2015-01-05, 12:44
  #1537
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Jaså, kan du länka några ögonblick där man kan uppfatta synbar dynamik från forna säsonger, jag har faktiskt inte den blekaste
vad du tänker på

Säsongen med Börje Ahlstedt var minst sagt dynamisk

Det var en del intressanta klaschar mellan honom och Sven Bertil Taube
Minns t ex middagen där det framgick med all tydlighet att Börje tyckte Sven - Bertil var ett kändisbarn som enbart var känd pga sin far
Citera
2015-01-05, 12:50
  #1538
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Säsongen med Börje Ahlstedt var minst sagt dynamisk

Det var en del intressanta klaschar mellan honom och Sven Bertil Taube
Minns t ex middagen där det framgick med all tydlighet att Börje tyckte Sven - Bertil var ett kändisbarn som enbart var känd pga sin far

Minnns också hur Peter Harrysson blev avklädd av Börje Ahlstedt, Harrysson med sitt "jag är skådespelare". Stor komik och harysson bölade i veckopressen.

Citera
2015-01-05, 13:00
  #1539
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Faktum är att du har valt en del typer där som helt saknar folklighet (in med Ledin?)
utan snarare efter vad du tycker är glamour nog som du som ett Nr 2
råkar vara nyfiken på samtidigt, inget fel..bara en notis
Ja, jag listade upp personer som på riktigt lever upp till ordet stjärna och som man inte nödvändigtvis vet så mycket om men gärna skulle veta mer om. Som det är nu verkar kritieriet främst vara att ta med mediamässiga personer av Lillbabstyp. Dessa personlighetstyper har ju redan levt hela sitt liv i kvällspressen och gråtit / pratat ut i ett otal program genom åren och man får höra samma stories för femtioelvte gången och inget nytt framkommer.
Citera
2015-01-05, 13:12
  #1540
Medlem
Isnatts avatar
Max Von Sydow skulle vara intressant. Har ingen aning om hur han är som person.
Hasse Alfredsson, men det kanske är 10 år för sent.
Björn Gustafson.
Peter Haber.
Göran Ragnerstam

Några jag skulle tycka var intressanta om dom var med.
Citera
2015-01-05, 15:46
  #1541
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Max Von Sydow skulle vara intressant. Har ingen aning om hur han är som person.
Hasse Alfredsson, men det kanske är 10 år för sent.
Björn Gustafson.
Peter Haber.
Göran Ragnerstam

Några jag skulle tycka var intressanta om dom var med.

Fast det där är ju bara män... Du måste nog slänga in en kärring och en invandrare också så att inte Twittermaffian skiter ner sig. Eller släng in Soran Ismail så har du både och i en och samma person.
Citera
2015-01-05, 18:14
  #1542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Skulle vara kul att se om Herr Flinck kan blunda sig igenom ett helt program...?!

Kristina Lugn skulle inte få någonting sagt på bara en timme, möjligtvis skulle hon inleda en mening men inte slutföra den. Zzz...


Fast Kristina Lugn pratar inte så släpigt längre. Det märktes tydligt när hon var med i Skavlan. Hon har blivit lite mer mainstream på senare år, och lite mer lättsam.
Det är sådär när åren går, man kan skala bort divalater (tungsinne är ju något egotrippade konstnärer gärna vill kokettera med).

Uff, vad Thorsten Flink är påfrestande att se på då han är så ansträngd vid samtal och blundar sig genom dem då han fördjupar sig i hur han ska uttrycka sig. Det syns att han måste vara så även privat och inte bara vid intervjuer på tv. Men han är en kämpe. Och folk som tar sig igenom svårigheter brukar bli äkta. Äkthet vill vi ha både hos vänner och bekanta som hos skådespelare och kändisar.
Citera
2015-01-06, 14:44
  #1543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Man blir ju äcklad av att se Örjan Ramberg med i gänget
Med tanke på hans kvinnomisshandel

Finns en del ryslig läsning i tråden om honom

Nu ska du inte tro på allt som skrivs här på FB.Han är en av de bästa scen skådespelare det här landet har och det är därför han är med.Men vad özzen nöjcen (eller vad han heter)gör där är för mig en gåta.
Citera
2015-01-06, 21:07
  #1544
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Nu ska du inte tro på allt som skrivs här på FB.Han är en av de bästa scen skådespelare det här landet har och det är därför han är med.Men vad özzen nöjcen (eller vad han heter)gör där är för mig en gåta.

