2014-01-04, 22:34
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Vilken Lorry-grej gjorde dom 2001?! Månsson pratade om att de gjorde en sista grej 2001, sen fick det vara nog.
Lorry live on stage, jag har premiärfesten i en gammal se & hör från aktuellt år som jag säljer till förmånligt pris, jag tror dock inte samtliga tjejer medverkade, ..som det spelade någon roll
Citera
2014-01-04, 23:35
Medlem
Fartgupps avatar
Jag brukar gilla stjärnorna på slottet, deltagarna har en viss status även om programmet har vattnats ur under senare år. Klippet där årets kvinnliga deltagare (eller var det även manliga?) uttrycker sin beundran för Claes Månsson i slowmotion var dock bara over the top. Inte kul alls utan bara billigt, gör inte om detta SVT!
Citera
2014-01-04, 23:56
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartgupp
Jag brukar gilla stjärnorna på slottet, deltagarna har en viss status även om programmet har vattnats ur under senare år. Klippet där årets kvinnliga deltagare (eller var det även manliga?) uttrycker sin beundran för Claes Månsson i slowmotion var dock bara over the top. Inte kul alls utan bara billigt, gör inte om detta SVT!
Det var ju taget från Yrrol - filmen Lorry-gänget gjorde.
Citera
2014-01-05, 00:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Visst är Månsson oskuldsfull, vilket tillsammans med sårbarhet och återhållsamhet upplevs som attraktivt för mogna människor utan egna erfarenheter från livets skuggsida. Exakt samma egenskaper gör ofta att personen blir mobbad som barn. Nu påstod Månsson att han inte blev det och det var väl bra. Hans återhållsamhet är dock på gränsen och jag ser honom mest som en ganska rädd människa.
Citera
2014-01-05, 07:40
Medlem
kostymnisses avatar
Dansen hade man ju lika gärna kunnat slippa se, det var väl inte direkt årets tvmoment trots att året är ungt.

Jag hade totalt missat stroken faktiskt, likväl som jag missat Lasses hjärtproblem men där ser man. Det är väl iofs inget konstigt att de får krämpor speciellt inte när de börjar komma upp i ålder (även om detta var cirka 10år sen).

Det mest udda var väl ändå att herr Flinck och Månsson varit polare, det var inte direkt något jag hade gissat. Kul även att se gamla Lorryklipp, visst har man sett det förr men det tar bara längre och längre tid mellan gångerna numera.

Leifs dag nästa gång skall bli intressant då det är han som de flesta antagligen vet minst om.
Citera
2014-01-05, 08:36
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartgupp
ha ha...skarp iakttagelse Einstein :-D
Citera
2014-01-05, 10:52
Medlem
Trumpeters avatar
Intressant avsnitt, bortsett från dansen som inte gjorde sig särskilt bra i TV. Hade som många andra (fram tills löpsedlarna tidigare i veckan) missat stroken. Hade man inte vetat om den så skulle man nog inte märkt av den alls då den inte lämnat så mycket spår som den kan göra. Kunde lika gärna vara vanliga ålderskrämpor.

Baserat på klippen från nästa avsnitt kommer det nog också bli intressent.
Citera
2014-01-05, 12:05
Medlem
enfindams avatar
Säkert begåvade artister, men ganska intetsägande som personer. Saknar någon som sticker ut, någon med karaktär. Att "ha trevligt" är säkert trevligt för de inblandade, men oerhört tråkigt att titta på.
Citera
2014-01-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Säkert begåvade artister, men ganska intetsägande som personer. Saknar någon som sticker ut, någon med karaktär. Att "ha trevligt" är säkert trevligt för de inblandade, men oerhört tråkigt att titta på.

De får kasta in Börje Ahlstedt så blir det lite fart på slottet!
Citera
2014-01-05, 15:23
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
De får kasta in Börje Ahlstedt så blir det lite fart på slottet!
Det finns en mängd färgstarka artister i Sverige som skulle kunna göra det hela mer intressant.
Citera
2014-01-05, 15:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det finns en mängd färgstarka artister i Sverige som skulle kunna göra det hela mer intressant.

Per Morberg borde ju kunna vara ett aktuellt namn, men det vete fan om han skulle göra det intressant.
Citera
2014-01-05, 15:49
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:

De skulle ju ha kunnat kasta in Classe Månsons polare Thorsten Flinck. Var väl Körberg som när han var med krävde att Kjelle Berka skulle vara med samma säsong. Tänk om Månson krävt att Flinck skulle vara med. Det var ju definitivt okänt för de flesta (i alla fall mig) att de var polare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in