2013-01-07, 13:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Visst visade detta avsnitt vem den riktiga stjärnan är? Det stämmer så bra att de största artisterna är de som är de mest ödmjuka, de behöver inte slå sig själva på bröstet. Riktiga stjärnor strålar, och det gjorde Barbro ikväll.
Kan bara hålla med! Brabro verkar vara en otroligt ödmjuk människa. Tror också att hon är en person som alltid tror gott om andra människor. (Vilket visat sig vara till det sämre för henne).
Citera
2013-01-12, 20:29
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Hur står det till med referensramarna och självbilden Filip? han upplever att folk upplever honom som charmigt barnslig och inte är vuxen som alla andra, men det är precis vad han är...han är som vem som helst vuxen.

Jag gillar Robert mer och mer! han verkar nostalgisk,han är bara nyfiken på skådespelaren Filip!.

Eva Fröodling är väldigt gapig och jobbig, jag känner mig missunnsam av avundsjuka faktiskt
Senast redigerad av Herr Bökberg 2013-01-12 kl. 20:36.
Citera
2013-01-12, 21:03
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Vad är det med er folks? ingen som tänker skriver ett jota om Filips program förutom undertecknad...och jag har ju trots allt inget vettigt att säga om personer.
Citera
2013-01-12, 21:09
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vad är det med er folks? ingen som tänker skriver ett jota om Filips program förutom undertecknad...och jag har ju trots allt inget vettigt att säga om personer.

Filip är säkert en trevlig kille men han har utstrålning som en säck cement. Ointressant människa på något sätt. Därmed blev programmet det sämsta hitintills.
Citera
2013-01-12, 21:09
Medlem
enfindams avatar
Philip Zandén är säkert mycket begåvad, men lite för självbelåten och egotrippad för min smak. Där har vi det där med ödmjukhet igen. Det var din farfar inte du som var en berömd kompositör, Philip. Och att framhäva att man spenderade sina somrar på Särö... Det bästa var när Barbro avslöjade att svampen var placerad i skogen för hand, underbart: "De sitter ju inte fast!" Ett inte särskilt underhållande avsnitt.
Senast redigerad av enfindam 2013-01-12 kl. 21:17.
Citera
2013-01-12, 21:46
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Philip Zandén är säkert mycket begåvad, men lite för självbelåten och egotrippad för min smak. Där har vi det där med ödmjukhet igen. Det var din farfar inte du som var en berömd kompositör, Philip. Och att framhäva att man spenderade sina somrar på Särö... Det bästa var när Barbro avslöjade att svampen var placerad i skogen för hand, underbart: "De sitter ju inte fast!" Ett inte särskilt underhållande avsnitt.
Och här kommer gubben i lådan igen Nu är du väll ändå lite hård mot karln, är man nära släkt kan man bestämma sig för att man fått begåvningen överförd i blodet, så i teorin har Filip kunnat åstadkomma något liknande om livet tagit en annan väg bara, så länge som ens drömbilder är legitima och har trovärdighet ska dom visst tillskrivas personen som gör anspråk tycker jag...Och Filip gjorde ju inte ens anspråk, det är ju jag som gör anspråk åt honom tack vare dom nya motiven som en fin dam har givit mig

Vad är det som anses speciellt med Särö? menar du (förutom vad namnet indikerar?...att inte vem som helst får bosätta sig där utan att vara en "sir" med fiorentiskt finporslin i skåpet?)
Senast redigerad av Herr Bökberg 2013-01-12 kl. 21:56.
Citera
2013-01-12, 21:54
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Och här kommer gubben i lådan igen Nu är du väll ändå lite hård mot karln, är man nära släkt kan man bestämma sig för att man fått begåvningen överförd i blodet, så i teorin har Filip kunnat åstadkomma något liknande om livet tagit annan väg, så länge som ens drömbilder är legitima och har trovärdighet ska dom visst tillskrivas personen som göt anspråk tycker jag...Och Filip gjorde ju inte ens anspråk, det är ju jag som gör anspråk åt honom

