
Rätt besviken. Cavill får godkänt hittills men det var ett jävla hoppande mellan scenerna och i tidsrum.

CGIn är ju under all kritik också.

Hälften kvar att se.
Citera
2019-12-21, 13:59
Medlem
Doubts avatar
Helt okej fantasyserie, halvbra cgi, några felcastade skådisar och några som var riktigt bra. Triss var väl den som var den mest misslyckade casten, barden och Yennefer var väl också sådär, men ändå rätt okej. Geralt har dom ju i alla fall träffat rätt på.
Men sen var det en del rätt kassa detaljer som dom klantar till, mycket med när hur och var Geralt har svärdet, första avsnittet åker svärdet fram och tillbaka och försvinner ibland när han står och pratar med trollkarlen...
Sen när dom olika avsnitten utspelar sig i olika tidsperioder och dom hoppar fram och tillbaka utan att dom förklarar när det är blir jävligt rörigt. Helt plötsligt är dom 10 år senare för att sen hoppa tillbaka i tiden igen. Först har dom invaderat, sen har dom inte invaderat igen, sen hoppar dom fram och tillbaka.
Men det känns som dom vill presentera alla karaktärer och vilka relationer dom har och vem som känner vem för att i nästa säsong faktiskt komma någonstans i en gemensam historia. Nu har det mer varit individuella avsnitt.
Så den är ju väldigt fragmenterad och rörig. Men det kanske dom fixar till till nästa säsong. Helt klart sevärd men inte i närheten av samma kvalitè som dom första säsongerna av GOT.
Citera
2019-12-21, 14:30
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik

Det är ju så han är både i böckerna och i spelen.

Om det är något som är irriterande så är det inkvoterade negrer överallt, som inte finns med i böckerna eller i spelen.

Att till och med Triss är svartmuskig gör det hela ännu värre. Allt det här drar ner betyget rejält.
Senast redigerad av Talespin 2019-12-21 kl. 14:47.
Citera
2019-12-21, 14:35
Medlem
Pastor-Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Gääääääsp.. mer kvoterade negrer, starka och självständiga kvinnor och barn..

Fyfan vad tradigt första avsnitt, blir en stark 3 utav 10 av mig.

Jo, jag kollade genom några avsnitt och serien verkar lida lite av det där. Afrikaner som lurar i de medeltida polska skogarna och 48kgs snygga brudar som slåss som vilken 100kgs välmusklad krigare som helst. Det pågick en debatt innan serien kom ut om varför man måste ha en massa färgade skådespelare på rollistan, i vad som närmast kan beskrivas som en polsk medeltidssaga men det är väl bara så det ska se ut nu. Alla minoriteter ska känna igen sig och uppleva att just de är representerade. Annars blir det ju en vit makt-hyllning.

Bortsett från detta är serien väl sevärd i konkurrens med överflödet av stereotypa amerikanska kriminalserier. Kanske ingen ny GOT vad gäller skådespelarinsatser, dialog eller scenerier men hyfsat bra och ambitiöst gjord. De har i alla fall inte mördat böckerna eller spelen. Som fan av de senare tittar jag nog vidare ett tag till.
Citera
2019-12-21, 15:15
Medlem
Fattar inte varför man gnäller på CGI:n. Har inte tänkt på att den skulle vara dålig någonstans, kan ni nämna något exempel för mig.

Det roliga är ju att ni som klagar inte ens fattar att typ 70-80 procent av allt man ser i serien såsom natur och byggnader är CGI.

Likadant med er som gnäller att det är för mycket negrer, sicket trams, spelar för fan ingen roll vilken hudfärg skådespelarna har och då är jag ändå en SD:are som ogillar invandrare som inte sköter sig och andra diverse bidragsparasiter.
Citera
2019-12-21, 15:32
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

Att ni tror att "ok boomer" är nån sorts förolämpning är fanimej hysteriskt. Ingen bryr sig. Som att kalla en vit person för "cracker".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in