Det är väl bölerskan nr 1 Helena Bergström som tagit ut ”stjärnlaget”. Därför ser det ut så här. Rasisten Nujen, gamla tant Andersson, riksbögen med väldigt mycket ungt i blicken och slagskämpen.

Det kan se bra ut på papperet, men mycket förutsägbart och en uppsättning som verkligen förtjänar sina usla tittarsiffror.
Citera
2015-01-07, 19:51
  #1545
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Nu ska du inte tro på allt som skrivs här på FB.Han är en av de bästa scen skådespelare det här landet har och det är därför han är med.Men vad özzen nöjcen (eller vad han heter)gör där är för mig en gåta.


Det är väl känt att han misshandlat sina kvinnor.
Eller?

EDIT: Här : http://www.expressen.se/noje/dramatens-varstingar/

"Skådespelare 2" ska vara Örjan Ramberg
__________________
Senast redigerad av swimp78 2015-01-07 kl. 20:01.
Citera
2015-01-07, 20:00
  #1546
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är fakta att han är kvinnomisshandlare
Han har fått besöksförbud och grejer. riktigt sadistisk våldsam typ.

Han skulle kunna vara en massmördare, knäppskallarna på flashback skulle ändå föredra en sån framför en svartskalle som Özz Nûjen.
Citera
2015-01-08, 00:55
  #1547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Man blir ju äcklad av att se Örjan Ramberg med i gänget
Med tanke på hans kvinnomisshandel

Finns en del ryslig läsning i tråden om honom

Inte lika äcklad av att se Rikard Wolff? Med tanke på hans mansmisshandel..

Rikards våldsamhet är ett välkänt fenomen - som han till och med erkände själv i programmet. Dock gjorde han samma sak som alla kvinnomisshandlare: tyckte framför allt synd om sig själv och sen låtsades att han inte förstod hur misshandeln hade gått till. Han "vaknade" först då när han såg sin partner helt blodig.. blablabla.. Sure..

Fruktansvärt svartsjuk, ego, självupptagen, självömkande, jag jag jag - en som KRÄVER omsorg av en vuxen man och samtidigt försöker låsa sin partner mellan spisen och knytnäven.

Inte en sekund bättre än Ramberg.

Undrar verkligen vad det är som förenar detta gäng: är det svartsjukan och våldsamheten?

Någon som vet något om de andra tre personernas privata liv?

Själv är bästa dräng: googlade på Harriet Andersson. Hon har tydligen levt både med svartsjuka demonregissören (samtidigt som regissörens nya fru och nyfödda barn bodde en stenkast från regissörens kärleksetta..). Sen har hon tydligen blivit misshandlad av Gunnar Hellström när hon var gravid på femte månaden - och fick missfall.

Trevliga gubbar..

Ok. Vad gör Özz och Helena Bergström i detta gäng? Helena lär väl ha drabbats av svartsjukan när hon förförde regissören - men finns det våldsamheten också med i bilden? Och Özz.. hurdan är han privat?
__________________
Senast redigerad av sno 2015-01-08 kl. 01:44.
Citera
2015-01-08, 09:00
  #1548
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Örjan Ramberg gjorde en skiva 1967(?) sonm var djäkla bra. Den hette "Balladen om killen" under artistnamnet Örjan och texten liknade mycket Örjans eget kaosartade liv. Rekommenderas, det är en skön låt. Vore kul om den togs upp igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in