Vad är det som anses speciellt med Särö (förutom vad namnet indikerar...att inte vems om helst får bosätta sig där)
Vad jag menade med mitt inlägg var att en konstnär ska kunna stå på egna ben utan att luta sig mot någon annan och ta "cred" med hjälp av någon annan.
Särö var och är ett exlusivt bostadsområde utanför Göteborg där noblessen förlustar sig, t.o.m Gustav V när det begav sig.
Citera
2013-01-12, 22:13
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Vad jag menade med mitt inlägg var att en konstnär ska kunna stå på egna ben utan att luta sig mot någon annan och ta "cred" med hjälp av någon annan.
Särö var och är ett exklusivt bostadsområde utanför Göteborg där noblessen förlustar sig, t.o.m Gustav V när det begav sig.
Jag tror iaff inte att Filip planlagt att få triumfera med att han även har en farfar som skrev ett halvkänt musikstycke..när Filip redan råkar vara erkänd vidare över detta.

Tror du inte att det snarare lär vara programmets regissör som krävt att alla deltagare måste ha någon stark berättelse om en familjefigur som präglad en till den man blev, annars blir det inte bra kändis TV vet du väll!.

(hallå! nu har jag editerat klart, det är som det ser ut nu..som det såg ut från början Per Oscarsson är naken )
Senast redigerad av Herr Bökberg 2013-01-12 kl. 22:30.
Citera
2013-01-12, 22:30
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Jag tror iaff inte att Filip planlagt att få triumfera med att han även har en farfar som skrev ett halvkänt musikstycke..när Filip redan råkar vara erkänd vidare över detta.

ja nu kappvänder jag här igen! områdena har ingenting med varandra att göra längre som jag hävda i förra posten när du omdefinierade frågan vad jag menar är...Filip saknar motiv för att skryta om musiken om han själv inte gör anspråk på en musikalisk karriär.

Kändisar är inte så statuskåta att man tar alla tillfällen i akt att framställa sig som omaka mångfacetterad tror jag iaff, en fin dam tror nog annorlunda...men det är lärorikt för mig!
Min alldeles egen teori om varför man som konstnär vill framhålla sitt arv beror på osäkerhet och otillräcklighet. Den som känner sig trygg i sin roll, både yrkesmässigt och privat, brukar inte behöva framställa sig själv i bättre dager. Många riktigt stora artister eller konstnärer som t. ex har en berömd förälder vill oftast inte identifiera sig med denne p.g.a att man vill skapa sig ett eget namn ( många byter t.o.m namn ).
Senast redigerad av enfindam 2013-01-12 kl. 23:03.
Citera
2013-01-12, 22:42
Medlem
swimp78s avatar
Zanden var extremt hal och undanglidande i dagens program. Man fick i princip inte veta något alls om honom. Det antyddes något om "självmord och alkoholism" i en bisats - men man fick inte reda på vad han menade. När han berättade om sin barndom, och var han växt upp osv var han liksom svävande och diffus hela tiden. Bara en sån sak som att hans judiskhet inte nämndes med ett ord är ju märkligt. Det måste ju en del varit nyfikna på?
Philip Zandén gick ur sin dag som en märkligt anonym person tycker jag.
Citera
2013-01-12, 23:52
Bannlyst
Tre avsnitt har vi sett i programserien. Claes berättade att hans pappa var alkoholist, Barbro berättade att hennes pappa var alkoholist och Philip talade om att det fanns självmord och alkoholism i hans barndom. Var det också pappan, tro?

Konstigt redigerat avsnitt idag. Lill-Babs hade inte en enda replik förutom när hon hittade svamp.
Senast redigerad av BertilBoo 2013-01-12 kl. 23:58.
Citera
2013-01-13, 03:00
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt din kritik. Om nu Philip är stolt över sin morfar http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6sta_Nystroem, får han inte berätta om honom då? Claes Malmberg spelade ju upp ett musikstycke med sin far.

Platsen där man tillbringar sin barndoms somrar har ofta en särskilt plats i ens hjärta, ska man då inte få tala om det om det råkar vara ett socitetsställe?
Philip nämde även att familjen hade det knapert ekonomiskt ibland under hans uppväxt. Visst det fanns hus och aktier i släkten, men det fick man inte använda.

Edit: Angående självmordet som nämdes, kan man på Wikipedias sida om Gösta Nystroem läsa följande
Citat:
Under Nystroems barndom drabbades familjen av en tragedi, då den äldste sonen Ture – på vintern 1902 – vådasköt sig själv till döds under en skidtur tillsammans med Gösta.[
Senast redigerad av gmn 2013-01-13 kl. 03:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in